Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Agentkia skrev 2015-03-19 21:36:06 följande:
    Oj det lät lite jobbigt att vara du just nu. hoppas det blir bättre.

Helosan är nog inte den bästa salvan då den inte är så bra på att andas, framförallt om man smörjt på ett tjockare lager. Bephanten är bättre isåfall
    Hehe, tack. Fast det låter nog värre än vad det är, jag känner mig rätt förskonad från "riktiga" symtom som grov foglossning osv. För det mesta märker jag inte ens av graviditeten :)
  • charlotta1985
    Speck skrev 2015-03-20 08:04:11 följande:

Queenx : här är en till ivf, icsi här med. Vet inte kön på denna än. Vid icsi väljer de den spermie som ser friskast och normalast ut och då är det 50/50 har jag också hört, som chasingdreams.

Charlotta : jag är också torr i ansikte! Jag har fått som röda utslag av att jag är så torr men jag kanske ska se över mina rengöringsprodukter som sommar15 tipsade om.

Ja precis samma här, röda torra fläckar. De kliar t  om ibland. Ska gå idag efter jobbet och se om jag hittar nåt bra!
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-20 15:43:14 följande:

Jag lyckades ramla i en stentrappa idag och bröt stortån

Så himla typiskt...

Ajaj, krya :(
  • charlotta1985
    Maglizz skrev 2015-03-21 15:03:54 följande:

Hahahahahahaha.. Skulle bara ta en en bild för att se och blev chockad. När kom den magen liksom? Har kunnat dölja jättelänge men plötsligt kommer det bli svårare tror jag.

Ligger vi i fas med v19 och har BF 21 augusti? ;)

Min mage växte också till sig helt plötsligt. Min sambo kom fram till mig igår och sa "OJ, vilken mage du fått!" Det hände liksom på några dagar. Går in i vecka 21 imorgon :)
  • charlotta1985

Igår hämtade vi vår barnvagn och lite annat smågrejs på posten! Väldigt tidigt, men det var så bra paketpris på vagnen. Och när jag ändå satt och nätshoppade på babyland slank lite andra grejer för typ femtusen med, heh ;). Så nu ska sambon montera ihop så vi ser att allt kom med, myspys!

• charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-24 08:13:33 följande:

Jaha, då gick man in i v.19 (18+0) igen :P

Lill-humlan lever rövare i magen flera gånger per dag, känner Henån mest nertill vid blygdbenet men ibland strax under naveln också. Har inte märkt av någon hicka än men det kommer väl.

Jag har varit väldigt onyttig den här graviditeten...har levt på glass och kolasås i flera veckor känns det som!

Härligt att känna varje dag!

Jag har också varit alldeles för onyttig under graviditeten, även fast jag sa till mig själv att jag inte skulle vara det... Svårare att ha karaktär när man vet att man kommer att gå upp i vikt oavsett och dessutom inte kan träna ordentligt, kanske ömmar lite extra för sig själv etc etc...
  • charlotta1985
    Minxy skrev 2015-03-26 08:06:40 följande:

"Hur är det med tjockisen?"

Är det verkligen ett acceptabelt sätt att hälsa på sin arbetskamrat? *suck*

Och vi kan ju säga såhär: även om min mage börjar synas så är jag ändå inte lika stor som kvinnan ifråga. Mupp....

Jisses vilka idioter det finns. Extra lustigt som du säger när de själva är större utan att vara gravida....
  • charlotta1985
    Speck skrev 2015-03-26 10:47:24 följande:

Men ja!! Jag blir kallad 'mamma mu' och har fräst ifrån "men är jag en jävla kossa eller?!", o när jag har väldigt ont av foglossningen får jag kommentarer som 'oj va du går' jaa jag går o hämtar kaffe - är det ok?? Eller "borde inte du va hemma om du har ont" - ja för så funkar det. Man kan bara 'va hemma ' så fort man inte känner sig på topp.

Jag dras redan med dåligt humör och det känns ibland som att folk anstränger sig för att va så irriterande som möjligt.

Men alltså om någon hade kallat mig mamma mu... Då hade de fått se på tjuren Ferdinand stucken av ett bi. Morr!
Svar på tråden Bf Augusti 2015