• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • Helendi

Ja Stella, det ger ju positiva känslor för nästa gång att en av tre lyckats åtminstone.

Amanda 2011.11.04
  • happyhappy

Jag håller verkligen tummarna för era kommande försök!

Själv vågar jag inte tro på det, har redan förbrukat en mindre förmögenhet på tester. Intalar mig att njuta samtidigt som oron för mf ständigt gör sig påtaglig. Men det har väl kanske med hela problematiken med att vara barnlös att göra, all väntan, all besvikelse.

Även om det inte går hela vägen har vi inte kommit så här långt på flera år. Och det är ju faktiskt positivt i sig.

Kör man fet direkt efter denna cykeln eller hur fungerar det?

• Stella was a diver

Happyhappy, jag förstår din oro. Jag skulle vara likadan, särskilt med tanke på att min enda graviditet slutade med MA där fostrets hjärta slutade slå v 11+5 men kroppen stötte ut fostret först v 13+5. Skulle inte våga andas ut förrän tidigast v 14 och då efter ultraljud som visade att allt var bra Flört.  Men försök att njuta lite i alla fall, det är ju ändå mer sannolikt att det går bra än att det blir missfall! Jag tror i alla fall att det kommer att gå bra för dig, fortsätter hålla tummarna Glad.

Jag har varit i kontakt med CvL anågende FET idag. De sa att det normala är att man kör direkt i nästa cykel, bara kolla med ÄL-stickor och tima in med den egna ägglossningen. Dock sitter jag nu och väntar på besked hur jag ska göra, de ska göra någon specialare för mig pga mina problem. Jag har pga endometrios inte haft mens på flera år (fått medicin som gör att jag slipper) av flera anledningar. Dels att mens riskerar att förvärra endometriosen, men dels då jag varit så dålig vid mens att jag varit sjukskriven i 5-7 dagar vid varje mens. Har då haft så svåra smärtor att jag trots receptbelagda mediciner varit dubbelvikt av smärta i flera dygn och ibland haft svårt att andas normalt pga smärtan och tuppat av en gång. Därför är jag inte så sugen på att uppleva en obehandlad mens! Så jag ska nog få ta min endo-medicin nu och istället ta medicin för att få slemhinnan att växa till och få ägglossning. Läkaren behövde dock tänka lite på vad som är bäst för mig så de skulle maila mig nu på eftermiddagen och berätta hur jag ska göra. Tack för tumhållningen, den uppskattas! {#emotions_dlg.flower}

• CvL2015

Hej tjejer!

Vi har precs gjort vårt första ivf försök på CvL med korta protokollet och ET 1/2. Ett ägg till mig och ett i frysen blev det. Igår på ruvardag 11 fick jag dock min mens så tyvärr lyckades inte denna gång och jag hoppas nu på ett guldägg i frysen! Det verkar som det blir ett ostimulerat FET i denna cykel direkt.

Ser fram emot att följas åt och stort grattis till dig happyhappy som fått ett underbart +!

• Helendi

Stella, hoppas du fått goda nyheter.

Välkommen CvL2015!

Ljust bruna flytningar fortfarande efter en vecka sedan mensstart så vi hoppar fet denna månaden. Vill känna att kroppen är 100 om vi ska stoppa in ett embryo.

Så det blir fet i slutet av mars för vår del.

Amanda 2011.11.04
  • CvL2015

Helendi - tråkigt att det inte blir något FET nu men förstår att ni satsar på att vänta och får de bästa förutsättningarna för att lyckas.

Jag testade negativt enl förväntan idag. Mensen har dock kommit o gått så allt verkar ok nu. Pratat med CvL och vi ska köra FET i denna cykel så hoppas att ÄL kommer som väntat. Hoppas också upptiningen går bra, har bara ett litet embryo i frysen.

• Helendi

Å då har vi 2 fet att se fram emot denna månad Skrattande och förhoppningsvis 2 graviditeter till Solig. När har ni era fet inbokade denna månad?

Är helt ok med mitt misslyckade ivf och uppskjutna fet, tror lite beror på att vi nyss kommit hem efter en underbar semester och jag är mentalt laddad. Att det är ljusare nu på morgonen och kvällen gör även det sitt.

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Jag ska dit den 23:e och planera samt göra ultraljud, får se vad det blir för datum för oss. Troligen slutet på v 9 eller början på v 10 om allt går planenligt. 

Säkert förnuftigt att vänta Helendi! 

Och välkommen CvL2015!

• Elledriver

Hej :) ! Får jag också vara med här? Jag ska plocka ut ägg imorgon. Tog "ägglossningssprutan" igår kväll. Första gången som vi går igenom detta... Lite pirrigt. Ni som hunnit gå igenom äggplocket, är det något att vara nervig över?

• Stella was a diver

Hej och välkommen Elledriver! Alla är välkomna! Glad

Jag tycker inte äggplocket är så farligt, men det gör ju lite ont efteråt. Är dock ganska individuellt hur man mår och hur ont det gör. Kan berätta vad som väntar så är du förberedd! Först får du byta om i ditt rum, sedan får man en lugnande tablett som i alla fall gör mig ganska pratig och lite trött. När det blivit din tur och du lagt dig i gynstolen så får du lokalbedövning i underlivet och smärtlindring i droppform. Första gången somnade jag och andra gången höll jag mig vaken. Sedan får ens make/pojkvän baxa tillbaks en till rummet och så får man sova medicinerna av sig. Efter en timme så vaknade jag och kände mig helt ok. Då får man mackor att äta! Sedan åkte jag hem och vilade, första gången jobbade jag heltid dagen därpå men denna gång stannade jag hemma en dag. Tog lite alvedon dagarna efter, kände mig lite mör men inte så farligt. Lycka till i morgon, hoppas du får ut många bra ägg!

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015