• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    ememi skrev 2015-12-28 14:19:48 följande:
    Tack för stödet:) min sambo vill göra abort. Jag har haft så jobbig gradivitet sist o han skulle få ta theo mycket själv. Vilket är helt ok egentligen men än så länge är han ju så liten o de behövs mycket bärande o så än. Vill så gärna behålla men känns så själviskt även mot theo. Han kommer inte förstå varför mamma måste vara så mycket med nya barnet. Som ni märker så försöker jag tänka så praktiskt som möjligt :/
    Förstår dig. Måste vara jätte jobbigt! Det finns för o nackdelar med båda.
  • Jennie1
    ememi skrev 2015-12-28 14:19:48 följande:
    Tack för stödet:) min sambo vill göra abort. Jag har haft så jobbig gradivitet sist o han skulle få ta theo mycket själv. Vilket är helt ok egentligen men än så länge är han ju så liten o de behövs mycket bärande o så än. Vill så gärna behålla men känns så själviskt även mot theo. Han kommer inte förstå varför mamma måste vara så mycket med nya barnet. Som ni märker så försöker jag tänka så praktiskt som möjligt :/
    Hej!

Hur har det gått? Har ni kunnat besluta er för någonting?
  • ememi

Jo vi har bestämt tid för abort nu på tisdag. Det känns som det bästa just nu. <3 :(

• Ellonbellon

ememi, vad tråkigt. Men skönt att ni har tagit beslutet. Och det är nog bara inte meningen att det skulle bli ett barn ännu. KRAM!!

Här har vi sovit sämre än vad jag någonsin trodde var möjligt. Det har varit magsjuka och feber och halsinfektioner och tänder som vägrar komma upp. Liten har fått penicillin mot öroninflammation och nu ska han äta alvedon varje kväll för att få sova (pga tänderna).

Mannen har varit ledig och hjälpt till massor, och i natt ska han försöka med flaskan så att jag får sova lite. Skönt att han förstått äntligen hur jag har det.

Men man lever ju för dom stunderna då han skrattar och ler och allt är bra. Tänk vad mycket man kan älska någon som är så fruktansvärt dryg :P

• Jennie1
    ememi skrev 2016-01-09 06:35:36 följande:

Jo vi har bestämt tid för abort nu på tisdag. Det känns som det bästa just nu. <3 :(

Tänker på er! Kramar
  • Liten till
    ememi skrev 2016-01-09 06:35:36 följande:

Hemsk och jobbig sits, men eftersom du hade en jobbig graviditet nyss så är det nog det bästa beslutet. Kram
  • ememi

Tack alla. Jag det känns super jobbigt. Var tvungen att avliva hunden man haft sen 12 år . Livet är tufft just nu. Men theo är ändå glad och han gör ju att livet fortsätter har inte tid med annat. Theo har nu fått sin första tand. Vass som tusan hehe

• Mecros

Hallå!

Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.

• Anehhs
    Mecros skrev 2016-02-18 08:03:36 följande:

Hallå!

Hur mår ni? Märkt av separationsfasen? Här hemma är damen som en igel på mig, men det är mysigt det med.

Hej!

Med oss är det bara bra, hur är det med er?
    Ja den fasen verka ha hittat hit också. Bara jag som duger o skriker så fort jag lämnar henne.

Men det går nog över snart förhoppningsvis:)

Hur går det för era bebisar med mat och så? Ammar ni fortfarande?
  • Ellonbellon

Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.

Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.

Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!

• Anehhs
    Ellonbellon skrev 2016-03-01 10:58:28 följande:

Vi ammar fortfarande, men vi ska utreda för allergier nu. Gluten, komjölk och lite annat. Han hade ont i magen och förstoppning i 3 månader innan jag sa ifrån, och sedan dess har vi gett gluten- och komjölkfritt och äntligen har han kunnat äta mer än en tesked om dagen. Så har ammat massor, men nu drar vi ned på det. Tänker dock fortsätta amma en stund till, men bara morgon och kväll efter vart.

Annars går det bra, han är en helt ny person nu. Mycket gladare och mer aktiv och gnäller inte precis hela tiden som han gjorde när han fick fel mat.

Han är ju alltid med mig i princip så det där med separation kommer och går lite :) Men går ganska bra!

Vad tråkigt med allergier!
    Skönt att han mår bättre nu iaf:)

Jag började amma morgon och kväll, när det behövdes under natten när tösen var 6,5 månad och prick på 7 månaders dagen så ville hon inte alls mer. Lite tråkigt, men skönt att det var hon som ville sluta istället för att jag skulle behöva tvinga henne till de..

Så nu är det bara mat som gäller, helst äta själv hela tiden;)

Skönt men samtidigt så var det smidigt med amningen, kan sakna den ibland.

Är det någon av er som ska börja arbeta snart så att pappan ska vara hemma?
    Jag börjar den 14 mars.. Lite ångest nu;)
  • Mecros

Okej Skönt att höra att det går bra!
    Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.

Börjar jobba 1:a april... Ångest!!!

• Jennie1
    Mecros skrev 2016-03-08 09:03:20 följande:

Kan också sakna amningen. Min tjej är om man får säga det, helt omöjlig just nu, vill vara ihopklistrad med mig. Vill inte ens va på golvet. Det enda som duger är gå stolen men på BVC säger dem att man ska låta bli den men det är min enda räddning när jag ska laga mat. Hon kryper inte heller och då hjälper inte gå stolen heller.

Min flicka är nog säkert 2 timmar per dag i sin gåstol. Hon älskar den och jag bryr mig inte vad som sägs på BVC och liknade, jag skulle inte orka vara en bra mamma om man skulle lyssna på måsten och inte måsten.. Nog lär hon sig att gå tids nog och om det skulle vara såå skadligt för höfterna så tror jag inte dom skulle få säljas. 
    Men det är ju såklart upp till var och en. :)

Jag börjar jobba 1 aug och det känns som snart..!
  • Jennie1
    Mecros skrev 2016-03-08 09:03:20 följande:

Min flicka är nog säkert 2 timmar per dag i sin gåstol. Hon älskar den och jag bryr mig inte vad som sägs på BVC och liknade, jag skulle inte orka vara en bra mamma om man skulle lyssna på måsten och inte måsten.. Nog lär hon sig att gå tids nog och om det skulle vara såå skadligt för höfterna så tror jag inte dom skulle få säljas. 
    Men det är ju såklart upp till var och en. :)

Jag börjar jobba 1 aug och det känns som snart..!
  • Ellonbellon

Jag skulle börjat jobba imorgon. Är glad att jag sparade semester så jag har nästan två månader till. Förstår inte hur dom tänker i det här landet, min son ammar i princip mer än han äter, speciellt nu när han varit sjuk. Dessutom sover han dåligt fortfarande... Hade aldrig klarat att börja jobba.

Känns alldeles för tidigt att börja jobba vid 8 månader. Men finns ju dom som börjar jobba tidigare än så. Antar att dom inte ammar dygnet runt ;)