Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Vecka 18 idag och exakt en vecka och en timme kvar till RUL. Jag spricker snart av nyfikenhet!

• charlotta1985
    MuffinCake skrev 2015-02-27 17:33:53 följande:

Lyckat RUL i dag! :)

Vi fick en jättegullig och pedagogisk ultraljudssköterska som verkligen tog sig tid att gå igenom hela bebisen och berätta vad hon såg.

Nytt BF är 30/7 och vi väntar en helt perfekt liten lillebror ?

Vilka härliga nyheter, stort grattis till frisk liten pojke!
  • charlotta1985
    familjenl skrev 2015-02-28 14:27:50 följande:

Känner lite små buffningar från bebisen flera gånger om dagen nu! Såå mysigt! Men jag har ändå svårt att greppa att det verkligen är en bebis där. :)

Vad mysigt! Jag har fortfarande bara känt ett par gånger totalt :( Men det kommer ju bara bli mer och mer vad det lider... :)
  • charlotta1985

Vi har nog bestämt oss för en Trille Viper, dock utan att ha varit i någon butik och tittat, bara nätet. Men den verkar smidig och är väldigt fin tycker jag :). Bor ju i storstan så en lätt och liten vagn känns prioriterat för oss.

• charlotta1985
    Sanandra skrev 2015-03-01 09:24:54 följande:
    Min syster fick barn i höstas å de har en sådan. De är mkt nöjda. Enda nackdelen jag kan se är att liggdelen är rätt liten så kan vara svårt om man får ett stort barn.:)
    Hm, tål ju att tänkas på. Jag är rätt lång själv så "risken" är att det blir ett långt barn... :) Men läste någonstans att de uppdaterat och gjort den nåågot längre.
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-03-01 09:47:40 följande:
    Det låter ju som ett alternativ för oss också, vi letar efter minsta vagnen på marknaden så den går in i hissen. Googlade lite men hittade inte bredden, vet du möjligtvis hur bred den är?
    Bredd: 63 cm inkl. hjul enlogt Jollyroom :)
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-03-01 21:15:09 följande:

Hur är det med övriga bebissaker, någon som köpt nått än? 

Vi har sagt att vi börjar efter rul.. men har varit nära ett par gånger redan hehe

Jag har köpt ett par plagg, mest för att intala mig själv om att detta faktiskt händer :)

RUL på fredag, om vi får reda på kön då så ska vi börja bocka av inköp sakta men säkert. Idag är också en stor dag- sambon säljer sin sportiga bil och köper en kombi :D
  • charlotta1985
    Agentkia skrev 2015-03-02 12:44:15 följande:

Åh vi har RUL samtidigt. Jag har inte vågat göra något. Inte ett plagg, inte kollat namn och knappt planerat nåt. Helt sjukt nojig denna graviditet. ska bli skönt med ett RUL så jag får veta hur det är med lillen.

Det är lite läskigt, samtidigt som man vill försöka njuta också. Efter lyckat kub mm så vågar jag tro att allt faktiskt är prima med liten! Men det är klart, RUL är definitivt ytterligare en stor milstolpe.

Håller tummar och tår för oss båda på fredag!
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-03-02 13:16:08 följande:

Ja förstår vad du menar! Även om man fått mage och känner nått därinne så är det ändå svårt att greppa. Jag va med en tjejkompis och kollade lite på bebiskläder, kändes nästan som vi kollade åt någon annan än bebisen i min mage:)

Haha, jag kände också så när jag väl handlade de där plaggen; att jag köpte åt någon annan! :)
  • charlotta1985
    Agentkia skrev 2015-03-02 13:22:48 följande:
    Ja jag gjorde ett vul I vecka 10+4 men den dess inget. Blödde en sväng i vecka 14 men inte kollat upp ngt sen dess.

Ja vi håller hårt. Jag har redan kl 8 på morgonen. När har du?
    Allt är säkert jättebra, annars borde kroppen reagerat vid detta laget :)

Vad skönt att ha så tidigt! Vi har inte förrän kl 14. Det som är skönt är att vi går hem och tar helg sedan, kommer säkert att vara massor av känslor efter!
Svar på tråden Bf Augusti 2015