Inlägg från: charlotta1985 |Visa alla inlägg
  • charlotta1985

Bf Augusti 2015

Kattflickan skrev 2015-03-16 12:15:54 följande:

RUL gick jättebra! Det är en liten pojke jag har i magen!

Jag har moderkakan i framkant vilket förklarar varför jag bara känt lite rörelser vid sidorna. Pyret var helt vild och trots det kände jag inget.

Grattis, vad härligt!
  • charlotta1985

Nu har jag varit på v20-kontroll hos bm. Allt såg jättebra ut o fick lyssna på hjärtljud. Perfekt v20-mage tyckte hon :). Valde BB för förlossning och fick moderskapsintyg. Fortfarande så overkligt! Fick beröm för att jag var så lugn i min grav också :)

• charlotta1985
    Fippla skrev 2015-03-16 19:49:49 följande:

Hur ser en perfekt 20 veckors mage ut? =) 
    Är i vecka 20 nästa vecka så det hade varit kul att se! 

Köpt Novaluzid idag, haft hemsk halsbränna sista veckan så nu stod jag inte ut längre!! Köpte Magnesium tabletter också för att se om kramperna i vaderna släpper, vaknat flera nätter med vansinnig kramp och jag läste att magnesium kan hjälpa! Värt att pröva i alla fall

Hehe, livmoderkanten preciiiis mitt på naveln :) ! Hon tryckte precis vid naveln och "bullade upp" livmodern när hon skulle lyssna efter hjärtljuden. Berättade att nästa gång vi ses v24 kommer den vara ytterligare två fingrar högre upp, ovanför naveln.

Käkar också magnesium, men för restless legs. Tycker det har hjälpt, och har inga kramper heller :)
  • charlotta1985
    excalibur skrev 2015-03-17 04:45:05 följande:

Verkar som att alla som varit på UL haft lyckade såna? Så kul! :) Och en hel del pojkar verkar det bli :) I em är det äntligen min tur, blandade känslor av oro, spänning och glädje. Får hoppas den är frisk och glad <3 Sten-säker på att det blir en flicka men har alltid fel när det gäller mig själv så det är nog en pojke! :P Wish me luck!

Spännande! Stort lycka till idag!
  • charlotta1985
    Lycka Olycka skrev 2015-03-17 11:20:27 följande:

Var på RUL i fredags och allt såg bra ut. BM trodde det var en liten flicka. BF 11/8. Ett av mitt livs finaste stunder. :)

Underbart, grattis till lilla tjejen :)
  • charlotta1985
    MuffinCake skrev 2015-03-18 07:55:33 följande:

Grattis till er som varit på lyckade UL! :)

Undrar just hur många pojkar vi är uppe i egentligen!? :p

Kanske skulle vara kul att räkna sen när alla som vill ta reda på vet? :)
  • charlotta1985

Grattis till alla lyckade RUL! Och grattis till er som ville och fick veta kön. Om en månad har jag mitt köns-ul. Känns inte lika viktigt längre så jag räknar inte ner dagarna som till RUL, men det ska bli kul att få veta.

• charlotta1985

Inte tandont, men när vi är inne på märkliga nya symtom.... Galet torr i ansiktet! Smörjer varje dag men det hjälper inte. Nu efter dusch var jag helt röd och svullen i fejjan och det brann som eld. T om bytt mot supermild tvål som är helt opartymerad. Inte ens helosan i ansiktet hjälper :(. Tror jag blivit allergisk också, något jag aldrig varit i mitt 30åriga liv. Kliar i ögon och nyser konstant. För att inte tala om törsten och hickan, men de två är inte lika jobbiga...

• charlotta1985
    Sommar15 skrev 2015-03-19 19:59:12 följande:

Min hy är torr i vanliga fall men har om möjligt blivit ännu torrare som gravid. Köp en riktigt bra fuktgivande ansiktsmask som du kan sova med (tex dermalogica för känslig hy). Det brukar funka bra om huden är riktigt uttorkad. Och ingen tvål! Tvätta med endast vatten eller en mild sminkborttagning om du behöver det, typ rengöringsmjölk. Hoppas det kan hjälpa! :)

Tack för tips, ska testa!!
Svar på tråden Bf Augusti 2015