Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

doccah skrev 2015-02-04 08:17:03 följande:
    I feel you! Har precis samma dilemma. RUL 3/3 känns långt borta med :/
    Ja, eller hur. 6/3 för mig, känns som en evighet. All denna väntan på olika milstolpar i graviditeten, när får man slappna av och njuta egentligen? :)
  • charlotta1985

Jag är inte heller speciellt känslig, men det är jag inte i vanliga fall heller. Flera som t ex frågat om det var planerat, vilket man kan tycka är privat men jag svarar gärna att ja, det var planerat :). Vilken vecka säger jag gärna, jättekul när andra är intresserade eftersom mycket av min tid och energi går till bebis just nu!
    Det enda jag inte uppskattar (men heller inte blir direkt sur över) är när någon (redan nu!) vill ta på min mage. Min fd chef kom ner och klappade på min lilla bula när hon sa grattis, vilket jag tyckte var lite obekvämt.
    Men, med allt ovan sagt så måste det få vara upp till var och en. Dock så tror jag som Minxy inte att någon menar illa, så man kan ju vara vänlig när man markerar. Som MuffinCake skrev så hör ju t ex "Hur långt gången" till bland de absolut första frågorna och eg inget konstigt alls, och förstår då inte alls att de passerat DIN gräns.

• charlotta1985
    MammaEmm skrev 2015-02-06 12:43:28 följande:

är det bara jag som har väldigt mkt växtvärk?

kan inte minnas att jag hade så här mkt värk med dottern...

Jag har ganska mycket, har inte gått en enda vecka utan växtvärk. Ibland kan det gå några dagar men oftast känner jag av någonting varje dag. Molvärk, lite hugg etc.
  • charlotta1985
    ida90 skrev 2015-02-06 22:03:46 följande:

Hoppar gärna in i den här tråden om de är okej? Går in i v 15 idag . första barnet men hjälp av IVF. BF 6 Augusti enligt sista ultraljudet i v 9+5 . Rul den 12/3 o de känns som om de är en evighet dit :(

Välkommen! Samma beräknade BF som mig :)
  • charlotta1985
    Cvs skrev 2015-02-09 10:36:01 följande:

Så himla irriterad på MVC! Fick en tid för RUL 26/2 på SÖS, gjorde Kub hos ultraljudsbarnmorskorna i stan så jag ringer till MVC och säger att jag gärna vill gå dit ist på RUL. Ja inga problem, får hem en ny remiss till det andra ultraljudsbarnm, i liljeholmen 14/4!! (Finns 2 mottagningar en i stan en i liljeholmen) Är då i v.25!

Min barnmorska är det i princip omöjligt att få tag på då mottagningen har en timmes teltid och en receptionist som svarar. Så nu väntar jag på den tredje kallelsen för RUL... Känns så tråkigt att det ska vara så krångligt..

Blev även krångel vid tidsbokningen för kub, gick å väntade på en remiss som receptionisten på MVC glömt skicka in..

Suck! Behövde gnälla av mig lite:)

Men va, v25 är ju galet sent! Tanken med RUL är väl ändå att se att allt är bra i GOD TID? Nä, usch, förstår att du är irriterad. Kämpa på!
  • charlotta1985

Förresten, är det någon annan som känner av generell irritation? Har varit så nöjd över att ha sluppit de där berömda humörsvängningarna, men de senaste 3-4 dagarna har varit HEMSKA. Jag blir arg och stör mig på saker jag inte alls gör i vanliga fall. Jättejobbigt :(

• charlotta1985
    AnnaBanana skrev 2015-02-09 14:27:07 följande:

Hur ser era magar ut just nu ? :) går in i v 15 på torsdag och min är ganska stor. Sla se om jag kan ladda upp den här annars ligger där en bild ifrån v 11 tror jag de e i mitt bildgalleri:)

Vecka 15 (14+3) och nu ser jag gravid ut. Folk på jobbet som nyss fått reda på det kommer förbi och gratulerar och säger att det syns. "Hur har du kunnat dölja det där?" Var det någon som undrade. Hrmf :).

Häromdagen när jag stod och provade kläder (inget passar längre) och blev på dåligt humör för att jag kände mig så stor, så sa jag till mig själv att skärpa mig. Herregud, jag är gravid liksom. Det får vara så här.
    Så var allt frid och fröjd i typ 20min. Då såg jag en fd kollega som lagt ut en bild på sin mage v22, PYTTELITEN. Hela 7 v längre gången än mig, och typ samma strlk på magen om inte mindre. Då blev jag deppig igen :)
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-02-09 15:09:50 följande:
    Äh tänk inte så! Är ju bara kul om det syns :) jag har nu i v 14 lika stor mage som min kompis hade i v 20. Men jag längtar snarare till att den blir ännu större så det inte är nån tvekan längre. Nu är det gravidmage när jag har tajta kläder men har jag lite lösare plagg kan man fortfarande bara tro jag lagt på mig lite mitt fram :)
    Jo, jag försöker tänka så, och tänka att man absolut inte ska jämföra sig.... Är ju flera olika aspekter som väger in.
    Fast jag håller med om att jag hellre har den lite större gravidmagen så att det inte är någon tvekan, nu är det fortfarande lätt att tro att jag blivit lite tjock om man inte vet. Speciellt måste de som sett mig länge på gymmet tro att jag slutat bry mig om vad jag äter ;)
Svar på tråden Bf Augusti 2015