Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-11-25 20:07:43 följande:

[quote=74398336]moderkakans pla]mom in the city skrev 2014-11-25 18:41:02 följande:[/quote-nick]

Ja, då är det ett tag kvar. Men som du säger, om den lever nu är risken väldigt liten att något ska hända.

Har du känt några rörelser ännu?

Här sparkas det ordentligt i magen, så lugnande nu när jag känner varje dag.

Jag har känt rörelser några gånger, blir så osäker. Men när jag doppade så rörde det sig och samtidigt lät som sparkar mot dopplern. Då kändes det som troligt att det jag känt innan var bebisen oxå. Jag hoppas det. Däremot är det rätt olikt första rörelserna med sonen. Kan det bero på moderkakans placering?! Men än så länge känns det inte ofta.

Så skönt att känna dagligen! Det är ju mysigt! Och lugnande! [/quote]

Då har du ju känt iaf. Det är väl alltid lite så i början, att man inte riktigt är säker på om det är bebisen.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-28 17:36:56 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

Här rullar dagarna på. Magen växer mycket nu och det börjar kännas att den är i vägen, kan inte böja mig framåt ordentligt längre. Lillebror sparkar runt och det känns nu även på utsidan. Har berättat för alla på jobbet, magen går ju absolut inte att dölja längre så det är skönt att ha gjort det officiellt.

Så härligt att det snart är UL, ska hålla tummarna när det är dags! Maken kanske ångrar sig angående VUL när ni väl är där, han vill väl säkert inte missa att se sitt barn på UL oavsett hur UL går till?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

Så länge det är en alkoholfri är det lugnt. Den som heter lättglögg innehåller drygt 2 % alkohol så den ska man nog undvika. Både alkoholfri och lätglögg säljs i vanliga matbutiker så kolla på flaskan.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-05 10:54:38 följande:

Gick bra att köra . Sitter mest i mitt huvud och ibland i vår knasbil med 1ans växel.

Det såg ut som en snigel i livmodern . En slemklump med ett hjärta som slog . Han backade mig lite till 9/7 istället för 13/7 men han sa att det kan ju ändras efter rul å så också. 97% att allt går bra nu lugnade han mig med.

Men sen förstår jag ju att man måste titta närmare på allt vid rul för att se att alla organ och så är bra. Men nu känner jag mig helt utpumpad. Ska slå på Barnkanalen för sonen och vila lite innan lunchdags .

Jättestort grattis till lyckat UL!

Förstår att du känner dig utpumpad, vila och njut av de goda nyheterna nu!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-12-05 11:12:17 följande:

Yippii - glädjens dag! Grattis till pickande hjärta

Vi fick bra siffror på nupp och det var en liten bebis där:) så glada och lättade !

Jättestort grattis till dig också!

Massor med goda nyheter här idag!
  • mom in the city

Vecka 22 här nu, magen växer varje vecka och lillebror sparkar på. Börjar känna mig "gravid på riktigt", tycker magen är i vägen redan och ändå kommer den bli mycket större innan det är klart.

Känns långt till BF, drygt fyra månader och man har ju inga UL att se fram emot så väntan känns lång även om det är mindre än hälften kvar. För min del skulle han gärna få komma nästa vecka!

• mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-12-05 12:00:23 följande:

Längtar tills jag är där i v 22 och magen syns. Tänk till jul vad fint med en fin klänning som visar magen. Fram till v 30 ser man ju hyfsat snygg ut fortf ;) och tänk december kommer attvaea full med en massa måsten och firande , sen är det bara tre mån kvar för dig :)

Jag ser verkligen fram emot den där "tre-månader-kvar-gränsen", att ha mindre än så känns överkomligt på något sätt. Jag är en sån som absolut inte trivs eller känner mig bekväm i detta "välsignade tillstånd". Är ju såklart väldigt glad och tacksam över att vara gravid då det innebär att vi kommer få ett barn till men om man kunde snabbspola tiden fram tills förlossningen skulle jag mer än gärna göra det.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-07 16:21:38 följande:

Ja, varför måste människan vara gravid så himla länge? Som en katt vore lagom, typ två månader.

Och mår djur lika illa när dem är på tjocken? Och får typ allehanda besvär?

Jag är oxå väldigt väldigt tacksam över denna lilla baby - måste jag oxå poängtera. Men nu mår jag illa av halsbrännan och mina konstanta rapar.

Ha ha, ja två månader vore lagom! Jag fascineras så över de som säger att de älskar att vara gravida och att de saknar magen när den är borta. Såna ord kommer aldrig komma från min mun kan jag säga!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-07 16:51:34 följande:

Nej men uh, EKG?! Hoppas det visar fullt frisk.

Jag känner mig lite gnällig. Min enda lyckade graviditet mådde jag toppen efter v12-13 förutom lite halsbränna i slutet. Nu är det längre illamående, halsbrännan har redan börjat och massa rapar så jag tror jag ska spy. Och jag är ju inte ens halvvägs!

Jag vill snabbspola precis som mom in the city

Jag mår ju ändå bra så kan inte skylla på det. Jag "bara inte gillar" själva grejen att vara gravid mer än att man får ett barn utav det.

Här blir det inte fler än två, var tveksam till fler än ett innan sonen kom men sen tänkte jag att två nog kan vara härligt ändå men det räcker efter det här. Dels för att jag inte skulle känna att jag kunde räcka till för fler och dels för att jag absolut inte kan tänka mig en graviditet till.

Man får gnälla när man är gravid, även om det är efterlängtat så är det ju inte jättekul alla gånger.

Hur gamla är din mans barn?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"