• zandraa4848

nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?

Hej jag e 29 år och har tre barn redan en 04, en 08 och en 09. Och nu e vi sugen på liten till.

Nu väntar jag på att min mens skall komma eller mer inte komma ;)

Hade varit kul med fler som e sugen på en 4:à :)

• Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?
  • sweetheart80

18 månader tyckte jag va för tätt iallafall i början när ingen sov samtidigt som den andra men sen tyckte jag det va skönt för då hade man gjort småbarns tiden haha. Och nu planerar man att börja om igen

• Nawifa

Jag har 23 månader mellan ettan och tvåan och 4,5 år mellan tvåan och trean och blir jag gravid denna gång så blir det 18 månader mellan nr 3 och 4. Det bästa vi gjort var att skaffa våra två första så tätt, dom leker jämt och har så roligt. Självklart bråk och tjaffs mellan varven med men förvånansvärt lite, därför bestämde vi att vi vill ha en till bebis tätt med vår lilla som nu är 9 månader. Våra barn har dock varit sånna sjusovar barn så jag kan nästan räkna antalet vakna nätter på fingrarna under dessa 7 år som vi varit föräldrar och har vi behövt vara vakna så är det pga sjukdomar. Så sista lär väl bli en riktig buse :)

• sweetheart80
    Nawifa skrev 2015-01-19 09:32:55 följande:

Jag har 23 månader mellan ettan och tvåan och 4,5 år mellan tvåan och trean och blir jag gravid denna gång så blir det 18 månader mellan nr 3 och 4. Det bästa vi gjort var att skaffa våra två första så tätt, dom leker jämt och har så roligt. Självklart bråk och tjaffs mellan varven med men förvånansvärt lite, därför bestämde vi att vi vill ha en till bebis tätt med vår lilla som nu är 9 månader. Våra barn har dock varit sånna sjusovar barn så jag kan nästan räkna antalet vakna nätter på fingrarna under dessa 7 år som vi varit föräldrar och har vi behövt vara vakna så är det pga sjukdomar. Så sista lär väl bli en riktig buse :)

Haha. Japp nu kommer busen Haha. Jag har varannan ängel och varannan buse tydligen så busen väntar på att få komma till vår familj om det blir nåt. Vill inte ta ut segern i förskott inte. 9dagar till test
  • Tyavanin
    Nawifa skrev 2015-01-19 09:32:55 följande:

Här var det tvärtom, har 14 månader mellan mina tjejer och dom är som hund och katt. Härligt att höra att det funkar hos er :)

Därför har vi väntat med barn för att inte ha tätt mellan fler ggr.

Tycker det är så jobbigt nu de första veckorna, illamående och försöker verkligen hålla humöret uppe för barnens skull, morgnarna är värst, illamående, trötthet och styra upp tre barn som ska iväg till skola o förskola :) längtar tills dessa första veckorna är över så jag kan börja njuta :)
  • Tyavanin
    SandraS23 skrev 2015-01-18 17:35:49 följande:

Hej. Just nu väntar jag inga barn men jag har två underbara flickor. Den äldsta fyller snart 3 och den minsta blir 6 månader nu den 20 januari. Jag och min man har redan från början bestämt att vi vill ha 3-4 barn och situationen är sådan nu att efter min föräldraledighet är jag arbetslös min man har fast jobb. i januari nästa år är min minsta 18 månader, en råd fråga nu ska vi köra på och skaffa alla barn vi vill ha innan jag söker jobb och måste jobba för att få fast och sedan ett tag efter det och åren går eller ska vi vänta? Ni som har rätt tätt emellan era barn hur var det? Hoppas mitt inlägg är okej här :)

Jag har 14 månader mellan mina och hade aldrig rekommenderat någon att skaffa så tätt (utefter mina egna erfarenheter då).

Dom kan leka tillsammans men är också helt grymma på att reta varann och slå varann. Dessa fem åren har gett mig gråa hår *skratt*
  • sweetheart80
    Tyavanin skrev 2015-01-19 10:05:14 följande:

Jag har 14 månader mellan mina och hade aldrig rekommenderat någon att skaffa så tätt (utefter mina egna erfarenheter då).

Dom kan leka tillsammans men är också helt grymma på att reta varann och slå varann. Dessa fem åren har gett mig gråa hår *skratt*

Haha. Jag har säkert grå strån nånstans men jag är blond så de syns inte haha.
  • kokos

Jag har också 14 månader mellan mina grabbar. De leker jättebra Och jag gör det igen nummer tre kommer vara 14 månader när 4 anländer

• sweetheart80
    kokos skrev 2015-01-19 13:53:36 följande:

Jag har också 14 månader mellan mina grabbar. De leker jättebra Och jag gör det igen nummer tre kommer vara 14 månader när 4 anländer

Galet!!! ????????????????

Men härligt.
  • SandraS23

Ni verkar alla ha olika erfarenheter och rekommendationer vilket är förståeligt alla är vi olika. Mina två tjejer eller den äldsta leker och pysslar om den mina hela tiden och den minsta skrattar och myser så jag hoppas det håller i sig hela tiden därför så känns det rätt bra om man fick en till liten till den lilla skara vi har hittills.

• sweetheart80

Barn är så olika och det är det härliga med dom. Mina har verkligen behållit sina personligheter sen de va små. Snart fyller min stora 13år och flickor med hormoner!!! Många timmar har jag spenderat med tvätten i källaren kan jag säga haha. Tur hon är söt Haha. En vecka till och sen poppar hormon monstret fram igen haha.

Mina bråkar väldigt ofta särskilt pojkarna men de saknar varandra när någon sover hos en kompis eller nåt. Haha.

Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?