Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Hej, hoppar in här också! Plussade i söndags, gick in i vecka 6 idag. BF 6/8 2015 :)
    Dovt illamående för det mesta och sover jättekonstigt.Vaknar flera ggr per natt. Någon annan som har så?

• charlotta1985

Kramkolan: Jag ringde privat och boka tid för tidigt VUL, men hon påstod att jag inte "fick" komma förrän vecka 8 (fullgången vecka), trots att det är privat och jag betalar för det. Vart fick du tid?

• charlotta1985

Jag ringer liksom inte runt och berättar (pga OM nåt inte stämmer)... men storebror fick veta då vi styrketränar ihop och han behövde förstå varför jag någon dag kanske vill ta det lugnare pga illamående. Träffat någon kompis över en fika och kunde inte hålla mig... närmaste kommer få veta efter VUL 29/12, resten får veta när 12 veckor passerat (slutet av jan). Chefen berättar jag nog först när det börjar synas :)

• charlotta1985

Har en väninna som gick med i en fb- gravidgrupp. Det syntes i händelseloggen till höger, men inte på hennes sida eller bland hennes grupper... Men det kanske var andra inställningar. Jag väntar nog lite för säkerhets skull :)

• charlotta1985
    Maglizz skrev 2014-12-15 12:15:09 följande:

Åh vad kul med en grupp där man passar ????

Jag plussade i lördags BiM 11/12, 2 starka plus. BF(beräknat själv då) är den 20 augusti :) är det någon mer än jag som har mensvärksliknande smärtor i ryggen? Inte alls trevligt..

Grattis till plusset! Jag har också mensliknande smärtor i ryggen, främst när jag varit på "språng" ett par timmar. Lindras när jag lägger mig ner och vilar.
    Inte alls roligt, blir faktiskt lite orolig... Annars illamående i princip hela dagarna och världens magkatarr efter måltider. Hua. Vecka 7 (6+3) idag.
  • charlotta1985

Tröttaste dagen på länge! Illamående men hungrig precis hela tiden... hur ska man stå ut sista dagarna innan julledighet nu...?

• charlotta1985
    Goldie skrev 2014-12-17 09:52:27 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva förresten? Vad gör ni om dagarna? Intressen? Bor? Ja sånt som ni känner er bekväma med att berätta helt enkelt :)

Bra idé! Också nyfiken!
    Jag är snart 30 år, bor norr om Sthlm och väntar mitt första barn. Vecka 7 (6+5 idag). Jobbar som avdelningschef på kontor till vardags. Intressen är träna, umgås med vänner, måla och skriva.
  • charlotta1985
    Goldie skrev 2014-12-17 11:37:04 följande:
    Kul och grattis till graviditeten förstås! Roligt med kreativa intressen, tycker själv mycket om att skriva. :) vad tränar du för något?
    Tack, och detsamma förstås- grattis!
    Spännande, vad skriver du helst för något? Jag skriver vad som än faller mig in, allt från skräckhistorier till romantik.
    Jag tränar styrketräning! Och du?
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2014-12-17 10:42:50 följande:
    Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
    Vad skönt att bli lugnad Minxy! Lugnar mig också att läsa det hon sade, haha. Även om jag har massa symtom så oroar jag mig ÄNDÅ. Kollar efter blod typ hela tiden, asjobbigt :(. Men ska verkligen försöka slappna av lite, det är klart det kommer att gå bra det här!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2014-12-17 13:08:46 följande:
    Ja det är skönt ibland när någon säger åt en att man ska tagga ner :)

Har bokat tid för inskrivning den 29/1, då har jag precis gått in i v.12.

Det känns som en evighet dit.....men förhoppningsvis så kommer man ha fullt upp nu vid jul och nyår :)

Ja ta och slappna av du med! Klart det kommer gå bra :)
    Hu, förstår att det känns som en evighet... jag har tid för VUL 29/12, tycker det är en evighet bara dit... Tror det kommer känns mkt bättre efter, förutsatt att lilla hjärtat slår som det ska :)
    Men som sagt, tur det är lite jul innan så man kan hålla sig sysselsatt!
Svar på tråden Bf Augusti 2015