• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Thisisme84

Jag hade Bim den 30/10. Bebis beräknad i mitten av juli så det är verkligen i ett tidigt stadium nu.

Tänkte också berätta för familjen på julafton :)

• Faer
    Thisisme84 skrev 2014-11-03 06:40:00 följande:

Jag hade Bim den 30/10. Bebis beräknad i mitten av juli så det är verkligen i ett tidigt stadium nu.

Tänkte också berätta för familjen på julafton :)

Ja jag är bara i vecka 5 nu (4+4) så de e väl ett tidigt stadium här med :) jag hade också tänkt berätta på jul för nära och kära! Hur ska ni berätta?! :)
  • JohannaMem

Hade gärna givit det som en julklapp jag också, men mina föräldrar bor i en annan stad så jag åker upp dit några dagar innan jul och det finns inte en chans att min superdetektivmamma inte kommer förstå att jag är gravid... Så, för mina och min sambos föräldrar berättar vi nog om någon vecka. Vännerna får vänta en stund. Luciaveckan går jag in i v. 12 och vi brukar samlas för en årlig luciamiddag tillsammans, så det lär bli då.

• ÖverlyckligTjej

Jag ska göra ultraljud i samband med inskrivning så har tänkt lägga bilden i ett paket/julkort till föräldrarna och kanske mor/farföräldrarna :) hur har ni andra tänkt göra?

• Faer
    ÖverlyckligTjej skrev 2014-11-03 08:57:58 följande:

Jag ska göra ultraljud i samband med inskrivning så har tänkt lägga bilden i ett paket/julkort till föräldrarna och kanske mor/farföräldrarna :) hur har ni andra tänkt göra?

Åh de va en bra idé! Jag tänkte köpa muggar (eller något!)där det står mormor, morfar, farmor och farfar så få dom öppna dom och så få dom klura ut resten ;) eftersom de blir deras första barnbarn! :)
  • Nemijah

Hejsan! Okej om jag hoppar in här? Plussade igår på bim+7 och går in i vecka 7 imorgon.

Vad roligt att så många ska berätta på julafton, så ser vår tanke också ut :)

Någon mer från Norra Norrland?

• kasovi

Någon som har fått tidigt ultraljud?

Har fått bokat på torsdag och är helt till mig! Orkar inte vänta!

• Thisisme84
    Faer skrev 2014-11-03 07:22:45 följande:
    Ja jag är bara i vecka 5 nu (4+4) så de e väl ett tidigt stadium här med :) jag hade också tänkt berätta på jul för nära och kära! Hur ska ni berätta?! :)
    Jag hade gärna velat lägga in en bild från ultraljudet (som överlycklig tjej skrev att hon skulle göra) men jag antar att ultraljudet sker först veckan efter (befruktningen skedde för två veckor sen, så jag antar att man säger att jag är i vecka 4?)
    Så planen är att ge dem julklappar som i sig får vara tydliga ledtrådar =)
  • Thisisme84

Jag måste ställa en fråga till er som har lite koll. Min senaste mens första dag var den 24 september. Betyder detta att jag är i vecka 5 v + 5 dagar då? När jag ska få tid för ultraljud, är det dessa siffror man utgår från? 

Svar på tråden Bf juli 2015