vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
Och sen när du har tid och ork så får du gärna berätta om hur länge ni stannade på bb och om första mötet för syskonen och hur det känns att plötsligt vara fyra.
Grattis igen
Storebror var hemma när vi kom och lillebror sov i babyskydddet så vi gjorde ingen grej av att det till en början. Under de första timmarna fokuserade vi helt på stora killen (tur att lilla sov) och lekte med honom, kramades mycket och bara gjorde det han ville. Sen frågade vi om han ville hälsa på lillebror men då tittade han bara snabbt och inget mer än så. På eftermiddagen tittade han på när vi bytte blöja vilket han tyckte var väldigt spännande och att bebisen åt på mamma var ju bara jätteroligt. Sen i går kväll sa storebror att han ville hålla och då fick han honom i famnen. Han klappade, pussade, kramade och sa att han tyckte lillebror var fin. Både jag och pappan fick tårar i ögonen, det var nog det finaste vi sett!
Storebror var på förskolan för första gången idag, han var sjuk i början av veckan också så han har inte varit där sen i fredags. Tror han tyckte det var kul att komma dit idag och träffa kompisarna och fröknarna och när allt är upp och ner med en nyfödd hemma så tror jag det är skönt för honom att något är lite som vanligt.
Det är ju så häftigt när bebisen kommer, det blir liksom så självklart på en gång att han ska vara här och är en del av vår familj. För mig känns familjen "komplett" nu, har ju inte tänkt oss fler barn efter det här så nu vill man njuta extra mycket av bebistiden.
Tänk snart är det din tur! Verkligen nedräkning nu. Hur känns det?