Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Anledningen är btw inte att jag föredrar det ena eller andra könet, jag tycker bara det är praktiskt när man tex ska köpa kläder mm. Dessutom har vi inget flicknamn och vill lägga mer energi på det om det skulle visa sig vara en tös :)

• charlotta1985
    Agentkia skrev 2015-03-06 16:47:40 följande:

Vi gjorde RUL idag. Fick gott resultat men blev backade så är på vecka 17+2 istället för 18+1. Beräknad till 11 Aug.

Agentkia skrev 2015-03-06 16:47:40 följande:

Vi gjorde RUL idag. Fick gott resultat men blev backade så är på vecka 17+2 istället för 18+1. Beräknad till 11 Aug.

Blev också backad, tre hela dagar. Dock tror jag mer på det förra då jag är rätt säker på när jag hade ÄL pga att jag tempade. Menmen, liten kommer ju när den kommer ändå. Får gå efter Bm eftersom det står i min journal :)

• charlotta1985
    BF-lista 

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala, Västmanland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet 

14/8 plutten120301, 2a barnet 

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten
  • charlotta1985
    familjenl skrev 2015-03-06 23:50:00 följande:

Idag har jag fått höra kommentaren "åh, jag trodde att du skulle ha fått mycket större mage - du har ju ändå gått halva tiden snart."

det här har jag fått höra till och från hela dagen trots att jag försök försvara mig med att säga att magen är större nu än i samma vecka förra grav och att jag har moderkakan i bakvägg vilket gör att det kan ta längre tid för magen att växa osv..

Trots detta så fortsatte kommentaren att komma så till slut letade jag fram en bild på magen i ungefär samma vecka förra grav och då var personen tvungen att hålla med..

Blir så sjukt ledsen av detta. Jag längtar ju så otroligt mycket efter att magen ska bli ännu större så det här högg i hjärtat.. :( trodde jag hade lärt mig att ignorera kommentarer angående grav men icke sa Nicke.... :/

Jaa, och jag blir stött av kommentar tvärtom, dvs "Oj! Redan så stor!" SÅ stor tycker jag inte att jag är, och inte rund annat än magen, men jisses- halva tiden har ju gått. Inte konstigt att det syns lite om man har 20 cm litet liv där. Samtidigt som det ju KAN vara tvärtom också, bebis kan ligga långt inne osv och det inte syns så mycket ännu men hela 20 veckor kvar att växa på!

Människor och deras kommentarer alltså... alla har olika preferenser och borde själva veta om detta och lära sig vara tysta med dumma kommentarer.
  • charlotta1985
    MuffinCake skrev 2015-03-07 23:07:00 följande:

Ni som börjat fundera på vagn - vad tror ni om Britax Affinity? Nån som har koll på några för/nackdelar? Eller andra tips på modeller värda att kolla upp?

Är ju en djungel där ute!!

Den ser fin ut! Liknar modellen vi har tänkt oss. Först var vi inne på Trille Viper, men den är nog lite liten och går för fort att växa ur om det är en lång bebis. Nu är vi mer inne på Brio Smile, som påminner om Britax Affinity.
    Dock är jag långt ifrån en barnvagnsexpert så kan inte ge några exakta argument till varför vi vill ha den, förutom att den verkar smidig och vi bor i en närförort till Sthlm så det passar bra.
  • charlotta1985

Nu är vagn beställd! Blev en Brio Smile, av alla vi testkörde gillade vi den bäst :). Smidig, lätt och enkel att köra och svänga med. Köpte lite annat smått också, babysitter, badbalja mm. Känns fortfarande så overkligt.

• charlotta1985

Jag fick bristningar i tidiga tonåren, de flesta väldigt bleka och knappt synliga. Ännu så länge har jag inte fått i grav, men det kliar redan över hela magen (v19). Smörjer med bio-oil efter varje dusch, hela torson samt rumpan :). Hoppas innerligt att jag slipper, men det är hursom extremt vanligt. "Experter" säger att smörjandet saknar betydelse och att hormoner styr, men vem vet. Har redan nu köpt en sådan där skin-roller som ska behandla bristningar och ärr i efterhand som jag ska börja använda efter (man får inte använda under själva grav, tyvärr).

• charlotta1985
    Micka! skrev 2015-03-11 17:24:03 följande:

Har beställt barnvagn, blev en Brio smile, grå/ svart Så glad

Har kikat lite på andra ultraljudsbilder på könet, underifrån( som vi såg på rul), lite kul att jämföra, tror verkligen vi får en flicka nu, även fast bm inte var helt 100% säker på det!

Var till ikea och shoppade lite skötbord och tillbehör! Börjar få jobbig foglossning, så det känns bäst att pyssla med lite av inköpen redan nu!!!!

Har fått rejäl mage redan, går in i v. 20 på lördag.....

Åh, vi körde också Brio Smile, kul! Svart/svart blev det för oss :)

Angående oro inför RUL,jättejobbigt för er som har det så ni inte ens kan se fram emot att få se liten!

Själv kände jag en viss oro, men mest positiv förväntan! Nog naturligt att vara lite orolig, men jag tror att kan man vara positiv så är det jättebra! Jag var som ni kanske minns extreeemt nyfiken på kön och superbesviken när jag inte fick veta, trots att jag såklart var jätteglad över att bebis var frisk. Nu i efterhand känns det lite som att det kvittar, varför vet jag inte.... har dock ändå bokat nytt ul för att ta reda på kön 15 april :)
  • charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-03-11 17:43:11 följande:

Visst är det bra för ens egen del att vara positiv men är man inte det så tar bebisen i alla fall ingen skada. Att oro/depression/mm skadar bebisen ("glad mamma ger glad bebis") är en gammal myt. Så man ska inte vara ledsen om man inte lyckas med det.

Nej, absolut inte så jag menade... bara att man inte ska känna sig dum bara för att man är nyfiken på könet och känner sig förväntansfull. Menar bara att det är okej också. Tror det är självklart för ALLA att bebis hälsa är det absolut viktigaste. Känns onödigt att behöva påpeka i samma andetag varje gång, men ofta känns det som att man måste det nästan som att försvara att man är nyfiken också.
Svar på tråden Bf Augusti 2015