Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

KUB avklarat! Bästa möjliga resultat, 1:20 000 och en livlig krabat! Vinkade och sparkade och snurrade runt. Såå glad och lättad!!
  • charlotta1985
    Zezzanz skrev 2015-01-26 16:05:32 följande:

UL gjort idag för kub testet och det gick kanon ett tickande hjärta syntes :) har 4 missfall bakom mig så var nervös. Beräknad bf är 2/8 så gick in i v.13+0 idag :)

Gud så härligt, du måste känna dig så lättad!
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-01-26 13:44:58 följande:

Jag hade tänkt att vänta tills efter kub nästa onsdag för att berätta för min chef men tror nästan att jag måste göra det tidigare ändå. Är så galet trött och orkar inte leverera samma tempo som innan och dessutom supertjock, kan ha några blusar som är lite säckiga utan att nåt syns men that's it. Känns fel på ngt sätt men jag såg ju ändå den frisk o kry för bara en vecka sedan. Enda risken är väl om ngt skulle ha hänt sen dess eller om vi får dåliga siffror på kub, men det behöver ju chefen veta ändå... Hur hade ni tänkt?

Usch, varför känns det fel? Dålig magkänsla är aldrig kul. Hoppas allt är bra med liten.

Berätta för chefen om det känns bäst så, då har du ju fördelen att du kan vara öppen hela vägen. Dvs även om det skulle bli komplikationer av ngn anledning.
  • charlotta1985

[quote=74749508][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-26 14:50:47 följande:[/quote-nick]Hade misstänkt utomkved de första tre gångerna. Har även en gulkroppscysta som ställer till det. Nu är jag orolig eftersom jag har så ont och inte har några symptom kvar. De såg något som inte skulle vara i den kvarvarande äggledaren, hoppas på att det inte är något knas där med. Jag går in i vecka 10 idag.[/

Stackare, vad jobbigt :(. Lycka till imorgon, hoppas hoppas allt är bra med plutten!

• charlotta1985
    MissJP skrev 2015-01-27 11:30:21 följande:

Ungen mådde fint! Hade växt exakt så mycket som den ska. Tisdag för två veckor sedan var den 7+1 och nu 9+1 :)

Den låg och vinkade där inne!

Att jag får så ont är för att jag har en del ärrvävnad som är i vägen när livmodern växer. Tänjer man på ärr så gör det tydligen ont..

Cystan är borta med! Nu känns det riktigt skönt att veta vad som pågår och inte pågår där inne. KUB om typ två veckor!

Åh, vad skönt! Grattis! :)
  • charlotta1985

Berättade för min chef idag, det gick hur bra som helst. Phew! Jag sa att min plan var att vara borta ca 6 mån, han bara skrattade och sa "jaja, vi får väl se" :)

• charlotta1985

Ja, det känns superskönt, och att han tog det så himla bra. Nu är det bara mitt team kvar, de får veta imorgon. Vi har en jättebra grupp, så tror att det ska skapa en del oro att "chefen" (jag) ska försvinna. Att få in en ny chef är aldrig helt okomplicerat.

• charlotta1985
    familjenl skrev 2015-01-29 10:25:40 följande:

Vilka här inne har gjort sin graviditet offentlig och vilken vecka var ni i då? Och om inte - när har ni tänkt gå ut med det offentligt? :)

Förra grav gick vi ut med det i v 13 men jag känner mig inte redo att göra det den här gången (är på 12+5 nu). Men om vi lyckas höra hjärtat på bebisen nästa gång vi lyssnar så går vi nog ut med det inom 2 veckor iaf. :)

Jag gjorde KUB i måndags med toppenresultat (phew), så dagen efter berättade jag för min chef. Igår var det dags för mitt team att få veta. Då jag sa att det inte var hemligt längre, så har ryktet börjat sprida sig och gratulationerna haglat :). Känns skönt att kunna vara öppen om det äntligen!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-01-29 14:03:06 följande:

UL avklarat, lilla humlan var ca 5 cm lång och även om BM mätte den och fick det till v.12 (11+4) så ligger jag nog kvar på v.12 (11+1)

Helt fantastiskt att något så himla litet kan sprattla så fantastiskt mycket! <3

Härligt!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015