Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

liten giraff skrev 2015-04-01 22:33:04 följande:

Härligt med era fina rul idag tjejer! Här kommer bild från vårat chock-rul :) Det var två!! Många som inte tror oss heller pga 1 april.

Oj, grattis! Haha, på första april och allt :). Lär väl landa idag hos de som inte trodde er då, när ni envisas ;)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-04 23:02:19 följande:

Ah, härliga hormoner!

Vår son (7 år) har alltid varit svår att lägga. Han blir hyperaktiv vid sänggåendet och börjar fundera på de mest bisarra saker och kan omöjligen slappna av i varken kropp eller knopp. Babblar, suckar, stönar, det spritter i benen och händerna kan inte vara stilla. Efter 7 år tycker man att vi borde vara vana, men för att vara ärlig så blir jag bara mer frustrerad. Just nu kan det mycket väl ha med hormonerna att göra..

Ikväll gick jag med på att båda barnen skulle få somna bredvid mig i soffan eftersom det var lördag (dom brukar få göra det på lördagar), mycket också därför att jag ville se ett engelskt kostymdrama. Dottern somnar på 3 sekunder som vanligt. Sonen snurrar runt, suckar, kollar på tv:n i smyg och till slut inser jag att jag måste stänga av tv:n. Redan här känner jag att jag blir lite irriterad, jag hade verkligen sett fram emot den här filmen.

Därefter lyckas sonen pricka in en spark rakt på min brutna stortå vilket inte gör mig på bättre humör. Fy satan vad ont det gjorde!

När han till slut, efter DN dryg timme, äntligen somnat ska jag slå på tv:n igen...och upptäcker att boxen hängt sig. Jag känner hur jag börjar koka. Maken har hela den här tiden suttit vid datorn och kollat på serier. Jag ber maken komma hit med hårddisken med filmer (jag är den första att erkänna att jag lär grinig) varpå han surnar till och frågar varför jag varit så förbannat grinig hela dagen. Och där brister det. Krokodiltårar och jag som mellan snyftningarna hackande berättar att jag haft en till helvetisk nattning med domen och att HAN (maken) minsann aldrig lägger barnen (vilket han inte gör, det har helt enkelt hamnat på mitt bord).

Han försöker trösta lite, lommar bort och hämtar hårddisken och nu ligger jag här och tycker synd om mig själv. Ont i tån har jag också

Fy fan, stackare! Det där hade ju vemsomhelst blivit frustrerad över. Tycker absolut du ska kräva avlastning med nattningen!
  • charlotta1985
    jenwal skrev 2015-04-05 20:25:40 följande:

Känner fortfarande väldigt lite rörelser, någon fler? Jag har moderkakan i framvägg så förstår att rörelserna dämpas men man vill ju så gärna få känna varje dag.

Jag var tvungen att lyssna med mitt Angelsound idag för att lugna mig själv. Konstigt att ett sånt stort foster som det ändå är i v.20 och ändå känner jag nästan inget.

Moderkakan i framvägg här också. I förra veckoslutet, strax innan v22, kände jag en del på kvällarna lör-mån. Sen var det ganska lugnt fram till i torsdags, sedan dess har jag känt MYCKET mer, varje dag och nästan varje gång jag ligger ner buffas det runt. V.23 imorgon. Innan ovan så hade jag bara känt liiite vid en handfull tillfällen. Kände knappt heller något i v20 men nu har det alltså kommit igång :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-06 10:15:16 följande:

Alltså, min man.... *suck*

Han är underbar på alla sätt och vis, men på vissa områden är han en obotlig buffel.

Idag nämnde jag att vi gått halva tiden, att det bara är 140 dagar kvar. Han är totalt ointresserad och när jag ber honom lyfta blicken från mobilen och iaf LÅTSAS vara engagerad då suckar han: "Jamen, vi har ju redan GJORT det hör två gånger! Jag trodde du skulle...ja du vet, fixa det själv den här gången."

Mupp! :P

Men vaaa! "Fixa det själv". Aaargh, jag hade blivit TOKIG. Ni är väl för tusan TVÅ om det, DU har ju liksom inte möjligheten att välja bort någon del av det, bara för att det är ditt tredje?! Hade förmodligen först blivit fly förbannad och sedan börjat böla. Det är typ de svängningarna det tar these days.

Min sambo varierar i sitt intresse, dock första barnet här. Vissa dagar frågar han själv efter att få läsa i appen, det är ju kul. Andra gånger tycks han stänga av helt när jag nämner något om graviditeten. Och då pratar jag faktiskt inte alls mycket om det, trots att det är första. Tur det finns sådana här forum man kan prata av sig på!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-06 12:16:49 följande:

Mysigt att kolla ut babyskyddet!

Min är konstant ointresserad. Man tror att man skulle ha vant sig eftersom det är tredje gången gillt, men jag blir ändå irriterad då och då. Skyller det på mina hormoner.

Just idag är jag extra känslig av någon anledning. I vårt förhållande är jag vanligtvis den som har överseende med hans dåliga humör, men nu när jag också har lättare för att bli sur och irriterad så finns det väldigt små marginaler för oss. Tidigare kunde han bli rätt så "jobbig" och grinig innan jag reagerade, på en skala från 1-10 kunde han vara grinig upp till 8 innan jag reagerade. Nu blir jag ledsen eller sur redan när han är på 3 eller 4.

Hm, känner igen det där med att vara känsligare än vanligt för sambons humör. Han är inte grinig ofta, men när han väl blivit det (två ggr) senaste månaden så har jag reagerat väldigt starkt. Vet inte varför, men känslig för det just nu och bli både arg och ledsen. Häromdagen var vi sura på varandra i ett dygn. Det började med att jag TRODDE han var grinig och flippade helt samt vägrade be om ursäkt. Tills jag gjorde det efter ett dygn... Hormoner ;)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-10 10:15:32 följande:

Här gick uppföljningsultraljudet jättebra! Lill-humlan var livlig, vi fick höra hjärtljudet och fick fina bilder. Längtar!!!

Härligt! :)
  • charlotta1985
    jenwal skrev 2015-04-10 20:02:47 följande:

Nu känner jag äntligen tydliga buffar från barnet :) Så mysigt! Men det tog väldigt lång tid tycker jag. Men nu känner jag rörelser på flera ställen samtidigt så man förstår att bebisen växt på sig :)

Tog rätt lång tid för mig att känna också... men nu känner jag dagligen. Helt klart det bästa med graviditeten :)
  • charlotta1985
    doccah skrev 2015-04-13 05:51:19 följande:

Shit känner att jag inte är så aktiv, just nu ligger jag inlagd på ett sjukhus 12 mil hemifrån pga njurbäckeninflammation.. Har legat med intravenös antibiotika i två dygn och mår fortfarande skit.. Känns helt hopplöst just nu. Emellanåt har jag så ont sö jag inte vet vart jag ska ta vägen och dessutom höga febertoppar på de..

Dom har koll på bebis ganska regelbundet, jag ligger på BB, känns lite skumt.

Känns som det aldrig kommer gå över :-'(

Usch och fy, krya!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-04-29 22:00:51 följande:

Är det någon annan som har börjat kolla på skötväskor? Jag skulle vilja unna mig en lite finare skötväska den här gången känner jag...men det finns ju så många att välja mellan!

Så.....är det någon som har några tips?

Jag står mellan dessa:

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/elodie-details-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-black-edition1

lekmer.se/barn-och-baby/barnvagnar-o-barnvagnstillbehor/skotvaskor/skip-hop-sk%C3%B6tv%C3%A4ska-chelsea-svart
  • charlotta1985

Vecka 27 och +15 redan. Men alla "berömmer" att jag endast fått rund mage o smal i övrigt så fokuserar inte så mkt på vågen...

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-05-08 06:12:29 följande:

Tantvarning! Igår införskaffade jag stödstrumpor för att förebygga åderbråck och för att slippa trötta ben. Drog på mig dom imorse och satan vad snygg man kände sig...

Stödstrumpor har jag haft i ett par veckor (sen v25) till min sjukgymnasts stora glädje :) . Stooor skillnad från att ha utan. Jag frågade min sg hur det skulle gå i sommar med varma, tajta stödisar?! Han sa, att ju oftare jag använder nu, desto mer kan jag fuska i sommar :D (sen är det så jäkla skönt att slippa värken i fossingarna så jag lär ju ha det ändå...)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-05-13 09:22:59 följande:

Jäkla skit...

Med första barnet hade jag ingen foglossning, med andra kände jag av lite grann i slutet av graviditeten.

Den här gången kom det tidigare - har känt av det i några veckors tid och nu går det inte att ignorera längre. Det strålar/hugger i ljumskarna och blygdbenet. Jag ser till att alltid hålla ihop benen, inte ta breda/långa steg, undvika trappor och jag kniper med rumpan när jag går för att stabilisera så gott jag kan. Måtte det inte bli så mycket värre....

Hur är det med alla andra, några krämpor eller glider ni fram på räkmackor? ;)

Nä, ingen räkmacka (fast blev sugen på att äta en nu?!)... Foglossning om jag rör mig för mycket, ont i övre rygg om jag sitter (räcker med att sitta i 10-15 min innan det börjar värka, spelar heller ingen roll typ av stol el kudde i svanken), ont i fossingarna om jag står. Promenera kortare sträckor och ligga ner på mjukt underlag är det enda som känns bra. Bara vecka 28 och redan så jobbigt :(
Svar på tråden Bf Augusti 2015