Blåsippan84 skrev 2015-04-11 20:49:43 följande:
Förstår din oro då!
Jag blev inte tagen på allvar av förlossningen. Vattnet gick på kvällen kl 21. Värkar smått vid 23. På morgonen kom de tätare runt var 7e min. De ville inte ha in mig utan avvakta. Vid 15 ringde jag igen. Värkar samma intervall hela tiden. Fick komma dit vid 16,30. Träffa dr 17,30 och klart väl där inne avtog värkarna. Han ville inte göra gyn undersökning om vattnet hade gått, de trodde inte riktigt att vattnet hade gått det det inte runnit mer sedan kvällen innan. "Åk hem och vila och återkom imorgon" sa han. Väl hemma tilltog värkarna. Ställde mig i duschen och då började jag få panik av värk och att ngt tryckte neråt. Ringde till förlossningen och de sa att jag fick komma in. Maken i lätt panik sa "men bebisen skulle ju komma imorgon. Jag har ju inte ätit kvällsmat". Haha. Gud vad jag skrattat åt hans kommentar vid senare tillfälle. Just då skrek jag "ät några jävla pannkakor sen måste vi åka".
Väl inne på förlossningen kl 21. Frågar vart han ska ställa bilen. Bm sa han ska nog inte gå för då missar han förslitningen. 40 min senare föddes sonen. Hade det varit fullt här och vi hade fått åka till grannsjukhuset så hade sonen varit halvt ute.
Min rädsla är att inte bli tagen på allvar igen. Men de kanske lyssnar mer på en omföderska?
Känner igen det där med att inte bli tagen på allvar. Mina värkar blev regelbundna direkt och kom väldigt tätt och gjorde snabbt ont men förlossningen var så bestämda att det skulle ta lång tid eftersom jag var förstföderska. När jag väl kom in gick det från 5 till 10 cm på en timme.
Min BM har sagt att de lyssnar mer på en när man är omföderska, framför allt om man har en snabb förlossning bakom sig, så jag tror inte man ska oroa sig allt för mycket över det.
Ha ha, det är roligt efteråt när man inte kan förstå hur man tänkte.
Han var väl hungrig stackarn så då kan väl du vänta lite med att föda så han hinner äta.