Inlägg från: JohannaMem |Visa alla inlägg
  • JohannaMem

Bf juli 2015

Hej ni! Kan jag vara med här också? Försöker fortfarande greppa att jag överhuvudtaget är gravid och är enligt gravidappens räkning är jag beräknad 3/7. 

Första barnet för mig också! Märkte det efter att ha legat med illamående och tyckt synd om mig själv som fått "magsjuka" hela helgen.

• JohannaMem
    Faer skrev 2014-10-30 12:29:10 följande:
    Välkommen! :) usch, lät inge vidare med det! Ungefär vilken vecka är du i?
    Haha, verkligen inte. Gjorde att de allra flesta misstänkte grav. innan jag själv förstod.

Borde vara i vecka 5 om appen stämmer. 
  • JohannaMem
    JonnaA87 skrev 2014-11-02 08:58:09 följande:

Hej är det någon som är sugen på och vara med en privat Facebook grupp? En grupp där vi med bf juni/juli 2015 kan samlas å prata och stötta varandra?

Jag är gärna med i en facebookgrupp lite senare :) Behöver nog först förstå att det här faktiskt är på riktigt först. Men sen, absolut!
  • JohannaMem
    JonnaA87 skrev 2014-11-02 15:08:37 följande:
    Kanske ska vänta några veckor, va med i en grupp med förra pojken å vilken sammanhållning man fick å såå mkt stöd :)
    Det förstår jag verkligen, verkar vara toppen att ha ett gäng att prata med om allt som händer :) 
  • JohannaMem
    Jko skrev 2014-11-02 17:22:13 följande:

Hoppar in här om det går bra?!
    Plussade den 29/10 :) Gjorde även ett CB digital test nu för nån timme sedan då det blev Gravid 2-3v :D

BF beräknad kring 5 Juli.  Första barnet och det känns jättespännande!
    Förstod att jag var gravid när jag i flera dagar haft konstig värk i magen inte på samma sätt som vid mensvärk. Och ömmar i brösten.

Min mage är som uppblåst hur är det för er?

Magen känns så uppblåst så jag redan inbillar mig att alla kan se att jag är gravid, haha. 
  • JohannaMem

Hade gärna givit det som en julklapp jag också, men mina föräldrar bor i en annan stad så jag åker upp dit några dagar innan jul och det finns inte en chans att min superdetektivmamma inte kommer förstå att jag är gravid... Så, för mina och min sambos föräldrar berättar vi nog om någon vecka. Vännerna får vänta en stund. Luciaveckan går jag in i v. 12 och vi brukar samlas för en årlig luciamiddag tillsammans, så det lär bli då.

• JohannaMem
    kasovi skrev 2014-11-06 14:03:35 följande:
    Hoppas ni kommer fram till något! ;)

Ultraljudet gick jättebra :D Har en söt liten ärta i magen! Blev bakflyttad hela två veckor! Väldigt generösa med ultraljud är dom iallafall. Fick boka ny tid om två veckor i fall jag ville se hjärtslag. Det tackar jag då inte nej till vill jag lova :)
    Åh så roligt att se! Och himla, himla roligt att de är generösa med ultraljud.
  • JohannaMem
    kokos skrev 2014-11-07 04:28:41 följande:

Hej.

Är det bara förstagångsmammor?

AnLiOt skrev 2014-11-07 08:24:28 följande:
    För mig är det första!
    Första för mig också! 
Svar på tråden Bf juli 2015