Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Patricia4 skrev 2014-12-18 08:11:19 följande:

Tack tjejer !

Ja det är konstigt att folk lägger sig i , det är ju knappast de som ska ta hand om barnet. Vi är så tacksamma varje dag som går bra med tanke på fem mf.

Har bestämt mig för att sluta umgås med folk som är kritiska . Nu är det bara en handfull som vet men sen . Har förvarnat sambon att jag har gränser för hur dumt folk får uttrycka sig och han backar upp mig. Våra riktigt nära vänner är glada för vår skull .

Det är inte bara att vi kommer ha fyra barn men även att jag hinner bli 40 och det är sån åldersskillnad mellan barnen. Återigen så är det ju inte de som går upp på natten och ammar ..?

Hade jag inte haft mf så hade jag nog varit mer lättsårad och kanske tom lyssnat på andras åsikter. Nu har vi kämpat i 1,5 år för denna bebis så då är man ju som sagt bestämd och tacksam:)

Längtar till rul så vi får veta om allt står rätt till och vad det blir för kön ! Sen ska jag köpa lite babykläder !

Så tråkigt att folk ska ha en massa åsikter! Man gör ju som man själv vill och så länge man kan ta hand om sina barn borde ingen annan lägga sig i hur många man har.

Folk tycker så mycket när det gäller barn, allt ifrån när man ska "skaffa" dem, hur många man ska ha, vilken åldersskillnad och till och med vilket kön de ska ha.

Vi väntar ju andra barnet och kommer ha två pojkar, kan tänka mig att jag om något/några år kommer få frågor om "vi inte ska ha en tjej också". Som att man bestämma sånt?! Men för oss blir det inga fler barn efter det här, tror inte jag skulle räcka till för fler och sen vill jag inte gå in i bergochdalbanan med vänta på plus, missfall och massa oro en gång till. Jag är verkligen överlycklig över mina killar och har ingen längtan efter just en dotter. Jag vill ju ha barn, vilket kön barnen har spelar ingen roll och jag förstår inte riktigt vad jag skulle göra med en dotter som jag inte kan göra med en son.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-18 19:05:50 följande:

Jag kan berätta att jag känner bebisen oftare nu. Flera gånger idag. Känner mig så lycklig och längtar än mer till rul.

Åh så underbart! Det är ju så skönt när man får bekräftelse på att det är något som lever där inne.

Har två kompisar som sagt att de helst vill ha en tjej när de får barn för att det "finns ju så mycket gulligt till tjejer". Vill de ha ett barn eller docka undrar jag? Den ena sa till och med att hon vill ha så många barn det krävs för att få en flicka oavsett om det blir ett eller fem, deras första blev en kille så får se var det slutar. Den andra har nu kämpat mot ofrivillig barnlöshet i 2,5 år så jag gissar att hon omvärderat sina tankarna nu. Jag tänker som du, att jag är så oerhört tacksam över att få ett barn till då jag inte heller trodde det var möjligt tidigare i år.
  • mom in the city
    737 dagar skrev 2014-12-19 06:44:54 följande:
    Vilken inställning :O ibland undrar man ju faktiskt om det är dockor och ägodelar folk vill ha istället för barn.

I min familj får vi tydligen bara pojkar. Min son har 4 kusiner och alla är pojkar. Detta blir sista barnbarnet för mina föräldrar så jag hoppas lite att det är en tjej för att väga upp allt det grabbiga, samtidigt som jag inte alls vill bli överöst med massa gullegull. Mina barn ska ha praktiska färgglada och sköna kläder, inget princesstjafs :P
    Här är det också mest pojkar! Av sonens kusiner är fyra av fem pojkar och nu kommer det en liten lillebror också.
  • mom in the city

Började dagen med ett besök hos BM. Alla värden var bra, hjärtat slog fint och magen låg precis på kurvan. Alltid en lättnad att se att allt är som det ska!

• mom in the city
    737 dagar skrev 2014-12-22 00:48:01 följande:

Vi åker till Kiruna imorgon så jag har nog ingen möjlighet att kolla upp :( men blir det värre får jag lösa det på nåt vis. Läskigt :(

Blödningar måste ändå vara det läskigaste som finns när man har fått MF eller MA innan.

Förstår att det är jätteläskigt!

Det borde ju vara ett bra tecken att det är jättelite, hade det inte varit för trosskyddet skulle du ju som du sa inte ens märkt det. Brunt betyder väl gammalt blod och det måste ju vara bättre än om det varit rött, små blödningar kan uppkomma av en massa olika anledningar. Håller tummarna för att allt är som det ska!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-22 16:21:20 följande:

Och så har jag bara 1 vecka till rul nu!! En vecka och en dag om vi ska vara petnoga. Men så kort tid känns det som.

Härligt!!! Och tänk så fort veckan kommer gå med jul och allt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-22 16:48:44 följande:

Usch. Idag är det jag som måste skriva av mig. Tog thyreoidea prover för 1,5 mån sedan. Då var de bra. Tog nya idag när jag jobbade. Då var de 4. Ska vara under 2. Försökte nå kk, men de hade ej teltid. Ringde Vc men inte de heller kunde hjälpa mug i em. Får ringa imorgon. Känner mig helt kall och yr. Kan bli ofullständigt utvecklat foster om jag förstår rätt när jag läste om detta tidigare i år. I em har jag ej läst än

Det låter läskigt, förstår att du blir orolig. Har ingen koll på det där med värdena men tycker de borde vara snabba med att ge dig en tid när det är så viktigt att hålla värdet nere under graviditeten. Finns det ingen närakut som kan hjälpa dig? Eller gör de inte sånt där?
  • mom in the city

Nu kommer ett riktigt gnälligt inlägg så här i mellandagarna. :-P Känns fel att klaga egentligen men jag börjar verkligen bli riktigt trött på att vara gravid! Undrar hur jag ska stå ut i tre månader till för det känns som en evighet.

Magen är obekväm och bara i vägen, det går inte att sova bekvämt, jag kan inte böja mig framåt och suckar och pustar när jag måste ta mig upp och ner från golvet för att hjälpa sonen med kläderna. Är så himla less på att inte kunna röra mig som jag vill, ha på mig det jag vill eller äta och dricka det jag vill. Längtar så mycket efter ett glas rött, parmaskinka och mögelost att jag tror jag blir knäpp! Är sugen på allt jag inte får äta eller dricka och tycker det känns så orättvist att "alla andra" får.

Ha ha, inte alls gnällig och bitter! Vill bara att det här ska vara över och att vår efterlängtade bebis ska vara här hos oss.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-27 23:09:47 följande:

Klart man får klaga när man är gravid . Kommer ihåg med sonen att jag inte kunde förstå dessa medelåldersmän med sina ölmagar. Hur de kan överleva att försöka knyta skorna med denna bjässe framför dem. På en gravid försvinner den fortare iaf .

Själv har jag haft en huggande värk på hö sida av magen flera ggr ikväll utan anledning. Så min klagan är mer på den nivån ikväll, oro över kub. Inte helt inställd på att fostret lever. Men kommer bryta ihop om det inte gör det.

Ja man kan ju undra hur man står ut med en stor mage hela tiden men de kanske glömt hur det var innan. Sen kanske det är skillnad när magen liksom är "tom" än när det ligger en bebis i den. När man är van att vara liten och smidig blir det ju väldigt jobbigt när rörelsefriheten plötsligt försvinner. Det känns inte så positivt heller att jag redan tycker magen är i vägen, vet ju att den kommer bli mycket större innan det är klart och hur jobbigt kommer det inte kännas då?!

Jag hade också konstig huggande värk vid tiden runt kub, blev rädd att något skulle vara fel men allt gick bra. Det händer ju så mycket konstigt i kroppen när man är gravid så försök att inte oroa dig allt för mycket även om jag förstår att det är svårt.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-12-28 09:01:42 följande:

Skönt att höra! Känns som jag åkt på allt dessa 2,5v. Har en autoimmun ögonsjukdom som blossar upp ca vartannat år. Och klart kom den tillbaka i fre. Tvungen att ta kortisondroppar. Ignorerar man det kan man förlora synen till sist. Men det gör så ont så går inte att undvika. Sa till dr om graviditeten. Han tittade i fass och fanns ingen data på gravida och kortisonögondroppar. På djur hade foster ej tagit skada och det stod att det var så liten mängd kortison att de inte trodde det skulle skada.

Känner att jag har inte tagit så här mkt mediciner som under dessa två v och sedan de knasiga sköldkörtel proverna. Det väcker också oro .

Som Cayenna skriver, det är många som levt som man verkligen inte ska göra när man är gravid och som ändå fått friska barn så man ska nog försöka att inte oroa sig över allt. Sen är det ju jättesvårt när man har missfall i bagaget men försök hoppas på det bästa. Skönt att du ge KUB snart också så du får se hur det står till med den lilla.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"