Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

Bf juli 2015

Min molande värk håller i sig, haft konstant värk i ryggen sen jag vaknade och små värkar som kommer då och då i magen och ljumskarna.. Känns även som bebis trycker på mer neråt då bäckenet värkt mycket mer både igår idag!

Hoppas verkligen att det är på gång, 3 dagar kvar till BF..

Sambon arbetar även hemma denna veckan pågrund av min molvärk, får semester på fredag. Känns skönt att ha honom här fall de händer innan semestern börjar:)

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 04:40:53 följande:

Hur går det för dig Anehhs?

Här fick jag ringa fl igår. Gick och kissade och fick blod på pappret när jag torkade mig. Vart inte orolig då jag mest tänkte på teckenblödning men ringde ändå. Bm på fl sa samma sak och att jag kan förvänta mig förlossning snart.. Svårt at ta in dock.
    Haft värkar sen igår, oregelbundna men under natten har dem gjort ondare och jag tror att resten av slemproppen kom i morse. Så spännande och nervöst!!

Vi satte i bilskyddet igår kväll ifall de skulle hända nå inatt. Är i v38+1

Hade riktigt ont i ryggen inatt, var även vaken mellan 02.45-04.30 pågrund av huvudvärk och illamående, tog alvedon o somnade tillslut om.

Bättre i ryggen idag, har mer ont i bäckenet och lös i magen.. Vet inte vad som händer;)

Får hoppas att det är på gång för oss båda! Hur känner du dig idag? Har du fått åka in?
  • Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 12:03:04 följande:
    Okej. Skönt att du kunde somna om! Ja jag hoppas det drar igång på riktigt snart!

Jag har fått sova i 20min intervall då förvärkar/värkar (?) kom var 15-25 minut under hela natten. Nu på morgonen har det varit allt från 5-30 minuter mellan. Fått andas igenom dem. Undrar hur länge det ska vara såhär?

Har funderat på om jag ska städa eller något så att det kanske drar igång men känns dumt eftersom jag knappt sovit. Det börjar när det börjar ändå.
    Har värkarna blivit tätare för dig än?

Jag har sovit i stort sett hela dagen idag, känns som att jag inte blivit piggare ändå.. Så himla trött!!

Illamåendet finns också kvar, 2 dagar till BF nu...

Städ kan säkert funka, gick en runda igår och värkarna startade igång direkt, trodde jag skulle få ringa sambon så han fick hämta mig med bilen;)
  • Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 20:53:03 följande:

Fick nyss springa på toa och göra nr2! Tänkte att nu tömmer kroppen tarmen.. Men det kan lika gärna vara all choklad jag lyckats äta idag haha.

Hur går det för dig liten till? Och er andra?

Jag har tömt kroppen rejält idag, har nog gjort nummer 2 minst 3 ggr...

Har åter igen värkar i ryggen, men inte ihållande som innan utan nu kommer det mer som strålningar/ilningar tätt efter varandra?
  • Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-09 21:33:46 följande:
    Oj! Då verkar det vara på g?

Är det någonting du kan klocka?
    Nu är det svårt att klocka för det har gått över till ihållande igen, gör lite ondare ibland bara.. Kan inte bara vattnet eller nått gå? Haha då vet man iaf att det faktiskt är på gång;)
  • Anehhs

Nu är jag verkligen så trött på att inte få sova om nätterna, somnade kl 01.15 första gången, gick upp kl 03.00 o hade extremt ont i huvudet.. Tog alvedon och somnade om, vaknade igen vid 05.30 och huvudet kändes ännu värre.. Var vaken fram till kl 08.00, tog nya alvedon och somnade om till kl 10.00 och nu vaknar jag istället med världens ryggvärk igen?! Kom igen nu....

Kände att jag behövde gnälla lite, trött på att bebis retas med mig;)

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-07-10 23:09:55 följande:

Idag 12.04 kom våran tös. Bf-11. Kom in på fl och va öppen 10 cm. Så fort gick det. Två dagar med förvärkar gav resultat. 3800g och 53cm lång så färdigbakad var hon :)

Låter som en härlig förlossning! Grattis till er:)
    Mina förvärkar håller i sig så förhoppningsvis min tur snart;)
  • Anehhs
    Trassla skrev 2015-07-13 09:41:13 följande:

57 timmars igångsättning. Sedan ramlade han bokstavligt ut.
    Öppnade mig fullt på under två timmar. Inget att rekommendera. Fullständig panik.
    Kvicknade tack o lov till när han ville ut. Så helt smärtfritt och inga värkar alls under utdrivningen.
    Nu sover far och son så vackert tillsammans.

Låter inte som någon drömförlossning direkt så vad skönt för dig att han äntligen är ute!
    Grattis till er!
  • Anehhs

Igår kväll fick vi vår tös på 51 cm lång och 4180 gram:)

Hon kom verkligen i raketfart, blev inskriven klockan 18.00 och var då öppen 4 cm, så öppnade mig helt och fick ut henne till 22:28.
    Barnmorskan var i chock i och med jag är förstföderska och att jag inte behövdes sys någonting trots att hon var så stor, hon trodde jag inte gjort annat än föda barn;)

Äntligen är hon här!<3

Hoppas allt är bra med er andra!

• Anehhs
    MiaIa90 skrev 2015-07-20 01:10:58 följande:

Ni som har fött hur startade era förlossningar?
    Idag att jag haft små ont i ryggen från och till.
    Har bf på onsdag.

Jag hade molvärk i ryggen i typ en vecka innan jag födde, kvällen innan jag skulle föda gick det över även till magen (som en ring runt) och värkarna började var tionde minut. Vattnet tog de hål på inne på förlossningen
Svar på tråden Bf juli 2015