• Stella was a diver

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Hej på er! Jag och maken gör också IVF hos Carl von Linné. Jag har tagit Synarela sedan 25 december och började med Menopur i torsdags. Äggplock är beräknat till vecka 5. Ska dit på onsdag för koll.

Hoppas vi lyckas allihop!

• Stella was a diver

Detta var andra gången på Synarela för mig, har gjort ett IVF tidigare där inget ägg gick att använda. Då fick jag alla biverkningar som går att få typ, så jag fasade verkligen för Synarelan. Men denna gång gick det mycket bättre, lite sömnproblem pga vallningar på slutet och något mer lättretad men inte alls i närheten av första gången! Då mådde jag psykiskt dåligt vilket jag inte gjorde nu. Tog Nozoil efter varje sprayning eftersom jag förra gången fick jätteont i näsan, och det hjälpte mycket faktiskt. Hur har det varit för er andra?

Vet inte hur Menopur valdes, hade det första gången också på samma dos, 225. Jag har endometrios och har pga detta opererat bort en äggstock och den andra har en cysta och är vriden ner och fastväxt bakom livmodern typ, men trots detta fick jag 9 äggblåsor och fem ägg förra gången, vilket jag tror är ett bra resultat med tanke på mina förutsättningar så de ville väl inte ändra på det Glad. Jag har gått ner jättemycket i vikt sedan förra försöket (från BMI 34 till 25) så jag hoppas att viktnedgången är faktorn som kan göra att mina ägg blir av bättre kvalitet denna gång!

I går kväll tog jag tredje sprutan, och hade jätteproblem med att sticka mig själv, förstår inte varför! Tog tre försök på olika ställen innan det gick. Har gått utan problem de två första dagarna. Konstigt. Hur tycker ni att det går med sprutorna? Penna låter ju enklare, har aldrig använt det men ägglossningssprutan är i penna så jag får prova det vecka 5 Glad!

• Stella was a diver

Hej på er! Trist att du fick avbryta smultronoga.

Jag har fått min dos Menopur höjd till 300 nu sista fyra dagarna, hade nio äggblåsor (har bara en äggstock) vid UL och på nya dosen mår jag illa och har fått ganska ont i äggstocken. Sista sprutan Menopur ikväll, Ovitrielle i morgon kväll och äggplock på tisdag kl 10. Ska titta mig om i väntrummet och tänka att jag kanske ser någon av er Flört.

Lycka till alla nu i nästa vecka! Och hoppas Metformin funkar för dig smultronoga! 

• Stella was a diver

Tack Helendi, nä jag mår bättre idag lite molvärk bara. Jag känner igen det där med konstigt humör, har haft ett ganska ok humör hittills men nu märker jag att det börjar bli  lite knasigt i huvudet Glad Höll på att bryta ihop när en plastpåse inte låg kvar där jag lade den utan ramlade ner från en bänk och för att maken skurit grönsaker "fel", haha. Skulle inte ens ha tänkt på det i vanliga fall.

Jag ska ta min spruta 22.00 ikväll. Känns lite pirrigt faktiskt även om jag inte tror att det kommer att lyckas, men hoppas gör man ju ändå!

• Stella was a diver

Vad skönt happyhappy att det blir äggplock!

Jag är också supertrött på sprutor, har blivit sjåpigare för varje kväll, sista kvällarna fick maken sticka mig medan jag blundade och så tryckte jag in Menopur jättelångsamt för att det inte skulle svida, tog typ en halvtimme på slutet =) Men nålen på Ovitrielle var mycket mindre och den var i penna, så den gick den bra att ta tyckte jag! 

Jag sov dåligt i natt, vaknade av att äggstocken gjorde ont. Men det är det värt om detta lyckas! Hur mår du efter Ovitriellen, Helendi?

• Stella was a diver

Det har gått bra för mig. Det blev nio ägg, inte konstigt att min stackars äggstock gjorde ont Glad. Nu har ju mitt problem varit att tidigare ägg varit dåliga, så jag får veta först i morgon om äggen är ok denna gång. Nu är det bara att hålla tummarna. 

Faktum är att jag har mindre ont nu efter äggplocket än innan, äter iofs alvedon nu. Har ni också fått instruktioner om att ni ska ta Bisolvon innan insättningen? Jag har börjat ta mina tabletter nu efter plocket. 

Happyhappy, tråkigt att ägglossningssprayen smakade illa, men du slapp ju en till spruta i alla fall! Lycka till i morgon!

• Stella was a diver

Om det blir någon återföring för mig så ska jag också dit på torsdag eftermiddag! Tror det var 14.15.

Ja, det är många par man ser där. Och nu bygger de ju ut också, men så är de väl en av de populäraste klinikerna, nära Stockholm och ganska billiga. Det kanske är lite knasigt, men jag tänker mest på hur pigga och fräscha alla i väntrummet ser ut, det känns så konstigt att alla de där människorna som ser så friska ut har fertilitetsproblem! Men sånt ser man ju inte på utsidan såklart... Skrattande

Jag måste diskutera det här med provdag 18 dagar efter insättning med dem (om det blir aktuellt). Jag har inte haft mens på flera år pga endometriosen, och jag vill inte genomlida en obehandlad mens igen om jag kan slippa. Varje mens är ju en risk för förvärring av sjukdomen och väldigt smärtsam. Jag brukade ha en lutealfas på 14 dagar, vilket innebär att jag kommer att hinna blöda i 4 dagar innan jag ska testa, vilket inte känns bra alls för mig. Får se vad de säger. Kommer nog att tjuvtesta tidigare ändå om jag känner mig själv  Cool.

• Stella was a diver

Sex ägg är befruktade! Skrattande Glad Skrattande Tror knappt att det är sant! Hade mentalt ställt in mig på att äggen skulle vara defekta även denna gång, men det var de alltså inte!

Hon sa att de hade både låtit befruktningen ske spontant samt gjort mikroinjektion på några ägg, och att båda metoderna lett till befruktade ägg. Vi visste inte att de skulle göra mikroinjektion också, det sa de inte innan. Insättning i morgon då!

Hoppas det går bra för dig i dag happyhappy!

• Stella was a diver

Smultronoga, stora kramar till dig! Om jag förstod ditt tidigare inlägg om att ta tag i vikten så tror de att du behöver gå ner lite för bättre resultat? Jag vet hur det känns. Som jag skrev om tidigare i tråden så gjorde jag mitt första misslyckade IVF-försöket för fyra år sedan, då var jag 29 och vägde 25 kg mer än idag (BMI 34,5). Efter det misslyckade försöket gick jag upp ännu mer dessutom, hade som mest BMI 39. Nu får vi se hur detta försök går, men redan har jag fått bättre resultat än förra gången eftersom jag har fått ägg som varit bra och blivit befruktade. Vikten verkar ha spelat stor roll för mig i alla fall!

Mitt bästa motivationstips är att läsa forskning som visar på hur BMI och IVF hänger ihop, finns tex länkar på denna sida: www.fertilitetsguiden.com/index.html (detta kanske inte funkar för normala människor men jag älskar att läsa forskning och blir supermotiverad Skrattande)

Så kämpa på med vikten, ta hand om dig så blir det nya försök i din framtid! Tackar även för tumhållningen, kan behövas! Glad

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015