Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Jo vi har bestämt tid för abort nu på tisdag. Det känns som det bästa just nu. <3 :(
ememi, vad tråkigt. Men skönt att ni har tagit beslutet. Och det är nog bara inte meningen att det skulle bli ett barn ännu. KRAM!!
Här har vi sovit sämre än vad jag någonsin trodde var möjligt. Det har varit magsjuka och feber och halsinfektioner och tänder som vägrar komma upp. Liten har fått penicillin mot öroninflammation och nu ska han äta alvedon varje kväll för att få sova (pga tänderna).
Mannen har varit ledig och hjälpt till massor, och i natt ska han försöka med flaskan så att jag får sova lite. Skönt att han förstått äntligen hur jag har det.
Men man lever ju för dom stunderna då han skrattar och ler och allt är bra. Tänk vad mycket man kan älska någon som är så fruktansvärt dryg :P
Jo vi har bestämt tid för abort nu på tisdag. Det känns som det bästa just nu. <3 :(
Tack alla. Jag det känns super jobbigt. Var tvungen att avliva hunden man haft sen 12 år . Livet är tufft just nu. Men theo är ändå glad och han gör ju att livet fortsätter har inte tid med annat. Theo har nu fått sin första tand. Vass som tusan hehe
Hallå!
Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.
Hallå!
Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.
Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.
Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.
Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!
Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.
Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.
Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!
Okej Skönt att höra att det går bra!
Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.
Börjar jobba 1:a april... Ångest!!!
Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.
Jag skulle börjat jobba imorgon. Är glad att jag sparade semester så jag har nästan två månader till. Förstår inte hur dom tänker i det här landet, min son ammar i princip mer än han äter, speciellt nu när han varit sjuk. Dessutom sover han dåligt fortfarande... Hade aldrig klarat att börja jobba.
Känns alldeles för tidigt att börja jobba vid 8 månader. Men finns ju dom som börjar jobba tidigare än så. Antar att dom inte ammar dygnet runt ;)