• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs

Bra idé med att berätta på julafton, kanske vi med ska göra då för släkten:)

Jag ska till mvc imorgon för ett "hälsosamtal" då vi även ska boka tid för inskrivning:)

Får man fråga vilka trakter ni är ifrån?

Jag bor i Småland:)

• Jko

Skönt att höra att man inte är ensam med uppblåst mage ;)
    Blir till och med tight med mina arbetsbyxor, har varit tvungen att knäppa upp knappen ibland nu för det blir så obehagligt!
    Nån som har nån aning om det brukar gå till sig efter nån vecka?
    Tänkte om det är tarmar och liknande som spökar.
    Tycker ju inte att det borde ska synas såhär mkt redan!Förvånad

Idag är jag på 5+0 (vecka 6) enl FL. Tror det blir att berätta kring jul även för oss, vilken julklapp!!!! Kliar däremot i fingrarna att berätta för min syster, men det är bara att hålla sig ett tag till Solig

• Jko
    Nemijah skrev 2014-11-03 11:16:26 följande:

Hejsan! Okej om jag hoppar in här? Plussade igår på bim+7 och går in i vecka 7 imorgon.

Vad roligt att så många ska berätta på julafton, så ser vår tanke också ut :)

Någon mer från Norra Norrland?

Jag är från Västerbotten iaf :)
  • Nemijah
    Jko skrev 2014-11-03 13:16:05 följande:

Åh men så kul, var någonstans? :) Hur långt gången är du?
  • Nemijah
    Jko skrev 2014-11-03 13:16:05 följande:

Så blind jag är, nu såg jag att du skrivit ett inlägg tidigare.

Ha en fin dag och hoppas magen ger sig lite :)
  • Jko
    Nemijah skrev 2014-11-03 15:02:41 följande:
    Så blind jag är, nu såg jag att du skrivit ett inlägg tidigare.

Ha en fin dag och hoppas magen ger sig lite :)
    Haha ingen fara! :)
    Jo nu får vi hålla tummarna att det ska fortsätta gå bra!
  • Faer
    Nemijah skrev 2014-11-03 11:16:26 följande:

Hejsan! Okej om jag hoppar in här? Plussade igår på bim+7 och går in i vecka 7 imorgon.

Vad roligt att så många ska berätta på julafton, så ser vår tanke också ut :)

Någon mer från Norra Norrland?

Jag är från Västernorrland! ????
  • Stokke

Hej !

Jag hade bim förra måndagen alltså den 27/10. Plussade på tisdagen den 28/10.

Är superglad ????

Har varit en kickioff i helgen. Köpte alkoholfritt vin och hällde över till en flaska med skruvkork. Beställde alkoholfritt vin i barnen och smuttade på de vinet som jag blev bjuden på, innan jag hällde ut det i köket.

Ska rings mvc i morgon.

Är nervös över att få missfall. Har ont i nedre delen av magen, har läst att det är växtvärk. Vad tror ni?

• Jko
    Stokke skrev 2014-11-03 19:36:02 följande:

Hej !

Jag hade bim förra måndagen alltså den 27/10. Plussade på tisdagen den 28/10.

Är superglad ????

Har varit en kickioff i helgen. Köpte alkoholfritt vin och hällde över till en flaska med skruvkork. Beställde alkoholfritt vin i barnen och smuttade på de vinet som jag blev bjuden på, innan jag hällde ut det i köket.

Ska rings mvc i morgon.

Är nervös över att få missfall. Har ont i nedre delen av magen, har läst att det är växtvärk. Vad tror ni?

Jag har haft väldig värk i magen, har läst att det är vanligt eftersom att det händer så mkt i kroppen. Men är du nervös så ring och hör med dem! Men jag tror inte du behöver oroa :)
  • Zombiie
    Thisisme84 skrev 2014-11-03 12:11:26 följande:

Jag måste ställa en fråga till er som har lite koll. Min senaste mens första dag var den 24 september. Betyder detta att jag är i vecka 5 v + 5 dagar då? När jag ska få tid för ultraljud, är det dessa siffror man utgår från? 

Ja, det låter som att det stämmer, utan att jag har kontrollräknat, det beror lite på hur lång cykel du har. Jag har förstått det som att det är väldigt olika när man får tid för ultraljud. Går man hos kommunen är det nog inte förrän typ v18 i många kommuner... Jag har bestämt mig för att gå privat eftersom jag har sån sprutfobi och behöver lite extra stöd. Jag kan då köpa till ett tidigt ultraljud vid inskrivningen!
Svar på tråden Bf juli 2015