Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Det här säger läkemedelsverket:

Råd till dig som är gravid och har värk:
    Försök att använda läkemedel så sällan som möjligt under graviditeten. Om du har huvudvärk kan du be någon massera dig eller lägga dig och vila i ett mörkt och tyst rum. Se till att äta, dricka och sova regelbundet.
    Om du måste ta en värktablett ? ta en som innehåller paracetamol ? till exempel Alvedon, Panodil eller Pamol.
    Rådgör med din läkare om du måste ta smärtstillande i längre tid än några dagar.
    Ät inte värktabletter som är så kallade ?cox-hämmare?­? till exempel Ipren, Ibumetin, Treo, Magnecyl och Aspirin. De kan göra det svårare att bli gravid, fördröja förlossningen och göra att du blöder mer. Någon enstaka tablett under graviditeten är ingen fara, men undvik upprepad användning.

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-13 06:12:56 följande:
    Haha, tur man inte är ensam om det :)

Jag tror också det kalla vintervädret har nåt med saken att göra. Längtar till sommaren!
    Min mage och bröst kliar också något helvetiskt. Brukar absolut inte göra det, trots vinterväder, så tror definitivt att det har med växandet att göra. Trodde det var för tidigt för det, men känns bra när ni är fler som känner av kliandet :)
  • charlotta1985
    familjenl skrev 2015-02-13 10:53:07 följande:

allt såg bra ut på UL idag! Sååå skönt att få se det lilla livet. Den ville inte riktigt visa upp sig men de misstänkte att det kan vara en pojke. :) får se vad de säger på rul sen!

Åh, härligt! Jag längtar SÅÅÅÅ till RUL om tre veckor. Jag är helt galet nyfiken och dessa tre veckor kan inte gå fort nog!! Det börjar äntligen kännas verkligt att det kommer en bebis om ett halvår.
  • charlotta1985
    februaribebis skrev 2015-02-16 13:41:45 följande:

Hur mycket fosterrörelser känner ni andrà? Jag är i 17+2 har har kännt rörelser flera gånger men det kan gå länge mellan och de är inte så tydliga. Andra barnet och det skrivs ju att det ska vara tydligare då men det kan jag inte riktigt hålla med om. Ja, möjligen att jag kände tidigare men mindre. Nr1 gav sig till känna med besked fast senare. V 19 tror jag. Då hade jag moderkakan i framvägg nu vet jag inte. Glad

Det är mitt första barn och jag är i v 16 (15+3). Jag är helt säker på att jag i lördags morgon, när jag halvlåg på rygg i soffan, kände bebis. Men sedan dess ingenting... förutom alla gasbubbor tarmarna då ;). Har desperat efter den fantastiska känslan lagt mig blixtstilla på rygg och koncentrerat mig stenhårt på att känna något, men nej. Nada.
    Längtar innerligt tills jag börjar känna mer och oftare! SÅ häftigt!
  • charlotta1985
    Lilo skrev 2015-02-16 18:39:53 följande:

Vad sent ni har era UL!

Jag kommer att gå 6 mars och är då i vecka 18. Det är väl

då RUL görs, eller är det olika i olika län?

Idag tror jag att jag känt bebis flera ggr!! Men jag tyckte att det

kändes som en liten "knäpp" flera ggr, eller kan det vara nåt annat?

Man glömmer ju hur det "ska" kännas!

RUL samma dag som jag! Kommer gå in i vecka 19 den fredagen. Mindre än 3 v kvar!

Ska bli så kul när de som tänkt ta reda på kön meddelar det här! :)
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-17 08:23:53 följande:

Huvva! Drömde värsta Titanic-drömmen inatt! Vi var på ett skepp och jag visste att det skulle sjunka, men ingen trodde mig. Försökte hitta flytväst åt dottern (bara hon som var med av barnen), hade världens jävla ångest och panik :(

Ja, alltså vilka sjuka drömmar man drömmer nuförtiden! Nästan bara ångestdrömmar också....
  • charlotta1985
    Kottex skrev 2015-02-17 18:59:04 följande:

Har aldrig tänkt tanken att sluta röka innan, har rökt i 16 år, 15-16 per dag. Alkohol är inget jag dricker varken mycket eller ofta. Kaffe lär jag gå tillbaka till vilket kan bli lite jobbigare då man dricker det regelbundet dagligen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och försöka sluta, är livrädd för att bli bitter och må dåligt psykiskt. Nikotinhjälpmedel är ju bättre att att röka, alltid något. Tack föuppmuntrande ord, precis vad jag behöver :)

Jag rökte ca 15 cig om dagen, rökt sen jag var 13 år. slutade sekunden jag blev gravid, inte varit något problem. Bra att du slutar, lycka till! :)
  • charlotta1985

Jag har sedan imorse haft superont på en punkt på vänster sida av magen. Känns typ som håll, men ihållande. Gör inte ont när jag bara sitter eller går, utan när jag vrider mig på ett visst sätt, hostar till eller nyser. Försökt använda den käre vännen Google, men hittar inget speciellt. Någon som känner igen från denna eller tidigare graviditet?

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-02-18 10:35:42 följande:
    Det kan vara så att du sträck de sneda bukmusklerna. Jag fick nåt sånt under första graviditeten. Det blev gradvis värre under dagen och på eftermiddagen kunde jag inte stå rak. Åkte in och kollade och det visade sig vara en rejäl sträckning av ena sneda bukmuskeln, men jag kunde verkligen inte komma på när jag skulle ha sträckt mig?

Det gick bort med vila iaf :)

Ring BM och fråga vad dom tror för säkerhets skull.
    Hm, ja, jag tränade ju igår.... Får ringa och kolla, tack :)
  • charlotta1985

Ååh, och jag har 15 dagar till RUL. Längtar ihjäl mig! Tror jag kände bebis EN gång till, igår. Små buffar. Men sen ingenting.
    Pratade med bm om magsmärtan, hon gissade på sträckning :). Nu blir det ordentligare uppvärmning innan träningspassen i fortsättningen.

Svar på tråden Bf Augusti 2015