vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Tack tjejer !
Ja det är konstigt att folk lägger sig i , det är ju knappast de som ska ta hand om barnet. Vi är så tacksamma varje dag som går bra med tanke på fem mf.
Har bestämt mig för att sluta umgås med folk som är kritiska . Nu är det bara en handfull som vet men sen . Har förvarnat sambon att jag har gränser för hur dumt folk får uttrycka sig och han backar upp mig. Våra riktigt nära vänner är glada för vår skull .
Det är inte bara att vi kommer ha fyra barn men även att jag hinner bli 40 och det är sån åldersskillnad mellan barnen. Återigen så är det ju inte de som går upp på natten och ammar ..?
Hade jag inte haft mf så hade jag nog varit mer lättsårad och kanske tom lyssnat på andras åsikter. Nu har vi kämpat i 1,5 år för denna bebis så då är man ju som sagt bestämd och tacksam:)
Längtar till rul så vi får veta om allt står rätt till och vad det blir för kön ! Sen ska jag köpa lite babykläder !
Folk tycker så mycket när det gäller barn, allt ifrån när man ska "skaffa" dem, hur många man ska ha, vilken åldersskillnad och till och med vilket kön de ska ha.
Vi väntar ju andra barnet och kommer ha två pojkar, kan tänka mig att jag om något/några år kommer få frågor om "vi inte ska ha en tjej också". Som att man bestämma sånt?! Men för oss blir det inga fler barn efter det här, tror inte jag skulle räcka till för fler och sen vill jag inte gå in i bergochdalbanan med vänta på plus, missfall och massa oro en gång till. Jag är verkligen överlycklig över mina killar och har ingen längtan efter just en dotter. Jag vill ju ha barn, vilket kön barnen har spelar ingen roll och jag förstår inte riktigt vad jag skulle göra med en dotter som jag inte kan göra med en son.