• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • Stella was a diver

Hej hallonbåt1! Jag har ingen erfarenhet av blastocyster men Happyhappy som varit med i den här tråden plussade efter att ha fått tillbaks en blastocyst. Har du läst på CvL:s hemsida? De har en text på ämnet www.linne.se/blastocyst/ . Hoppas din lilla blastocyst bestämmer sig för att stanna Glad.

• hallonbåt01

Stella was a diver, har sett texten på cvls hemsida men med de få fakta man får känns det ändå som att famla i mörkret ibland.

Antar att jag vill ha svar som inte går att få :)

Ser att du också ska göra fet nu, men då gör du med tredagars? Hur som helst så hoppas vi att turen är med oss nu. Lycka till!!!

• Helendi

Hej igen!

Så roligt och spännande att flera av er nu är i Fet -tagen. Hallonbåt: nu håller vi tummarna att det går bra för dig. Så häftigt att de kan frysa upp och odla vidare.

Här händer inte mycket, hade ägglossning nyss men känner att kroppen fortfarande inte är helt i harmoni.

Ägglossningen kom tidigare och testen visade bara på en dag, jag har alltid haft 2 så jag känner verkligen att jag gjorde rätt i att vänta en månad med fet.

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Nu har vi fått tid för FET, det blir på söndag. Hoppas det är ett guldägg som tinas upp! Räknade ut att BIM blir fredagen den 13:e mars, tur att man inte är vidskeplig Glad.

Håller tummarna för er som ruvar nu!

• CvL2015

Åh vad spännande Stella was a diver! Lycka till!!

Jag testar för fullt med ÄL stickor men inget utslag ännu. Dock börjar jag känna övr ÄL symptom. Får se om jag får ngt utslag inom närmsta dagarna annars kanske det inte blir ngt denna månad. Hoppas!

• hallonbåt01

Vad kul Stella was a diver, vi ligger nära, min testdag är den 9 mars!

CvL2015, hoppas på utslag på stickan nu då!

Hoppas kroppen kommer igen Helendi!

Tack för alla tummar, håller mina för också!

• Helendi

Stella - hur gick återföringen för dig? Du hade väl den igår?

CvL2015 - hur går det med testandet för dig? Har du fått utslag än?

elledriver - hur står det till med dig?

hallonbåt01 - mina tummar är hållna för dig {#emotions_dlg.flower}. En vecka kvar till testdag för dig. Du skriver att du inte vågar testa (tjuvtesta?) - så då kommer du att invänta testdagen, eller hur?

Här händer zip, nothing, nada för min delObestämd. Vill bara att min mens ska komma så jag kan kontakta CvL igen och få påbörja resan mot fet i mars.

Jag har en liten fundering som ni kanske kan hjälpa mig med i resonemanget. Kan kanske kännas lite konstigt för er att jag redan nu funderar på detta Tungan ute.

Vi hade innan vi satte igång med ivf-cirkusen bestämt oss att vi ger det max 3 stimuleringar under det kommande året.

Så här är det: vi har ju 6 2-dagarsembryon i frysen och hade väl tänkt att köra åtminstone 2 fet nu under våren om de inte dör under upptiningen. Min fundering är som sådan - jag är ju liiiiite äldre så hur länge kan jag vänta innan vi måste tänka på nästa stimulering? 

Varje fet kostar ju 12 000 kr så det är ju inte billigt det heller om det blir ett par...

Funderar på om vi kanske måste försöka ta en stimulering till innan sommaren. Och om den går bra försöka odla embryona lite längre?

Vad säger ni?

Amanda 2011.11.04
  • hallonbåt01

Hej Helendi,

Hoppas mensen dyker upp snart! Min första naturliga mens kom efter 50 dagar....inte vad du vill höra förstås men jag är rätt övertygad om att det var extremt, har aldrig hört talas om ngt liknande.

Angående dina funderingar så förstår jag absolut att du ligger steget före, man måste ju planera för alla scenarion :)

Du hade ju väldigt bra skörd första äp:t så det känns ju knappast som att de är på väg att sina. Om jag vore dig skulle jag be att få prata med Tomas på CvL, tycker han är super att resonera med. Han kanske också kan ge en hint om hur kvalitén på äggen förändras över tid.

Jag är skraj gör att testa men vet inte heller om jag orkar vänta en vecka till. Pest el kolera :)

• Helendi

Hallonbåt - Jo, du har nog rätt i att jag ska försöka få en pratstund med Tomas. Hade han på 2 av vulen och tyckte han var suverän. Fick veta mer av honom än Torbjörn som vi hade på info-samtalet och första vulet. Inget eg fel med Torbjörn men han håller ganska hårt på info tyckte jag. 

Så tack för tipset - mycket tacksam för det!

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015