Cayenna skrev 2015-07-16 01:04:49 följande:
Men ååå en tremånaders nu. Och hittat händerna och tillochmed börjat greppa. Vad kul! Och låter kul att han vill se saker framåtvänd.
Jag tycker oxå att tiden gått fort. Men det är ju så härligt när dem börjar utvecklas. <3 Bli mer än bara ett knyte.
Tack för att du skrev om flaskmatningen tidigare. Jag minns att jag krigade med storebror för att få till flaskan. Hoppas det går lättare denna gång. Funderade på att börja lägga till extra för att få längre sömn på nätterna. Men det känns inte aktuellt just nu när vi är borta mer än hemma under sommaren så i såna fall tidigast från mitten på augusti.
Utlandsvistelsen var underbar. Gick jättefint att flyga med både storebror och lillebror. Och lillebror grejade sommarvärmen bra. Låg mest och sov i skuggan i en body eller bara blöja. Blir nog snäppet krångligare nästa år. Då blir det nog inte så lugnt som det var nu.
Ja det är så roligt när de utvecklas.
Man tror att man ska komma ihåg från första barnet vid vilken ålder de gjorde vad men jag har glömt helt så blir lika fascinerad varje gång lillebror gör något nytt.
Kommer mest ihåg när han gjorde de "stora sakerna" som att sitta, krypa och gå.
Var nog inte helt fel att dra iväg till värmen denna sommar, är lite sugen på att åka också. Tror inte man ska vara så "rädd" för värmen med de små, det föds ju faktiskt barn i varma länder också och det går bra.
Är nog lättare att ta med dem nu när de inte tar sig någonstans och man lätt kan hålla dem i skuggan, när de börjar krypa blir det svårare. Haha, tänker också att nästa sommar blir allt annat än lugn! Då kommer man få springa efter två stycken.
Hur har ni löst det med vagn när ni varit iväg? Hade ni resevagn även till lillebror, hade storebror vagn?