Inlägg från: Anehhs |Visa alla inlägg
  • Anehhs

Bf juli 2015

Hejsan!

Jag hänger gärna också på här, plussade igår & enligt familjeliv så är jag beräknad runt den 12 juli:)

Känner illamående och spänd över magen:)

Är första barnet för mig och min sambo:)

• Anehhs

När kommer ni berätta för nära o kära? :)

Jag har redan berättat för min mamma men resten får vänta till efter vecka 12-14:)

• Anehhs

Bra idé med att berätta på julafton, kanske vi med ska göra då för släkten:)

Jag ska till mvc imorgon för ett "hälsosamtal" då vi även ska boka tid för inskrivning:)

Får man fråga vilka trakter ni är ifrån?

Jag bor i Småland:)

• Anehhs
    Sarah1990 skrev 2014-11-06 15:39:48 följande:

Hej! Jag hoppar jättegärna in här! :D

Testade mig igår och fick reda på att jag är gravid och går nu i min lilla gravidlycke-bubbla!
    Vi har försökt några gånger nu efter uttag av spiral i augusti och vi kunde inte ha blivit gladare - tänk att det växer något i min mage som vi tillsammans skapat, något som kommer bli en blandning av OSS. Något som kommer dela DNA med mannen jag älskar mest av allt. Helt otroligt!

Enligt någon gravidkalender på nätet är jag beräknad till 12 juli och barnmorskan jag pratade med idag trodde detsamma så antar att jag platsar perfekt i den här gruppen ^^

STORT grattis till er alla!

Förresten, finns det någon från Småland här i gruppen? :)

Grattis till er!:)

Jag är också beräknad mellan den 11-12 juli och jag bor Småland:)
  • Anehhs
    molltroll skrev 2014-11-06 16:54:03 följande:

Hoppar in här om det är ok? smile2.gif plussade idag efter många misstankar smile5.gif tog ett CB digitalt som visade 2-3 !! Vilken vecka borde jag va i då? Ätit p-piller men varit till o från med dem så vi tänkte att händer det så händer det. Givetvis supervälkommet! smile2.gif

När ringer man bm? smile1.gif

Grattis!:)

Finns på familjeliv där du kan räkna ut vilken vecka du är i:)

Du kan ringa bm på en gång:)
  • Anehhs
    molltroll skrev 2014-11-06 17:17:11 följande:
    Inte lätt o räkna då jag småblött från 29:e sept till 8:e okt sen blödde ja två dagar 16-18 okt. Haha så krångligt o vet inte hur jag ska re ut det. smile2.gif jag vill gå hos bm i annan stad då vi ska köpa hus där. Undrar om man kan ringa dit ist för hemkommunen för tillfället?
    Nä då förstås:) vet inte alls hur sådant fungerar men borde väl gå?:)
  • Anehhs
    Sarah1990 skrev 2014-11-07 11:06:07 följande:
    Kul idé! :)
    Väntar nog några veckor innan jag vågar gå med pga att saker som dessa lätt sprider sig ifall det skulle råka vara någon från samma område som mig och än så länge är det BARA jag och min man (och barnmorskan jag pratade med då jag skrev in mig såklart ;P) som vet om det..

Har någon av er berättat för någon annan än er partner än?
    Jag har även berättat för min mamma, skönt att ha någon o prata med förutom sin partner:) Men resten får veta kring jul:)
  • Anehhs
    Faer skrev 2014-11-15 13:25:38 följande:

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

Jag slutade med p-piller i maj 2013. Blev gravid våren 2014, men slutade med mf. Nu är jag gravid i vecka 7, så går detta vägen så har de tagit cirka 1,5 år:)
  • Anehhs
    Kakalfen skrev 2014-11-22 06:45:24 följande:

Ni som ska göra vul, vad har ni sagt för att få det? (Ni som inte har "speciella" omständigheter som ivf eller liknande). Räcker det med att vara orolig? Vill inte leva i falsk förhoppning!

Jag bokade ett privat och då var de inga frågor alls om varför man vill göra det:)
  • Anehhs

Det fanns en liten bebbe där inne<3

Allt såg fint ut & beräkningen stämde med att jag är i vecka 9 (8+2).

Svar på tråden Bf juli 2015