Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Stor dag idag, vi har köpt oss en syskonvagn. Blev inte Donkeyn som vi hade tänkt oss från början utan en Mountain buggy duet och sen så behåller vi vår Cameleon och köper en ståbräda till den. Tycker Donkeyn kändes för bred och som enkelvagn älskar jag den vi har så ville inte skiljas från den. Tror det blir bra för då kan vi sälja syskonvagnen sen när storebror inte vill åka längre. Känns lite stort, har ju köpt kläder och sånt men vagn är ju liksom lite den stora grejen.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-28 18:06:47 följande:

Grattis! Barnvagn är ju stora inköpet. Så det blev en helt annan ändå. Låter smart om du ändå är helnöjd med den singelvagn ni har.

Har inte en aning om vad vi ska köpa men vill ändå göra rul innan jag ens tittar. Snart så.

Ja vi trivs så bra med "camen" så den får hänga med en omgång till. Det är inte helt lätt, finns ju inte direkt världens största utbud av syskonvagnar och särskilt inte om man vill ha en så liten och smidig som möjligt men ändå en där de sitter bredvid varandra.

Ja det är ju inte långt till RUL för dig nu. Sen är det fritt fram att shoppa och planera. Spännande att se vad det blir för kön, för visst skulle ni kolla?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-28 18:30:32 följande:

Jag ska kolla på den du valde. Vill ha dem breve varandra. Och vändbar känns inte speciellt relevant.

Jaaaa nu är rul verkligen nära Sista veckorna har gått fort.

Cayenna skrev 2014-12-28 18:33:13 följande:

Och jepp, ska kolla kön. En stark magkänsla säger pojk.

Vändbar var inte jätteviktigt för oss heller, kommer ju ändå alternera med en singelvagn som är vändbar så att han får sitta lite framåt i syskonvagnen tror jag inte är hela världen.

Det blir kul att se om magkänslan stämmer. Jag hade inte direkt någon känsla men gissade ju ändå på pojk och fick rätt. Ska hålla tummarna när det är dags för ditt RUL.
  • mom in the city
    JhjärtaK skrev 2014-12-28 18:37:08 följande:

Kan bara hålla med och känna sympati. Vi är på middag hos mina päron och maken kan dricka vin och äta god rökt korv, gaaaah!

Magen är ivägen som bara den och blir andfådd av att sitta upp och äta typ :-P

Samtidigt vill jag inget hellre än att de skall stanna inne länge länge iom att tvillingar tenderar att både födas för tidigt och dessutom vara mindre än enlingar.

Ha ha, ja man blir ju lite sur på maken som kan leva på som vanligt medan man själv får göra "allt jobbet".

Man vill ju såklart att de ska stanna i magen så länge det behövs även om det är jobbigt. Det måste ju vara ännu värre för dig som har två i magen som tar upp plats. :-P
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-29 15:37:38 följande:

Vid den här tiden imorn är mitt rul klart och bakom mig. Sista milstolpen innan bf. Eller finns fler? Kanske när man passerat den vecka som bebisen mest troligt överlever då.

Kan knappt tänka på annat än rul nu!!! Nervös men glad att det är imorn. Bebisens sparkar känns väldigt kraftigt flera gånger om dan så inte orolig över det men om det skulle vara nåt fel. Å andra sidan såg allt bra ut på kub.

Äntligen är det dags! Förstår så väl dina tankar, tänkte precis likadant. Vi hade turen att få en morgontid men när vi gjorde KUB fick vi tid på eftermiddagen och hela dagen var då en enda lång väntan. Stort lycka till imorgon!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-30 15:58:39 följande:

Nu är milstolpen rul bakom mig. Svettades och var illamående innan av nervositet. Men allt såg bra ut och som det ska!!

Det är en liten kille (precis som jag trodde) så nu ska vi handla några kläder till just honom. Nu blir det sista väntan till att få träffa honom på riktigt i maj. Undrar om han kommer vara lik storebror.

Jättestort grattis till lillebror! Vad roligt att du hade rätt!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-30 23:02:58 följande:

Tack tjejer!! Känns fantastiskt härligt, är som på små fluffiga moln.

Att magkänslan stämde Det är ju dock 50% chans att det man tror stämmer.

Hon sa inget om datumet....så jag antar att det är samma som innan. Jag tyckte mom in the city skrev att dem inte ändrar efter kubets datum?? Eller, kanske får kolla med min bm sen.

Nu vågar jag äntligen köpa något till min babypojke. Filt och lite kläder. Och sen vagn om en månad eller så.

Trot det är lite olika om de flyttar eller inte, kanske beroende på vem man träffar. Med storebror blev vi flyttade på RUL i förhållande till KUB men inte nu med lillebror.

Gott nytt på er! Jag är sur över att jag inte får någon skumpa ikväll men glad över att snart kunna säga att vi ska få barn i år istället för nästa.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-31 14:48:38 följande:

Jag vill oxå ha skumpa Men hellre gravid och suktad haha...

Allra helst hade jag haft en bebis och fått skåla men nästa år så!
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 13:05:00 följande:

Trodde jag skulle börja gråta innan bm kom. Satt där själv och kände mig ensammast i världen. Men bm var inte allt omsorgsfull utan mer som en robot . Förstår att hon hade det jobbet. Så blev inte så personligt. Allt såg fint ut iaf . Blev helt yr när jag gick hem över stan, så sök spänning är det nog som släpper nu.

Åh så härligt, jättestort grattis till lyckat KUB!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"