Bf juli 2015
Usch idag är det dags för vaccination.. Känns redan i mammahjärtat!
Har era bebisar fått den ännu? Blev det någon reaktion?
Usch idag är det dags för vaccination.. Känns redan i mammahjärtat!
Har era bebisar fått den ännu? Blev det någon reaktion?
Det gick bra att ta vaccinationen! Hade lite feber igår kväll men inget som märktes av:)
Vår tjej är 14 veckor och hon är stadig men ibland vinglar det lite, alla barn är ju olika:)
Åh jag längtar tills jag får höra de riktiga bebisskrattet:)
Till veckan är det dags för tremånaders vaccinet. Hur gick det för er att vaccinera? Blev dom ledsna och kinkiga? Några reaktioner efteråt?
Hur är det med er mammor & bebisar?
Med oss är det bra förutom att bebis har börjat drömma mycket på nätterna och vaknar o är helt otröstlig så nu har hon sovit hos oss två nätter, hon sover bättre men inte jag;)
Antar att det är mycket intryck nu som gör att hon drömmer läskigt?
Hej alla mammor!
Hur går det för er?
Nu är vi inne på andra veckan som pigan vaknar typ hela tiden nätterna igenom och vill snutta. Tror ni hon kan vara hungrig? Kan det vara värt att testa med ersättning på kvällen? Vilken ersättning är bäst? Skulle egentligen inte vela ge ersättning, men nu känns det nästan som att man lär testa och se om det är för att hon är hungrig hon vaknar så mycket. Gah.......!
Jag tar alla nätter och sambon tar alla kvällar. (Fram till 00.00) det funkar bäst för oss. Sedan försöker vi turas om att få sovmorgon på helgen.
Fast i praktiken så hjälps vi åt fram till 8-9 på kvällen då Maja somnar, sedan sover hon ju. Men skulle något strula så är det dessa tider vi bestämt, eftersom jag vill lägga mig tidigare men har inte alls svårt att gå upp en gång på natten. Medans sambon utan problem är uppe sent, men fixar inte att gå upp när han väl somnat.
Ni som förväntar er att er sambo sedan ska ta alla nätter när ni börjar jobba, har ni pratat med era sambos/män om det? Tänkte att det blir jobbigt om de inte tänker så sen.
Vi gör så här oavsett om han eller jag jobbar.
Fy fan vilken dag/natt. Usch. Maja har nu kommit på hur man vänder från rygg till mage. Så såfort man lägger ner henne slänger hon sig runt. Bara det att hon glömt hur man vänder tillbaka, samt att hon HATAR att ligga på mage. Så allt hon gör nu är att bli buren, eller gråta och skrika på mage. Så hade vi hela dagen igår. Hela. På det har vi haft en skitnatt hon har vaknat efter nappen 3ggr, och sedan har storebror haft ett kruppanfall mellan där också. Jag är så trött!! Och denna dag ser ju inte ut att bli nåt bättre.
Hoppas ni andra har det bättre just nu!
Jag hoppas det bli bättre snarast & att ni får en hel nattsömn! Peppar peppar!!
Är det någon mer än jag som längtar efter ett till barn? Vi funderar på att börja försöka i sommar igen..
Hej allihopa!
Här håller vi också på och tjorvar med sömnen. Har varit struligt i över en månad och som oftast vaknar lillan varannan timme nätterna igenom och vill snutta lite.
Ibland en natt här och där så sover hon ett längre pass på tre timmar för att sedan vakna varje timme igen...
Vissa nätter är bättre än andra, men jag tror jag har vant mig vid sömnbristen på nått jäkla vänster. Jag somnar kring 12 på natten och vaknar kring 5 ggr för snuttning fram till 7. Då brukar min sambo som nu är julledig ta henne en dryg timme och sen kring 8.30 är hon hungrig så då brukar jag kunna söva henne i sängen igen och då stiger jag upp. Tror jag får kring 5-6 timmars osammanhängande sömn/natt.
Jag är egentligen världens rutinmänniska och behöver mina rutiner för att kunna sova bra, så det är därför jag sover oroligt och tar länge för mig att somna då det ibland blir att man bara väntar på att hon ska vakna för att snutta..
När jag väl har somnat för natten är hela natten som en dimma då hon får sova i våran säng eftersom det blir så jobbigt att gå till spjälsängen varje gång hon vaknar till..
Den sista veckan har hon varit svår att söva för natten och mer kinkig på kvällen. Och till min stora förvåning så visar det sig att hon har fått två tänder som har spruckit upp!!!! Jag fick inte tänder förrän närmare ett år så jag hade verkligen inte trott att hon skulle få sina första tänder innan 5 månader.. Så kanske har varit därför hon har varit lite mer gnällig när man ska söva henne.....
God jul alla mammor och 2015 bebisar!!
Hoppas ni får en underbar jul och ett gott nytt år!
Hallå!
Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.
Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.
Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.
Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!