• happyhappy

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej! Jag går också på cvl. Jag har följt er och ligger i fas med att vul nr 3 imorgon och förhoppningsvis äggplock tisdag MEN dom är rädda att jag överstimuleras så inget säkert plock än utan nedreglering kan fort bli aktuellt. Känner själv inget av tecken på överstimuli men har många äggblåsor på g.

Lycka till i veckan!

• happyhappy
    smultronoga skrev 2015-01-24 11:31:40 följande:

vi har tyvörr fått avbryta stimuleringen. börjademed menopur förra torsdagen och var på koll i torsdag. endast 3 st varav den ena var på 11 mm och de andra 2 på 8 mm. risken var att den stora riskerade att ägglossa sig själv om vi fortsatt stimuleringe.

känns trist eftersom man mått piss under tden. men nytt försök med andra mediciner lite senare. under tiden tar vi tag i vikten med stora tag. fått utskrivet något som pco tejer med övervikt kan få för att minska sötsuget..

lycka till för er andra till veckan.

Vad trist!

Metformin kanske? Det ska jag ev börja med om det inte blir något med det här försöket.
  • happyhappy
    Helendi skrev 2015-01-24 19:15:30 följande:

Smultronoga, så tråkigt att det inte gick bra denna gången men du ska se att nästa försök kommer att gå bättre.

Usch Stella för att du mår dåligt av sprutorna och har ont. Finns det risk för överstimulering?

Stella och happyhappy, så det verkar som om vi ska göra ÄP på samma dag smile2.gif .

Happyhappy, blir det ÄP och totalfrys om det slår över för dig?

Amanda 2011.11.04
    Haha, ja det är inte omöjligt alls:) hur många plock kan dom hinna med på en dag eg;)

Om det blir äp så skulle det troligtvis bli totalfrys. Men i nuläget vågar jag inte hoppas på äp ens. Hoppas helt enkelt på bra resultat imorgon:)
  • happyhappy

Go kväll!

Det gick bra idag! En hel drös med äggblåsor, men alla va inte stora nog. Ska ta sista menopuren ikväll.

Blir plock på onsdag. Så hamnar en dag efter er!

Ska ägglossa med spray istället för spruta, och det imorgon kväll. Nu är jag taggad på plock!

Ska verkligen bli skönt med en sprutpaus nu ;)

• happyhappy

Nu har jag sprayat för ägglossning, huga vad illa den smakade!

Vet inte ännu om det blir totalfrys, vi ska invänta ev överstimuleringssymtom. Så vi får se. Planen är ju 5dagaraodling om något befruktas så då hinner dom väl avgöra hur det ska bli.

Så spännande för er imorgon! All lycka till inför plocket, kommer gå finfint!

• happyhappy

Vad med ägg ni fått ut!! Roligt!! håller tummarna för att ni får tillbaka fina embryon nu:)

Idag har jag verkligen känt av mina äggstockar vid varje steg jag tagit,

så jag hoppas på bra utbyte imorgon.

• happyhappy

Vilket resultat!

Nu är jag hemma, 19 ägg och toppensimmare. Måtte något ägg hålla måttet. Jag kör något slags rescue-protokoll med 1/4 ovitrellspruta, östrogenplåster och lutinus nu. Beräknad återföring av ev blastocyst på måndag.

Nu blir det värmekudde och vila resten av dagen :)

• happyhappy

Hurra vad roligt! Håller tummarna att dom fäster som dom ska nu!

Jag va nyfiken och ringde kliniken, 12 av 19 är befruktade. Så nu hoppas jag att dom delar sig som dom ska till på måndag.

• happyhappy
    Helendi skrev 2015-01-30 06:10:37 följande:

Tack för alla grattis, är fortfarande lite chockad men glad.

Det konstiga är att jag samtidigt känner att jag går runt och är så smått irriterad - om det är så att ägg, spermier och befruktning verkar fungera....varför i h-vete kan vi då inte bli med barn på vanligt sätt? Varför envisas kroppen med att trilskas? Jag hade haft enklare att acceptera allt om den inte var så nyckfull...

Ok, nu vill jag inte vara otacksam utan tar ett andetag och tänker positivt!

Wow happyhappy - 12 befruktade är ju superbra ! Snacka om att ha valmöjligheter smile5.gif nu håller vi tummarna för gynnsam utveckling av alla till finfina embryon på måndag!

Amanda 2011.11.04
    Jag har tänkt precis samma tanke. Vad är problemet liksom!? Men samtidigt så glad och fascinerad över hela ivf vetenskapen.

Idag ska dom ringa och höra hur jag mår och eftersom jag mår bättre idag än igår tror jag på insättning på måndag. Visst borde jag kunna få en uppdatering i hur dom delat sig sedan gårdagen?
  • happyhappy

Fick inte veta hur det går för dom, man ska tydligen inte vara där och peta i onödan, hehe. Så får tålmodigt vänta till på måndag.

På tal om resor kommer vi åka till Kuba i början på mars, känns bra oavsett graviditet el inte. Blir det neg, har vi annat och sysselsätta oss med. Och blir det positivt kan vi bara njuta av att vara gravida. Minus all rom och kubanska cigarrer då, hehe:)

• happyhappy
    Stella was a diver skrev 2015-02-02 09:35:20 följande:

Håller tummarna för dig idag happyhappy! 

Nu har jag fått en jättefin blastocyst. Det blev bara två till frysen men känns ändå skönt med ett par månaders sprutpaus.

Nu håller jag tummarna för oss alla att dom sitter/sätter sig där dom ska :)
  • happyhappy

Jo precis. Samtidigt han jag ställa in mig på att inget skulle överleva helgen, men det gjorde ju trots allt tre stycken :)

Ballongmage deluxe här med! Och tokömma bröst.

Visst har du och fått info att testa 18 dagar efter uttag? Känns som en evighet

• happyhappy

Jag ska göra mitt bästa för att vänta in testdagen meeeen tror knappast att jag kommer kunna hålla mig ;)

• happyhappy

Hej! Hur går det för er? Någon som tjuvtestat än, jag vågar inte, är rädd för att bli besviken.

• happyhappy

Ja det är säkert i tidigaste laget! Håller alla tummar för oss! Kunde inte ana att tiden skulle gå såååå långsamt. Köpte faktiskt hem ett test. Får se om jag testar imorgon bitti (med risk för besvikelse såklart)

• happyhappy

Vågar jag tro att det är sant? Nu ångrar jag mig att jag testat. Det kommer säkert bli svagare och svagare. Suck.

• happyhappy

Jag håller verkligen tummarna för era kommande försök!

Själv vågar jag inte tro på det, har redan förbrukat en mindre förmögenhet på tester. Intalar mig att njuta samtidigt som oron för mf ständigt gör sig påtaglig. Men det har väl kanske med hela problematiken med att vara barnlös att göra, all väntan, all besvikelse.

Även om det inte går hela vägen har vi inte kommit så här långt på flera år. Och det är ju faktiskt positivt i sig.

Kör man fet direkt efter denna cykeln eller hur fungerar det?

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015