Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

Bf juli 2015

Jennie1 skrev 2015-08-20 11:29:36 följande:

Halloj brudar! En fråga!

Hur går ni med era små nu när det är så varmt? Visst är det så att dom inte får vistas i direkt solljus? Är ni ute med vagnen nånting, i så fall, hur bäddar ni ner dom, i vilka kläder? Eller låter nu dom vara inne och skyddade?

Här var jag bor finns det en del mygg o knott, skyddar ni dom från sånt?

Jag har varit inne med pigan och gått ut på en kvällspromenad varje dag när det har blir svalare istället...

Är det varmt ute så får hon svala kläder och en tunnare filt i vagnen, sen ser jag till så att hon inte får solen direkt på sig genom att använda parasoll eller solkeps. Är det mygg o sånt ute så använder vi myggnät.

Har alltid med mig en tjockare filt och jacka till henne dock fall i fall det blir sämre väder, blåser en del här.. :)

Så vi är i stort sett ute vilket väder det än är:)
  • Anehhs
    Sparven88 skrev 2015-08-28 09:49:15 följande:

Hur sover era små? Vår lilla, 11 dagar idag har sovit på mage, på mitt bröst flera nätter i rad. Då sover han gott. Men vi diskuterade med bm igår, varpå hon sa att det inte var optimalt med tanke på psd. Inatt har vi alltså försökt få honom att sova i sitt babynest. Först la vi det i spjälsängen, varpå han tokskrek. Då han skrikit en bra stund la vi babynestet i sängen och han fortsatte sitt skrikande. Trötta föräldrar efter denna natten. Jag sa till mig själv att det viktiga nu är att inte låta han få sova på bröstet igen. Både för min och för hans skull.

Nu ligger han dock i sitt babynest i sin säng. Låter lite, men inget skrik. Än...

Första veckan sov hon mellan oss i sitt Babynest, men jag sov så dåligt den veckan så provade på att ha henne i sin egen säng jämte vår och både hon och jag sover mycket bättre sen efter det. Endast vaken en gång per natt o jag känner mig alltid utvilad! Nu har hon sovit mellan 23-04.30, äta o blöjbyte sen somna om till 08.30 i några nätter:)
  • Anehhs

Hej på er!
    8 veckor blir vår tös på fredag och allt bara rullar på, sover varje natt från 22-06, äta och blöjbyte sen somnar om till cirka 10.30 sen är hon vaken oftast hela eftermiddagen:)

Skrattar och ler varje dag, försöker få fram alla möjliga ljud och har börjat ta efter när man gör grimaser!

Jag tror knappt vi kunnat få snällare bebis! Endast lite gnällig när hon ska sova för natten, annars är hon oftast alltid nöjd:)

Hel ammar och även där är det inga problem! Hoppas allt håller i sig;)

Hoppas allt är bra med er! Vi har börjat planera barndop nu, så himla kul att planera och festfixa:)))

• Anehhs

Angående dop så har vi inte kommit överens om psalmer eller sånger ännu, men har bestämt oss för att bara bjuda på fika, så det blir tårta och lite olika småkakor:)

• Anehhs

Igår var vi hos BVC och tösen växer som bara den, idag var jag på efterkontroller och även där var allt toppen, imorgon börjar vi på spädbarnsmassage... Så fullt upp denna veckan:)

Jag har inte märkt av några utvecklingsfaser, äter, sover o gör vad hon ska lika bra sen hon föddes, men det kommer kanske:)

• Anehhs
    Mecros skrev 2015-09-19 09:06:31 följande:

Någon mer som är i den här bebisbubblan? Mannen min och flertalet vänninor vart ut på fest igår, och jag är inte alls avis på att va hemma. Så otroligt skönt att göra vad jag vill en fredagkväll och dessutom må bra idag.

Jag gick hem till en vännina som har en dotter som är lika gammal som min lilla tjej. Vi åt tacos och drack kaffe åt choklad o kolla på idol. Supermys! Tog en promenad hem och hann sitta vid symaskin i två timmar.

Skulle välja en sån fredagkväll sju hundra gånger om än en utekväll!

Fick världens lyckorus av kärlek för min dotter igår. Den bästa människan som finns.

Samma här! Min sambo har varit ute ett par gånger, men jag känner mig inte ett dugg avis. Är mer än gärna bara hemma och gosar bebis! Vill ta vara på all tid som finns med vår tjej!
  • Anehhs

Både jag, sambon o tösen har åkt på förkylning:(

Hostar, snorig och väldigt trött.. Ingen feber iaf! Blir ju lite nojig att det kan vara rs-virus? När ska man ta kontakt? Något särskilt man ska tänka eller hålla koll på?

• Anehhs

Lillan hade lite feber igår kväll, ingen nu på morgonen men snorar och hostar mer. Usch vad det känns i mammahjärtat!

Som tur är så sover hon mycket och vill helst bara vara nära, inte så mycket gnäll!

Det är jobbigt att ta hand om någon annan när man själv inte känner sig så kry, men man får sätta sig själv åt sidan o göra det bästa för lillan ist!

Hoppas de går över snabbt:)

• Anehhs
    isaochbel skrev 2015-09-22 07:00:19 följande:
    Håll koll på om hon är slö, inte äter någorlunda, låter som att det är slem som sitter fast i lungorna när hon andas. Sen ska man väl kontakta vården om ett spädbarn under 3 månader har feber.

Om man känner att det är något som inte känns rätt speciellt med andningen åk in till sjukhuset. Du kan kolla precis under bröstet och ovanför magen ( vet inte vad det partiet kallas) blir det ett stort "hål" mellan de partierna när hon andas kan det vara så att hon har ansträngd andning.

Krya på er
    Idag är det bättre med henne, värre med en annan istället;) det går åt rätt håll iaf!
  • Anehhs
    ohhello skrev 2015-09-26 01:02:54 följande:

Fy fasiken, det seriöst bara forsar mjölk ur mina bröst just nu. Tredje natten i rad som jag vaknar med att mina bröst läcker som två omkullvältna tetror?! Rentav äckligt. Bebisen behöver knappt suga, bara öppna munnen & svälja.

Så har jag med det, pumpar ut en del o fryser in o ibland står jag o tömmer i duschen haha!

Bra att man har mjölk, men inte alltid så kul att ha så mycket;)

Jag får alltid sova med dubbla inlägg och bh för annars har vi en sjö i sängen;)
Svar på tråden Bf juli 2015