Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Jag kommer packa ner kläder till mig och bebis och necessär, sen annat praktiskt såklart som laddare till mobilen och så. Jag hoppas vi inte ska behöva stanna så länge så tar inte med mig allt för mycket. Det verkar vara olika det där med vad som finns på BB, när sonen föddes fanns det ju sjukhusrock till mig men inga kläder till bebisen (kanske hade funnits om vi frågat). Bindor och blöjor fanns och såna där snygga nättrosor, de var bra första dygnet tyckte jag men när vi åkte hem bytte jag till vanliga då mitt avslag minskade ganska snabbt.

Åh som jag längtar nu! I dag är det två veckor till 38+0 då sonen föddes och bara en vecka tills jag räknas som fullgången. Enligt min BM är det från och med idag de inte försöker skjuta på förlossningen om den kommer igång. Nu känns det nära på riktigt!

• mom in the city

[quote=75017711][quote-nick]Patricia4 skrev 2015-03-16 16:58:45 följande:[/quote-nick]Hejsan tjejer

Vad kul att går framåt och med rasande fart:) Angående förlossningsväskan ... Jag vet innehållet men var hittar jag en snygg lite större typ weekend bag som ändå är lite snygg och feminin ? ( inte skinn)

Har ni några förslag? Vad har ni med er?[/

Har du kollat Åhléns eller Accent? Sen brukar ju även klädbutiker kunna ha väskor av olika slag så jag skulle kika runt lite överallt.

• mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-17 07:51:40 följande:

Men hjäääälp, ev två veckor kvar. Så spännande. <3 Är det sista jobbveckan nu?

Ja nu är det sista veckan så från och med nästa vecka är det bara vänta som gäller. Kommer ihåg när man hade några veckor till RUL och tyckte det kändes nära och nu är det BF som är bara några veckor bort.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 14:02:22 följande:

Usch. Nu blir jag helt nojig. Denna graviditet rör sig inte barnet lika mkt. Med sonen var det full aktivitet från att jag började känna honom. Läste ibland trådar om de som inte kände sina i magen på ett bra tag och blev oroliga. Förstod aldrig det då det var fullt ös i magen. Men denna är tvärt om. Känner inget stora delar av dagen. Brukar kännas på kvällarna när jag tar det lugnt men inte igår. Nu kände jag precis någon liten puff men ej känt något på 1/2 dygn. Snacka om att jag blir nojig!!

Bebisar är ju olika, vissa är lugnare än andra. Det viktiga är att rörelserna inte ändrar mönster och att man känner rörelser varje dag. Har bebisen varit lugn hel tiden tror jag inte man behöver oroa sig men är man minsta orolig kan man alltid kontakta förlossningen och be om att få en koll.

Båda mina bebisar har varit ganska lugna i magen, denna var visserligen väldigt rörlig precis i början men jag upplevde det nog så för att jag kände rörelser så mycket tidigare än med första. Storebror var en väldigt lugn och snäll bebis så jag hoppas denna blir likadan.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 19:06:02 följande:

Vår son var också väldigt aktiv, gick vid 9,5 månad. Mycket fysisk är han med cykling och simning tidigt. Lugnare sedan han blev nästan 5 år.

Kände inget sedan igår eftermiddag förrän någon liten puff nu. Ska till bm på fre. Blir nojig att det inte kommer höras något hjärtljud då jag är ledig och sonen ska med. För några dagar sedan var det mera ordentliga puffar, även om aktiviteten inte varit som med sonen. Man hinner tänka en del på nätterna när man inte sover pga värk. Sömnbristen gör en väl ännu mer känslig.

Vilken vecka är du i nu?
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-17 19:39:15 följande:

V 25 imorgon.

Det är väl först där någonstans man ska börja känna varje dag, bebisen är ju inte jättestor ännu så beroende på hur den ligger känner man olika mycket. Jag vet att jag ibland kände mycket rörelser vid den tiden och ibland bara lätta puffar, kanske för att han låg och sparkade inåt. Jag blev också lite nojig ibland men försökte tänka att med första barnet kände jag inget överhuvudtaget förrän kanske vecka 22-23 och att det inte var så starka rörelser i början.

En doppler blir säkert jättebra så du kan lyssna när du blir orolig.
  • mom in the city

Bebis ligger fortfarande med huvudet ner men fortsätter ligga högt och rörligt, sjunk lite neråt tack!

Alla hans omflyttningar i magen har gjort det svårt att mäta tillväxten via SF-kurvan så nu ska vi göra TUL. Någon som gjort UL så här sent i graviditeten, vecka 37, hur mycket "ser man"? Tänker att barnet måste vara så pass stort nu att man mest ser detaljer. Blir kul att få se bebis en gång till iaf.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2015-03-20 08:38:21 följande:

Vi gjorde tul runt v 34 med sonen. Såg inte mkt. De berättade vad de tittade på och då kunde man förstår men annars hade det varit svårt .

Då kanske jag inte ska räkna med att se så mycket då, tyckte det var tillräckligt svårt att se vid RUL.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-21 07:10:32 följande:

Här har vi åkt på magsjukan Helt slut nu efter. Kan inte rekommendera kräksjukan i vecka 31 om man säger så.

Och idag säger jag hej till vecka 32. Tiden går för fort.

Fy för kräksjuka, hoppas ni repar er snabbt! Jag har precis hämtat mig från en dunderförkylning. Massa hosta och höggravid är inte heller någon bra kombination, känns som man ska hosta ut bebisen.

Veckorna rullar verkligen på, men det är skönt tycker jag! Kan inte fatta att jag snart är i vecka 38, känns som jag varit gravid i en evighet men konstigt att jag snart inte ska vara det längre. Du vet ju verkligen exakt hur långt du har kvar också, det måste vara jätteskönt!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-03-21 09:30:20 följande:

Åh nej! Hoppas det går över fort!

Wow v 31! Tänk vad långt vi kommit nu ,vi har v 29 på måndag :)

Snart slutspurt för dig också, när veckorna börjar på tre känns det plötsligt mycket närmare!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"