Inlägg från: mom in the city |Visa alla inlägg
  • mom in the city

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

JhjärtaK skrev 2015-02-26 18:40:54 följande:

Du har så rätt! Bf är den 31/3 men de kommer lite tidigare med planerat snitt så inte många veckor kvar för min del . Både skrämmande och härligt på samma gång

Var på TUL i förrgår (v35+1 idag) och de beräknas nu väga 2,5 kg styck vilket är vad enlingar beräknas väga i samma vecka så 5 kg bebis i magen här och det känns!

Hjälp, och jag tycker det är tungt med en!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-27 07:13:50 följande:

Forts:

...vill han inte ligga nedåt så kan det finnas en anledning. Läs på om vändningsförsök innan du tackar ja till det.

Tack för tipset! Ska göra det om det blir aktuellt, läste lite snabbt om det igår och det verkar iaf vara större chans att det går bra när man är omföderska. Har nytt besök hos BM om två veckor så hoppas han hittar rätt tills dess, annars skulle de göra ett UL för att se exakt hur han ligger. Om det är en liten bebis har de lättare att vända sig själva senare i greviditeten enligt min BM då det finns gott om plats och storebror var ju ganska liten när han föddes så gissar att även lillebror är det.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-27 07:46:31 följande:

Kul att läsa om era inköp mm. Nu är det hög tid att komma igång här hemma oxå. Tror det går fort att få ordning. Mycket ska bara hämtas i förådet.

Varit på extra koll i veckan pga litet SF mått. Allt såg bra ut så bara liten mage.

Så mysigt att förbereda för bebisen! Hade också mycket i förrådet men hade ingen direkt ordning på sakerna så bara att ta fram det var lite pyssel. Det tog nästan en hel dag bara att tvätta allt men skönt när det var gjort.

Skönt att allt var bra, bra att de håller koll på en och bokar extra besök om det behövs. Är ju mer praktiskt med en liten mage!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-27 19:44:14 följande:

Jag ska inte skrämma upp dig men jag har hört om bebis som haft navelsträngen runt halsen och liknande då vändningsförsök kan vara farligt. Men jag tror säkert det inte är farligt i dem allra flesta fall. det är säkert så att bebis är liten och har gott om plats.

Hur mycket vägde storebror?

Han vägde 2,9 kg ungefär så ingen stor kille.

Låter läskigt att det kan bli så men antar att det är ganska ovanligt. Hoppas och tror att han vänder sig själv så får jag ta ställning till vändningsförsök om det blir nödvändigt.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-27 19:49:10 följande:

Imorn går jag in i vecka 29!!!

Härligt! Nästan vecka 30 nu och nedräkning på riktigt!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-27 19:48:07 följande:

Det lär ju ta en evighet att leta runt i vårt förråd oxå. Och sen tvätta och fixa. Tog du upp storlek 50 upp till? 62-68? Får kanske rensa bort lite som inte kommer funka sommarmånaderna ändå.

Mysigt jobb ändå även om det tar tid.

Ja det är bra med liten mage, bebisen var perfekt storlek för veckan och jag fick en beräknad födelsevikt på ca 3.400 gram. Men det är ju väldigt tidigt för att uppskatta den helt tillförlitligt förstås. Vi får se.

Jag tog upp 50-62. 50 och 56 la jag i byrålådan och 62 la jag undan så länge, tror inte de kommer behövas än på ett tag.

3,4 är ju lite lagom. Vad vägde din första?
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-02-28 04:48:26 följande:

Jag ska se hur många storlekar som får plats i lillebrors klädlådor. Tror han kommer ha 62 från 2 månaders ålder om jag utgår från storebror.

Storebror vägde 3,2 fast då gick jag över 2 veckor! Så han var under kurvan för antalet gravidveckor. Däremot var han på kurvan i längd, 52 cm. Lång och smal, som jag.

Tycker man måste jämföra vikt med storebror genom att räkna bort två veckors vikt då, enligt appen ökar dem ca 225 gr på en vecka i slutet av graviditeten så storebror hade kanske vägt 2,8 om han kommit på bf.

Vilken vecka är du i nu? 34? Och hur mår du? Mkt sammandragningar?

Ja vecka 34 nu. Mår ganska bra andå, får sammandragningar när jag går för fort (eller typ i normal takt, ha ha) men de gör inte ont och jag får lite ont i ryggen och fogarna om jag är igång för mycket. Det känns ju att det börjar bli tungt och att kroppen är trött, ser fram emot att få känna mig lite smidig igen.

Hur mår du?

Äntligen är det mars. Det betyder ju att nästa månad är BF-månad och kanske kommer han till och med i slutet av denna månad! Som jag längtar nu!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2015-03-07 14:05:51 följande:

Sent svar här Fullt ös privat så inte hunnit med nätet.

Tänk om du får lillebror i slutet på månaden!! Inte omöjligt ju. Häftigt att du är så nära.

Jag mår fortsatt bra. Har inget att klaga på. Gick in i vecka 30 idag!!! Galet! Nu är det slutspurten bara. Skulle på snittsamtal i veckan men fick avboka pga vab. Fått en ny tid till nästa vecka så inte så långt kvar ändå.

Skönt med fullt upp, då går ju tiden fortare! Så spännande med snittsamtal, kan tänka mig att det kommer kännas skönt när det är avklarat (om det går som du vill).

Fem veckor till BF imorgon, hoppas det blir mindre! Har nedräkning till 37+0 då graviditeten räknas som fullgången och han kan "få" komma när han vill. Är verkligen sååååå trött på det här nu! Är bara obekväm och känner mig trött och otymplig. Tror han har vänt sig rätt igen för det har ilat nedåt senaste dagarna, inte bekvämt när man går och det känns som något är på väg ut.

Någon som har testat Hallonbladste tidigare? Sägs ju var bra för livmodern under och efter förlossningen.
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2015-03-08 21:02:45 följande:

Hejsan

Tänk vad långt ni kommit ! Snart kommer det bebisar :)

JhjärtaK : förstår att det är lite vemodigt men tänk vad skönt att du snart har bebisarna hos dig och grattis att du kommit så långt trots tvillingar:)

Mom in the city : inte länge kvar för dig heller ! Så avis ! Känner mig oxå stor o otymplig nu och är bara snart i v27 ...

Kämpa nu ! Bara sista kvar ju :)

Jag kände mig också så redan i vecka 27. Snart är du i vecka 30, lite av en milstolpe tycker jag.

Nu när vårsolen tittar fram längtar jag extra mycket efter att få gå barnvagnspromenader! Kanske ska börja packa den där väskan snart också, blir det som med storebror är det ju bara tre veckor kvar.
  • mom in the city
    Hannah8401 skrev 2015-03-09 14:32:45 följande:

Vad härligt att det börjar närma sig för en del nu! Jobbar ni alla fullt? Jag längtar till att få ledigt igen, annars mår jag bra i graviditeten bortsett från foglossning som kommer och går. Och vissa dagar illamående. Varför kommer det tillbaka nu?

Jag kör på två veckor till, dock i lite mindre takt än förut, sen är jag mammaledig! Då får jag tre veckor ledigt innan BF precis som med sonen men sen kom han ju två veckor innan BF så det blev bara en vecka.

Vilken vecka är du i? Vet att jag läste i någon app förut att när fostret växer väldigt mycket blir det extra hormonpåslag och då kan man känna sig illamående igen.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"