Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

karro 2014 skrev 2015-04-12 09:36:37 följande:

Hej allihop=)

Har inte vart inne på fm på ett bra tag och ville bara kika in och tala om att än så länge går min graviditet bra, vart på rul och allt såg fint ut, väntar en liten tös som beräknas att komma den 9 september<3

Hoppas att allt är bra med er alla:)

Så roligt, stort grattis!
  • mom in the city

Så var jag på BF, 100 % gravid! Känns konstigt att det datum man tänkt på så länge nu är här, en liten bebis dagen till ära skulle ju inte sitta fel.

Känns som magen har sjunkit i helgen, tycker det ser ut så i spegeln och det trycker mycket mer neråt än tidigare. Känns liten som att ha en melon mellan benen.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-04-13 06:57:58 följande:

Och så tänker jag lika Jag hade en perfekt amning från start och en snäll bebis så nu kommer jag få ett barn som aldrig sover och har kolik. Hjälp!!

Vad hittar du på idag?

Jag börjar ångra att jag bara ska vara ledig två veckor. Sover så dåligt och hade nog velat fixa en del redan nu.

Ha ha, så tänker jag också! Kommer säkert få värsta lilla monstret den här gången.

Är trött och tung i kroppen men försöker ändå göra saker så gott det går. Sen är det ju allt det där med städning, tvätt och handling som man inte kommer undan hur gravid man än är och det brukar räcka rätt bra med att göra det, sen är man helt slut.

Två veckor är ändå ganska länge, man hinner mycket på den tiden. Om du orkar tycker jag du ska köra på som planerat, det blir rätt långtråkigt att "bara gå hemma" också. Jag har ju varit ledig i tre veckor snart och börjar känna att jag vill ha något att göra, typ ha en bebis att ta hand om.
  • mom in the city

BF+1 så nu har jag officiellt gått över tiden. Märkligt att det kan vara så olika! Första barnet föddes i 38+0 och nu är jag på 40+0 utan att något har hänt, känns verkligen som jag varit gravid i en evighet!

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-04-14 16:45:41 följande:

Han trivs bra där inne då lillkillen. Förstår att det känns som två veckor över dessutom. Har du nåt kvar att fixa med? Allt tvättat? Allt packat?

Allt är tvättat och klart förutom de kläder jag shoppat nu i brist på annat att göra.

Den där BB-väskan står och hånler mot mig varje kväll, känns som den aldrig kommer komma till användning och jag har nästan glömt vad jag lagt i den. Varje kväll tänker jag att i natt kanske... Galet segt att gå och vänta så här!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-04-14 17:16:30 följande:

Blir dyrt att gå på övertid

Ja för visst är det vanligt att det drar igång nattetid när oxytocin är som högst?

Nån gång kommer han, ett som är säkert.

Ja det blir dyrt. En kompis gick över två veckor, väldigt kostsamt sa hon.

Vad jag läst är det vanligast att det startar på natten just pga hormonerna men med storebror startade det på dagen så det kan ju bli när som helst egentligen.

Hur mycket gick du över med din son?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-04-14 21:03:25 följande:

Jag gick över två veckor och så försökte dem tvinga ut honom via induktion. Han ville vara kvar tydligen för sen blev det snitt till slut när han började må dåligt och det inte fortskred som det borde.

Jag shoppade nog en del oxå. Dock var jag rätt inställd på övertid så jag hade beräknat min lediga tid innan med att jag skulle gå över två veckor så jag var bara ledig ca 2,5 vecka. Hade jag gått hem flera veckor i förväg hade det kanske känts för länge. Jag tänker iallafall boka in frisör och massage och lite sånt nu när jag har ledigt innan.

Längtar faktiskt till lite ledigt nu.

Ah, men då kan det verkligen starta när som ändå. Tänk om man visste.

Då förstår jag att du ville ha snitt direkt den här gången, skönt att du får det och att det blir innan BF. Att gå två veckor över tiden och bli igångsatt är ju det sista man vill, jag hoppas verkligen denna bebis kommer av sig själv.

Det är så typiskt! Med sonen fick jag bara några dagar ledigt eftersom han kom tidigt vilket jag inte alls räknat med men nu när jag förberett mig på att det kan bli innan BF så går jag över tiden.

Snart är du ledig, nedräkning nu!
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-04-16 07:34:55 följande:

Hur går det mom in the city? Får man täta bm besök när man går över? Sonen kom 5 dagar tidigt. Hoppas också tidigt, men det vet man aldrig . Kommer den sent kommer denna sommar bli en evig väntan och vi kommer inte våga göra ngt. Sen då sonen börjar förskoleklass 13/8 så måste vi vara på plats hemma.

Nu är jag påväg mot vattengympa. Testade badkläderna igår och jag ser ut som en strandad val . Aja. I vattnet fort och sen i morgonrocken är min strategi för förmiddagens äventyr

Här händer inte mycket, känns som han aldrig tänker komma ut! Ska till BM idag och då är det en vecka sen jag var där sist så lite tätare är det. Har han inte kommit nästa vecka blir det ultraljud.

Det där med att andra barnet också kommer tidigt om första gjorde det stämde inte på mig men hoppas du har mer tur för det är inte kul att gå över tiden. Varje dag känns som en vecka.

Att ta på sig badkläder i det här tillståndet är ju inte jättelockande men kan tänka mig att det måste vara skönt att vara i vattnet när man känner sig tung och har ont.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-04-16 17:40:09 följande:

Förstår att det måste vara jätte segt. Får man tid för igångsättning så här när det är nära inpå?

Ja var jätte skönt med vattengympa. Gick på det med sonen. 2h, 1h gympa 1h meditation och samtal. Känns lyxigt att under 2h bara fokusera på sig själv och förlossningen, även om man vet nu att den kan bli hur som ändå . Så vi var 8 valar i bassängen . Men under meditationen började tårarna rinna. Då det tog så lång tid för detta pyre att stanna så tänkte jag vid flera tillfällen att jag kanske aldrig får uppleva en graviditet igen.

Sen började två prata om deras svårigheter att få barn. En hade gjort ivf första. De hade försökt i 3,5 år med mf mm. Sen gick andra på första försöket utan preventivmedel. Kände att jag kunde inte ta upp att det kan bli åt andra håller också, lätt med första och svårt med andra, för då hade jag börjar gråta. Blev så konstigt känslosamt allt. Alla sa oj när de hörde att sonen skulle bli 6 år. Men kunde inte sitta där just då och berätta varför det dröjt av olika skäl. Men som sagt skönt att få fokusera på bebisen som komma skall

Får göra ultraljud på tisdag och då bokar de även igångsättning som i så fall blir den 28:e. Känns som jag kanske ska ställa in mig på det, när storebror kom två veckor tidigt och det ännu inte hänt något börjar jag misstänka att han inte tänker komma frivilligt.

Det lät som ett härligt vattenpass! Skulle inte ha något emot att flyta runt i vatten ett tag så man slapp känna sig så obekväm och tung.

Det är ju mycket känslor och hormonerna gör det inte lättare. Tror att många tänker att om man inte haft problem med att få första så har man inte heller problem med andra. Man hör ju många som kämpar med första för attt sen få syskon relativt enkelt men man hör sällan när det är tvärtom. Tror många inte vill prata om det heller för att inte verka otacksamma över det barn man redan har eller för att inte trampa de som är barnlösa på tårna.
  • mom in the city

BF+5 och det händer absolut ingenting, har inte ens haft förvärkar den här veckan. Har börjat ställa in mig på igångsättning den 28:e, något säger mig att han inte tänker komma ut frivilligt innan dess.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"