• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • Helendi

Tittar in igen för att höra hur det går för er Glad!

Ni båda bör ju vara på slutspurten nu med äggplock till veckan. Även jag har fått äggplock nästa vecka på tisdag. Har varit svårstartad och dosen har ändrats både upp och ned - undrar just om det blir något. Lite pessimistisk då kroppen inte vill samarbeta.

Har hur som helst 4 större blåsor (16-18 mm) och 7 mindre (10-12 mm) och hoppas nu att de växer till. Känner inte så stor tillförlit att det kommer att funka men vi har ju resan att se fram emot Cool, bara 1 vecka kvar nu.

Amanda 2011.11.04
  • happyhappy

Hej! Jag går också på cvl. Jag har följt er och ligger i fas med att vul nr 3 imorgon och förhoppningsvis äggplock tisdag MEN dom är rädda att jag överstimuleras så inget säkert plock än utan nedreglering kan fort bli aktuellt. Känner själv inget av tecken på överstimuli men har många äggblåsor på g.

Lycka till i veckan!

• smultronoga

vi har tyvörr fått avbryta stimuleringen. börjademed menopur förra torsdagen och var på koll i torsdag. endast 3 st varav den ena var på 11 mm och de andra 2 på 8 mm. risken var att den stora riskerade att ägglossa sig själv om vi fortsatt stimuleringe.

känns trist eftersom man mått piss under tden. men nytt försök med andra mediciner lite senare. under tiden tar vi tag i vikten med stora tag. fått utskrivet något som pco tejer med övervikt kan få för att minska sötsuget..

lycka till för er andra till veckan.

• happyhappy
    smultronoga skrev 2015-01-24 11:31:40 följande:

vi har tyvörr fått avbryta stimuleringen. börjademed menopur förra torsdagen och var på koll i torsdag. endast 3 st varav den ena var på 11 mm och de andra 2 på 8 mm. risken var att den stora riskerade att ägglossa sig själv om vi fortsatt stimuleringe.

känns trist eftersom man mått piss under tden. men nytt försök med andra mediciner lite senare. under tiden tar vi tag i vikten med stora tag. fått utskrivet något som pco tejer med övervikt kan få för att minska sötsuget..

lycka till för er andra till veckan.

Vad trist!

Metformin kanske? Det ska jag ev börja med om det inte blir något med det här försöket.
  • smultronoga

skrev till dig precis i ett annat inlägg men kan fortsätt här isf. ja det var trist. fick metformin. har hittills inte känns något sötsug trots att godisskålen stod framme igår och är rätt " trött på mat"

• Stella was a diver

Hej på er! Trist att du fick avbryta smultronoga.

Jag har fått min dos Menopur höjd till 300 nu sista fyra dagarna, hade nio äggblåsor (har bara en äggstock) vid UL och på nya dosen mår jag illa och har fått ganska ont i äggstocken. Sista sprutan Menopur ikväll, Ovitrielle i morgon kväll och äggplock på tisdag kl 10. Ska titta mig om i väntrummet och tänka att jag kanske ser någon av er Flört.

Lycka till alla nu i nästa vecka! Och hoppas Metformin funkar för dig smultronoga! 

• Helendi

Smultronoga, så tråkigt att det inte gick bra denna gången men du ska se att nästa försök kommer att gå bättre.

Usch Stella för att du mår dåligt av sprutorna och har ont. Finns det risk för överstimulering?

Stella och happyhappy, så det verkar som om vi ska göra ÄP på samma dag .

Happyhappy, blir det ÄP och totalfrys om det slår över för dig?

Amanda 2011.11.04
  • happyhappy
    Helendi skrev 2015-01-24 19:15:30 följande:

Smultronoga, så tråkigt att det inte gick bra denna gången men du ska se att nästa försök kommer att gå bättre.

Usch Stella för att du mår dåligt av sprutorna och har ont. Finns det risk för överstimulering?

Stella och happyhappy, så det verkar som om vi ska göra ÄP på samma dag smile2.gif .

Happyhappy, blir det ÄP och totalfrys om det slår över för dig?

Amanda 2011.11.04
    Haha, ja det är inte omöjligt alls:) hur många plock kan dom hinna med på en dag eg;)

Om det blir äp så skulle det troligtvis bli totalfrys. Men i nuläget vågar jag inte hoppas på äp ens. Hoppas helt enkelt på bra resultat imorgon:)
  • Helendi

happyhappy - hur gick ditt vul idag? Är du fortfarande inplanerad på äp på tisdag?

Känner mig mycket skeptisk till att detta försöket ska fungera då de har laborerat så mycket med dosenSkrikandes. Ska hur som helst ta Ovitrellen ikväll kl 23.00 och sen får vi se hur det ser ut på tisdag. Fick världens psykbryt på min man i eftermiddag, har verkligen inget tålamod alls. Tjaa, kramade han i alla fall innan jag åkte till arbetet.

Och hoppas Stella att du mår bra och inte har ont {#emotions_dlg.flower}.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015