Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

mom in the city skrev 2015-02-06 08:26:41 följande:

Skönt att magen fortfarande känns smidig, allt är julbord enklare då. Jag märker nu hur min växer på sig ordentligt varje vecka och känner mig allt annat än smidig.

Ha ha, julbord! Härligt med autocorrect ibland.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-06 20:42:03 följande:

Allt är än så länge julbord enklare. Ser inte fram emot att magen ska kännas i vägen och stor...men snart är jag där oxå.

66 dagar är ju ingenting. Fort tiden går. :-O

Vi får se hur läkarbesöket går inte jag räknar snitt som bokat. Men annars är det nog en vecka innan bf eller så nära bf det går tror jag.

Hoppas läkarbesöket går som du vill, tror iaf att det är "lättare" att få snitt andra gången när det blivit det med första. Skönt också att det i så fall blir lite innan BF, då slipper du ju gå över tiden.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-11 21:22:43 följande:

Idag står det 100 dagar till BF i min app. Firar tvåsiffrigt imorn då. Vad fort det gått ändå!

Härligt att du kommit ner på tvåsiffrigt, väl värt att fira tycker jag!

Jag tycker det går så segt nu, 60 dagar kvar enligt appen och det känns inte kul längre. Är jättetrött men samtidgt är det halvt omöjligt att sova så jag är helt slut på dagarna. Känner mig tung och otymplig och får sammandragningar och ont i fogarna när jag anstränger mig för mycket. Hoppas dessa sista veckor går fort för nu vill jag bara få föda och träffa min bebis!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-12 07:15:32 följande:
    Usch så segt det lät. Jag kanske känner lika sen. 60 dagar låter ju så lite, men det är ju ändå två månader. Förstår att du längtar efter honom nu. Sover dåligt har jag tyvärr gjort länge.

Jag har fått min kallelse för förlossningssamtal så nu har jag lite nedräkning till det i början på mars. En ggoogling på läkarens namn säger mig att jag får planerat ks om jag står på mig efter att fått alternativ och risker muntlig. Känner mig lugnare redan nu.
    Det värsta är nästan att jag får så dåligt samvete gentemot sonen, känner sig inte som en så rolig mamma när man alltid är trött och grinig och inte orkar. Har ju varit väldigt trött ända sen start så det känns som han fått lida hela hösten för att det kommer ett syskon. Samtidigt är det nu man skulle vilja fokusera på honom och passa på att göra saker innan lillebror kommer och tar massa uppmärksamhet men jag orkar verkligen inte. Skrikandes

Härligt att du har samtalet att se fram emot och att det känns bra. Tror också du kommer att bli beviljad snitt, av de vänner jag har som fött första med snitt har ingen haft problem att få det igen. Tänk vad häftigt sen att du (förhoppningsvis) får en dag inbokad då er bebis ska komma!  

Det är skönt när man har tider inbokade tycker jag så man har små delmål hela tiden. Har BM-besök nu nästa vecka. är då i vecka 33 och sen är det tre veckor till nästa gång och då kommer jag vara i vecka 36 så förhoppningsvis blir det sista eller iaf näst sista besöket.  
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-12 08:53:52 följande:

Jag har oxå dåligt samvete för sonen både för hela hösten och förra hösten. Men jag tror faktiskt inte att det gör nåt i det långa loppet. Nästan alla gravida känner exakt så. Men det kommer ju en tid när det inte kommer vara så.

Jag uppdaterar er om snittsamtalet när det är avklarat. Tror jag får ett datum där och då. Rätt konstigt egentligen. Men härligt.

Delmål är bra, så väntan blir kortare.

Jo, du har nog rätt. Som mamma har man väl dåligt samvete så fort man inte är på topp men det kan man ju faktiskt inte vara jämt.

Märklig känsla att kunna sätta ett datum i kalendern, "här kommer bebisen"! Men väldigt praktiskt med barnvakt och sånt.

Ska fixa det sist till lillebror nu närmsta månaden, har faktiskt inte så mycket kvar. Om man ska räkna med att bebis kan komma två veckor innan och två veckor efter BF är det alltså mellan 46 och 74 dagar kvar. Det kommer i all fall inte vara mer är 74 för då tvingar de ju ut honom så det känns skönt att ha ett max antal dagar som det är kvar.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-02-12 15:49:47 följande:

Varit på rul. Allt såg bra ut . Nu gick "luften ut" så jag har intagit ryggläge och ska vila lite.

Grattis! Så skönt att allt såg bra ut. Njut och sov!
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-02-13 10:49:53 följande:

Sov ovaggad i 1,5 h igår. Haha. Även om många vetat om graviditeten har jag gått med bylsiga tröjor. Men idag tog jag på ett Linne som satt åt och en öppen kofta. Nu ska det visas . Knasig man är

Helt rätt! Jag var precis likadan, efter RUL slutade jag gömma magen och vågade äntligen låta det synas. Var nästan igen som visste om det innan så fick många förvånade miner.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-14 10:03:52 följande:

Säger välkommen vecka 27 idag.

Härligt! Inte långt till vecka 30 nu. Alla milstolpar är bra milstolpar!
  • mom in the city

Funderar på om lillebror lagt sig med huvudet neråt...känns iaf som att han ligger och trycker på min blåsa. Var till lekparken med sonen men det blev ett kort besök, inte lätt att dra iväg sådär när man måste kissa en gång i timmen.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-15 10:04:10 följande:

Det verkar väl troligt. Förbereder sig <3 Är du i v33 nu?

MIn lillebror rör sig fritt mkt fortfarande. Igår låg han med huvudet nedåt och tryckte på någon nerv så hela underlaget strålade från och till. Idag känns det att han vänt sig igen. Tackar för det! Var en hemskt obehaglig känsla.

Cayenna skrev 2015-02-15 10:08:18 följande:

Det närmar sig! Snart är jag stor och klumpig. Beställde lite mammakläder från hm igår. Skönt med lite mer att använda.

Går in i vecka 33 på tisdag. Märker på rörelserna att det börjar bli mindre plats där inne, det blir liksom mindre karatesparkar och istället en massa allmänt bök. Ska till BM nästa vecka så får se då om han ligger med huvudet ner.

Hur känner du att det är huvudet? Jag förstår inte hur man ska veta vad som är vad när man känner på magen.

Härligt med mammakläder, garderoben börjar onekligen bli lite begränsad! Jag tycker jag har klarat mig rätt bra på "vanliga" tröjor men nu börjar de flesta bli för korta, samtidigt börjar jag tycka att det känns onödigt att köpa nya nu när det inte är jättelångt kvar. Börjar mer se fram emot sånt man kan ha efter förlossningen istället och vill hellre köpa det.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"