• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-29 19:22:44 följande:

Hej!! Kul grattis :) vilken vecka är du i då?

Det första besöket är mer hälsosamtal och går ganska fort sen andra besöket är mer med prover å så, så första besöket tycker jag inte karln din kanske behöver vara med men vill han så ta med han såklart :) men tar med min sambo på andra mötet :)

Jag går in i 6e veckan på fredag. Så jag ska in i v9 när jag träffar BM. Funderar på KUB testet, är det många här som tänker göra det? Tror jag vill det.
  • cestmagnifique
    Anna GBG skrev 2014-10-29 20:10:58 följande:
    Jag går in i 6e veckan på fredag. Så jag ska in i v9 när jag träffar BM. Funderar på KUB testet, är det många här som tänker göra det? Tror jag vill det.
    Nej jag ska inte göra kubtest. De gör man väl oftast bara om man passerat 35-40?
  • Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-29 20:42:19 följande:

Nej jag ska inte göra kubtest. De gör man väl oftast bara om man passerat 35-40?

Är betydligt högre risk för ngt kromosomfel efter 35, men en nära väns syster födde nygligen ett barn med Downs Syndrom och är typ 25. Så jag har blivit lite nojig. Känns bra å veta...
  • cestmagnifique
    Anna GBG skrev 2014-10-29 20:57:14 följande:
    Är betydligt högre risk för ngt kromosomfel efter 35, men en nära väns syster födde nygligen ett barn med Downs Syndrom och är typ 25. Så jag har blivit lite nojig. Känns bra å veta...
    Jaha men fydå va tråkigt :( tar man kubtest medför de också en liten risk för missfall :S svårt dedär å veta..
  • JohannaMem

Hej ni! Kan jag vara med här också? Försöker fortfarande greppa att jag överhuvudtaget är gravid och är enligt gravidappens räkning är jag beräknad 3/7. 

Första barnet för mig också! Märkte det efter att ha legat med illamående och tyckt synd om mig själv som fått "magsjuka" hela helgen.

• Anna GBG
    cestmagnifique skrev 2014-10-30 08:31:12 följande:

Jaha men fydå va tråkigt :( tar man kubtest medför de också en liten risk för missfall :S svårt dedär å veta..

Själva KUB testet är bara MR och blodprov, ingen risk alltså. Men om man får "dåliga odds" på detta får man gå vidare och göra fostervattenprov, och detta med för en risk för MF
  • Faer
    JohannaMem skrev 2014-10-30 09:27:48 följande:

Hej ni! Kan jag vara med här också? Försöker fortfarande greppa att jag överhuvudtaget är gravid och är enligt gravidappens räkning är jag beräknad 3/7. 

Första barnet för mig också! Märkte det efter att ha legat med illamående och tyckt synd om mig själv som fått "magsjuka" hela helgen.

Välkommen! :) usch, lät inge vidare med det! Ungefär vilken vecka är du i?
  • JohannaMem
    Faer skrev 2014-10-30 12:29:10 följande:
    Välkommen! :) usch, lät inge vidare med det! Ungefär vilken vecka är du i?
    Haha, verkligen inte. Gjorde att de allra flesta misstänkte grav. innan jag själv förstod.

Borde vara i vecka 5 om appen stämmer. 
  • cilly

Hejsan!

Tänkte hoppa in i denna tråden om det är oki????

Enligt min gravid app så har jag bf 1 juli!

Jag har inte känt några symtom än förutom lite yr kanske:/ detta är mitt tredje men jag har för mig att jag hade mer symptom med dom andra två..så.man blir ändå lite nojig...

• JonnaA87

Hejsn tjejer! Hoppar in i denna tråden, plussade idag efter tredje försöket har en son på 2.5 så nu va d dags för nästa :) har väll inte jätte mkt symptom förutom torr i munnen å den där jäkla tröttheten som kom som ett brev på posten ????

Svar på tråden Bf juli 2015