Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

Bf juli 2015

Vi mår bra här, äntligen friska och håller på att planera färdigt allt inför dopet nästa helg:)

Skönt att dopet gick bra & att tösen var nöjd:)

Vi har sprutan inbokad den 21 oktober, usch längtar inte dit..

• Anehhs

Hur har ni det med gravidkilona?

Jag gick nästan upp 30 kilo under graviditeten, gick ner 17 bara på någon dag efter förlossningen och sen gått ner några till sen dess så jag har cirka 8-9 kilo kvar till min startvikt.

Ute och går mycket och tränar efter Olga rönnbergs bok, men gör inget vidare med maten förutom håller mig undan godis och sånt i veckorna.

Meeeen det tog nio månader att gå upp så man får väl räkna med lika länge att gå ner;)

• Anehhs
    isaochbel skrev 2015-09-29 13:31:57 följande:
    Jag gick up ca 32kg. Har gjort det me de andra två också de andra gångerna rasade jag 15kg direkt ( varginal födsel) men denna gången med snitt har jag fått kämpa för att tappa 8 kg!!! Så jag har inte ännu gått ber de 13 som en graviditet väger! Går minst 1 PW om dagen, äter bra och tränar efter Olgas bok men det sitter fast som sten!!
    Kanske är annorlunda med snitt då?
    Jag känner mig inte direkt stressad med att gå ner allt på en gång, men man saknar ju att få på sig alla sina kläder o så...

Man får nog ge det ett tag, hoppas på att övningarna o promenaderna gör sitt:)

Vilket steg är du på i boken? Tycker du att övningarna gör någon nytta?
  • Anehhs

Jag var också relativt vältränad innan graviditeten och trodde nästan att kroppen skulle gå tillbaka snabbare än vad den gjort:)

Jag längtar tills jag kan börja jogga långturer igen, ska vänta sex månader hade jag tänkt.

Gör ni något särskilt på kosten?

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-10-01 15:39:35 följande:

Märker ni någon skillnad hos era kompisar?

Min närmsta vän, som för övrigt är den som också har barn är den som jag ser mest skillnad hos efter att min lilla tjej kom.. Hör aldrig av sig, när vi bestämt möte är det alltid nå som kommer upp. Men när vi väl ses är det ju som vanligt.
    Det gör mig jätte ledsen då jag har ställt upp för henne och hennes dotter till tusen när hon fick henne.

Verkligen tråkigt!

Jag har nog inte märkt av något särskilt, men jag själv trivs med att vara ensam så är nog mer jag som stänger ute o håller mig i min bebisbubbla..
  • Anehhs
    ememi skrev 2015-10-06 06:58:05 följande:

Längesen man var här inne. Har så fullt upp hela tiden hinner knappt kolla fb hehe. Har vänner och bekanta som vill komma varje dag. Men har sagt ifrån mycket för lillens skull. Nu är hunden sjuk också så blir en tripp till veterinären idag. Hur har det gått för er som ammar? Jag har haft det lite kämpigt med mjölken som inte runnit till. Han är snart två månader så den kommer säkert inte göra det heller. Får lägga till med ersättning. Inte billiga saker. Suck! Men har ändå haft tur med min kille. Sover från kl sju till halvfem på nätterna nu. Lyx kan jag säga. Är glad nästan jämt och inga problem att ha med sig ut i varken vagn lr bil. Min fina Theo

Jag helammar och tösen går upp som hon ska:) även jag har haft turen med snäll bebis, sover från 22-07 och är väldigt lätt att ha o göra med, nöjd nästan jämt:)
  • Anehhs

Angående preventivmedel så har jag inte börjat med något ännu, sambon har börjat tjata om de men jag är inte heller så sugen på att stoppa i mig massa hormoner då jag blev nedstämd av det sist jag använde det så jag vet inte vad jag ska ha...

• Anehhs

Nu är hon döpt, vår lilla älskling! Allt gick jättebra & hon var glad genom hela dopet:)

Skönt att ha det avklarat nu!

• Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-10-16 10:39:11 följande:

Huff! Andra natten i rad som tösen vaknar varanna timme och vill äta och sover allmänt oroligt. Den här mamman är trött! 
    Hur ser era nätter ut? Nån som haft likadant?

Trevlig helg på er! :)

Usch vad jobbigt!
    Våra nätter är lika bra som vanligt förutom att tiderna ändrats lite men det gör mig inget:) sover mellan 22-05/06 äter sen somna om till 8-9!
    Trevlig helg på er med!:)
  • Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-10-19 09:35:19 följande:

Hur ofta bajsar era små egentligen?

Speciellt nyfiken på er som ammar,
    Har förstått att det är lika vanligt flera ggr/dag som en gång/veckan. Våran tös brukar normalt bajsa två ggr/dag, men i helgen har hon "hållt" sig i tre dagar. Hon verkar inte haft ont och har prutat som vanligt, men i morse kom ett mega lass som var mkt fastare än vanligt.... Säkert inget konstigt, men jag funderar hur det kan skilja så mkt. Beror det på att bröstmjölken varierar i fett eller??

Vår tös bajsar oftast 1 gång om dagen, ibland någon gång mer och ibland ingenting på hela dagen:)
Svar på tråden Bf juli 2015