Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

Bf juli 2015

Usch idag är det dags för vaccination.. Känns redan i mammahjärtat!

Har era bebisar fått den ännu? Blev det någon reaktion?

• Anehhs

Det gick bra att ta vaccinationen! Hade lite feber igår kväll men inget som märktes av:)

Vår tjej är 14 veckor och hon är stadig men ibland vinglar det lite, alla barn är ju olika:)

Åh jag längtar tills jag får höra de riktiga bebisskrattet:)

• Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-10-25 09:08:52 följande:

Till veckan är det dags för tremånaders vaccinet. Hur gick det för er att vaccinera? Blev dom ledsna och kinkiga? Några reaktioner efteråt?

Det gick bra för oss, blev ledsen när andra sprutan togs men gick över fort!

Hade lite feber på kvällen och sov mer än vanligt, men dagen efter var allt som vanligt igen:)
  • Anehhs

Hur är det med er mammor & bebisar?

Med oss är det bra förutom att bebis har börjat drömma mycket på nätterna och vaknar o är helt otröstlig så nu har hon sovit hos oss två nätter, hon sover bättre men inte jag;)

Antar att det är mycket intryck nu som gör att hon drömmer läskigt?

• Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-11-13 11:09:07 följande:

Hej alla mammor!
    Hur går det för er?
    Nu är vi inne på andra veckan som pigan vaknar typ hela tiden nätterna igenom och vill snutta. Tror ni hon kan vara hungrig? Kan det vara värt att testa med ersättning på kvällen? Vilken ersättning är bäst? Skulle egentligen inte vela ge ersättning, men nu känns det nästan som att man lär testa och se om det är för att hon är hungrig hon vaknar så mycket. Gah.......!

Vi hade det likadant här hemma i en period, lillan vaknade och skulle snutta. Jag gav henne endast nappen och efter lite tjurigheter så somnade hon om!

Nu börjar det bli som vanligt igen, hon sover hela nätterna.. Tack o lov:)

Min BVC trodde knappast att det berodde på att hon var hungrig utan att hon mer var ute efter närhet:)
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-11-16 09:44:29 följande:
    Jag helammar men även om jag skulle ge ersättning så tycker jag det är rimligt att jag skulle ta nätterna de dagar då min sambo jobbar just på grund av att även om vi har haft en dålig natt kan jag ändå gå hemma och skrota i mjukisbyxor om jag är trött efter natten. Sambon har ett fysikt jobb och måste kunna vara trevlig med kollegor och kunder så kännas som att det är viktigre att han får sova bra det nätter han ska jobbar. Och jag antar att det kommer bli likadant sen när jag börjar jobba och han ska vara pappaledig. Då förväntar jag mig att jag ska få sova på nätterna. :)
    Jag tänker samma som dig Jennie1. Jag helammar också ännu, men har börjat flaskträna (med bröstmjölk) då sambon ska börja vara hemma i februari då jag ska börja jobba lite smått. Då räknar jag med att han tar henne som jag gör nu när han jobbar:)

Jag vaknar så lätt och känner mig ofta pigg så blir oftast att jag tar henne på helgerna också, men det är ju mitt eget val och inget jag beskyller honom för;)
  • Anehhs
    Liten till skrev 2015-11-18 14:12:34 följande:

Jag tar alla nätter och sambon tar alla kvällar. (Fram till 00.00) det funkar bäst för oss. Sedan försöker vi turas om att få sovmorgon på helgen.

Fast i praktiken så hjälps vi åt fram till 8-9 på kvällen då Maja somnar, sedan sover hon ju. Men skulle något strula så är det dessa tider vi bestämt, eftersom jag vill lägga mig tidigare men har inte alls svårt att gå upp en gång på natten. Medans sambon utan problem är uppe sent, men fixar inte att gå upp när han väl somnat.

Ni som förväntar er att er sambo sedan ska ta alla nätter när ni börjar jobba, har ni pratat med era sambos/män om det? Tänkte att det blir jobbigt om de inte tänker så sen.

Vi gör så här oavsett om han eller jag jobbar.

Lillan sover ju hela nätterna men skulle det ändras så vet han om att han får ta henne sen när han är hemma och det tycker han är en självklarhet:)

Men vi tar det lite från hur vi känner oss, jag är väldigt lätt väckt och har inga problem att ta natt/morgon så det kanske bli så även när jag jobbar;)
  • Anehhs
    Liten till skrev 2015-11-20 08:14:13 följande:

Fy fan vilken dag/natt. Usch. Maja har nu kommit på hur man vänder från rygg till mage. Så såfort man lägger ner henne slänger hon sig runt. Bara det att hon glömt hur man vänder tillbaka, samt att hon HATAR att ligga på mage. Så allt hon gör nu är att bli buren, eller gråta och skrika på mage. Så hade vi hela dagen igår. Hela. På det har vi haft en skitnatt hon har vaknat efter nappen 3ggr, och sedan har storebror haft ett kruppanfall mellan där också. Jag är så trött!! Och denna dag ser ju inte ut att bli nåt bättre.

Hoppas ni andra har det bättre just nu!

Usch vad jobbigt för er!
    Förstår att du är trött!

Hoppas det vänder för er snart och att Maja antingen lär sig att vända tillbaka eller att trivas på mage!

Kram
  • Anehhs
    Liten till skrev 2015-11-24 17:24:13 följande:
    Hm. Först tänkte jag att ni känt varandra så kort tid så då hade nallen varit bättre. Men har du känt hennes sambo länge så kanske pusslet. Men har du så mycket fina bilder på henne och hennes familj?

Personligen hade jag valt att ge nallen.

Vad härligt att ha dopet avklarat, och att det gick bra!

Här rullar allt på som vanligt, nätterna är som vanligt igen så vi sover bra, däremot är lilla damen fortfarande skitsur och kan inte ligga någonstans alls, men babysittern och hoppgungan funkar just nu. Så det är ju alltid nåt

Vi har börjat lite smått med gröt också, och mosad potatis med smör när vi har ätit det. Det ser inte ut som hon tycker om det så jättemycket, men hon tar det i allafall.

Tänkte prova majskrokar snart! Npgon som testat det än?
    Här har lillan också fått börja smaka, mosad potatis & igår även lite mild havre gröt:)

Grimaser gör hon men inte så konstigt när man bara ätit flytande föda;) det går ner iaf!

Jag har faktiskt tänkt köpa majskrokar idag!
  • Anehhs

Jag hoppas det bli bättre snarast & att ni får en hel nattsömn! Peppar peppar!!

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-12-13 09:51:52 följande:

Är det någon mer än jag som längtar efter ett till barn? Vi funderar på att börja försöka i sommar igen..

Här har vi planerat att vänta minst 3 år, jag vill gärna jobba lite emellan och påbörja en del renoveringar på huset innan nästa barn! :)

Men självklart längtar jag efter ett till barn, men njuter just nu bara av vår tös för fullt:)
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-12-20 10:22:09 följande:

Hej allihopa!

Här håller vi också på och tjorvar med sömnen. Har varit struligt i över en månad och som oftast vaknar lillan varannan timme nätterna igenom och vill snutta lite. 
    Ibland en natt här och där så sover hon ett längre pass på tre timmar för att sedan vakna varje timme igen...

Vissa nätter är bättre än andra, men jag tror jag har vant mig vid sömnbristen på nått jäkla vänster. Jag somnar kring 12 på natten och vaknar kring 5 ggr för snuttning fram till 7. Då brukar min sambo som nu är julledig ta henne en dryg timme och sen kring 8.30 är hon hungrig så då brukar jag kunna söva henne i sängen igen och då stiger jag upp. Tror jag får kring 5-6 timmars osammanhängande sömn/natt.

Jag är egentligen världens rutinmänniska och behöver mina rutiner för att kunna sova bra, så det är därför jag sover oroligt och tar länge för mig att somna då det ibland blir att man bara väntar på att hon ska vakna för att snutta..
    När jag väl har somnat för natten är hela natten som en dimma då hon får sova i våran säng eftersom det blir så jobbigt att gå till spjälsängen varje gång hon vaknar till..

Den sista veckan har hon varit svår att söva för natten och mer kinkig på kvällen. Och till min stora förvåning så visar det sig att hon har fått två tänder som har spruckit upp!!!! Jag fick inte tänder förrän närmare ett år så jag hade verkligen inte trott att hon skulle få sina första tänder innan 5 månader.. Så kanske har varit därför hon har varit lite mer gnällig när man ska söva henne.....

Har det likadant här hemma, svårsövd på kvällen när det är dags att sova och vakna o snuttar gärna på nätterna.

Inatt är första natten på länge som hon sovit mellan 22-06 äta o sen somna om igen, men självklart har ju en annan inte kunnat sova;)

Jag tror det här har berott på tänder då lillan också fått två små gryn som tittat upp, men jag har hört att det brukar vara värst när den första ska titta upp o sen blir de bättre.

Här sover vi i vår säng och har gjort länge känns de som, ända sen allt snuttande började iallafall..
  • Anehhs
    Liten till skrev 2015-12-23 22:58:48 följande:

God jul alla mammor och 2015 bebisar!!

Hoppas ni får en underbar jul och ett gott nytt år!

Detsamma! God fortsättning!
  • Anehhs
    Mecros skrev 2016-02-18 08:03:36 följande:

Hallå!

Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.

Hej!

Med oss är det bara bra, hur är det med er?
    Ja den fasen verka ha hittat hit också. Bara jag som duger o skriker så fort jag lämnar henne.

Men det går nog över snart förhoppningsvis:)

Hur går det för era bebisar med mat och så? Ammar ni fortfarande?
  • Anehhs
    Ellonbellon skrev 2016-03-01 10:58:28 följande:

Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.

Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.

Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!

Vad tråkigt med allergier!
    Skönt att han mår bättre nu iaf:)

Jag började amma morgon och kväll, när det behövdes under natten när tösen var 6,5 månad och prick på 7 månaders dagen så ville hon inte alls mer. Lite tråkigt, men skönt att det var hon som ville sluta istället för att jag skulle behöva tvinga henne till de..

Så nu är det bara mat som gäller, helst äta själv hela tiden;)

Skönt men samtidigt så var det smidigt med amningen, kan sakna den ibland.

Är det någon av er som ska börja arbeta snart så att pappan ska vara hemma?
    Jag börjar den 14 mars.. Lite ångest nu;)
Svar på tråden Bf juli 2015