Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Blåsippan84 skrev 2015-01-16 08:01:22 följande:

Hej tjejer! Känner som många här att rul blir avgörande. Jag kan inte njuta av detta redan nu. Och nu när jag inte känner något i magen och illamåendet är borta så är det som det är.

Måste bara fråga, är det fler som har huvudvärk? Jag får huvudvärk efter lunch. Försöker mota direkt med panodil men blir bara värre och värre tills jag har migrän. Varit så hela v. Försökt ringa bm. Men jobbat denna v och ringer jag vid 10 är kön full

Jag hade mycket huvudvärk veckorna efter KUB, kändes som migrän (vilket jag har lite då och då när jag inte är gravid). Har varit så både denna graviditet och när jag väntade sonen så det känns som att det är något med hormonerna runt de där veckorna. Vet att det är skitjobbigt men förhoppningsvis går det över snart, finns ju inte allt för mycket värktabletter man kan heller tyvärr.
  • mom in the city
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 12:38:20 följande:

Nu är jag i vecka 30, whoho! Och enligt beräkningar så är jag nu ungefär lika stor som jag var med dottern i vecka 40 så ni kan ju tänka er

Flertalet gravidkläder börjar bli för små för magen, undrar om det finns "tvillingmammakläder" någonstans, haha

Skall på mitt 16:e UL på måndag (det blir mååånga när man väntar tvillingar som delar moderkaka) och skall bli kul att se hur mycket de växt sedan sist. För ca två veckor sedan vägde de dryga kilot båda två och det börjar kännas kan jag säga med två kilo bebis och x antal litet fostervatten där inne. Och "värre" lär det ju bli men det är det värt så länge de stannar på insidan.

Och jag tycker min mage är stor, gissar att den är ingenting gentemot din! Hur länge tror de att de kommer kunna stanna i magen?

Jag tycker magen har blivit större tidigare denna gången, vilket väl är helt normalt när det är andra barnet men vad jag förstått blir magen sällan större totalt utan det kommer bara tidigare. Tycker redan den är jobbig så hoppas lillebror gör som storebror och kommer ut innan BF.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-01-16 13:01:33 följande:

Hej tjejer

Ser att ni pratar om huvudvärk. Har haft riktigt ont de senaste veckorna , nästan som migrän . Blev nästan rädd för det aldrig gick över..,nu är det bra igen tack o lov.

Har glada nyheter: Rul gick jättebra och det verkar bli en liten flicka:) vi är så glada :))

Åh så härligt, grattis till lilltjejen!
  • mom in the city

Jag får sammandragningar när jag går för fort eller tar i för mycket, hade aldrig det med storebror så det är lite nytt. Jag får också ont i ligamenten när jag anstränger mig så det blir liksom en kombination att magen blir hård och att det gör ont på sidorna, mindre mysigt tycker jag.

• mom in the city

Hej vecka 29! Nu är mer än 70 % av graviditeten avklarad enligt appen. Ser fram emot nästa vecka och att gå in i vecka 30, känns så mycket närmare på något sätt.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-01-20 17:26:11 följande:

Grattis till vecka 29! Håller med, vecka 30 känns närmare, att veckan börjar på 3!!

Själv har jag kommit till vecka 23 nu, tycker tiden går rätt fort. Har mycket både på jobbet och privat så det är väl därför.

Ja det är nog det att veckan börjar på 3 som gör att det känns närmare. Vecka 23 är inte dåligt det heller, allt efter vecka 20 känns bra eftersom det då är mindre än hälften kvar.

Jag har också en hel del med jobb och skola nu så hoppas februari ska gå fort så att det är mars för så är det nästan april och nästan BF.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-01-20 19:42:51 följande:

Åh vad underbart! Tänk att vi misströstade så mkt i vår mf tråd och nu är vi här !! 70% - det är inte klokt :))

Ja, det är helt otroligt! Så skönt att kunna lägga det bakom sig och glädjas åt det som ska komma.
  • mom in the city
    Hannah8401 skrev 2015-01-21 17:01:59 följande:

Idag var vi på rul, allt såg bra ut, och det ser ut att bli en lillasyster till vår son

19+0 idag, så 40 fulla veckor den 17 juni.... men eftersom vi bor i norge blir bf 20 juni

Stort grattis till lilla tjejen! Härliga nyheter!

Lustigt att de räknar BF på ett annat sätt än i Sverige.
  • mom in the city
    karro 2014 skrev 2015-01-27 18:03:28 följande:

Det var allt en liten krabat där inne med ett tickande hjärta. Nu får vi hoppas att detta går vägen denna gången.

Åh så härligt, stor lättnad kan jag tänka mig! Håller tummarna!
  • mom in the city

Firar att jag äntligen går in i vecka 30, nu är det "bara" slutspurten kvar!

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i nu?

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"