Inlägg från: sweetheart80 |Visa alla inlägg
  • sweetheart80

nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?

Hej. Jag och min sambo planerar en liten sladdis. Blir mitt 4 : e och hans första. Har 3 barn med min ex man. Flicka 02 pojke 04 och pojke 06. Jag blir 35år i år. Jag har fortfarande hormonspiral men ska ringa Bm imorgon och be henne plocka ut den. Kommer bli väldigt spännande. Nån som har erfarenhet av att ha rätt många år mellan barnen??

Jag har ju mina tätt och minns hur det va men flera har sagt att det är väldigt stor skillnad när man får en liten sladdis. Vad de menar har jag ingen aning om. Haha

Jag hoppas att jag blir snabbt gravid. Jag har blivit gravid på första försöket med de andra barnen.

• sweetheart80

Jag har bokat tid hos Bm för att plocka ut spiralen. Så på tisdag åker den ut. Yyeeyyy. Illa att det inte fanns vid innan dess. Men men. Sen hoppas jag på att fånga ägglossningen direkt Haha. Hoppas kan man ju göra

• sweetheart80

Spännande och hoppas ni alla får ett plus snart. Jag kom precis på att jag måste lägga av med min adhd medicin när jag blir gravid. Haha. Spännande. Fast jag har ju klarat 3grav utan den innan då jag inte visste att jag hade adhd. Har 2hörselskadade barn var av en har adhd och minsta är starkt misstänkt så kommer bli lite annat än bara gravid hormonerna Haha. Längtar tills tisdag när paraplyet åketr ut. Sen hoppas jag allt jag kan att vi prickar första ägget

• sweetheart80
    Tyavanin skrev 2015-01-10 13:23:59 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här, är gravid med mitt tredje, plussade för två dagar sen, men har en 9årig bonus som jag räknar som min med :)

Detta blir min och min mans första gemensamma, och var helt oplanerad. Min man är chockad just nu. Jag vill behålla. Vi är 30 och 31 år och våra barn är 9,6 och 5 år så känner att varför inte nu? :)

Grattis till plusset. Vid roligt. Klart han blir chockad dom brukar bli ett Haha. Barn kommer till när de vill och inte när man planerar har jag fått erfara. Så det är ju absolut meningen att ni ska ha en liten bebis ju
  • sweetheart80
    Tyavanin skrev 2015-01-10 14:26:34 följande:

Tack för dina uppmuntrande ord :)

Mina två tjejer som är 5 och 6 bor hos oss på heltid, och det var varit riktigt tufft i perioder, framförallt de senaste månaderna. Mycket bråk mellan tjejerna (betydligt mer än normalt) vilket gjort min man lite avskräckt. Men mycket hinner ju hända på 9 månader känner jag. då har min stora dotter börjat skolan och min lilla har möjlighet att få vara hemma mer med lillasyskon. Jag ser verkligen fram emot detta och jag hoppas att min man känner annorlunda snart

Mina barn har oftast glorian vid knäna Haha. Och jag va ensam med dom ett tag då jag skiljde mig från deras pappa och jag har då många gånger hållit mitt från skratt och gått ner och fixat tvätten i källaren lite väl länge tills de upptäcker att jag är borta och lyckas hitta mig. Så jag har funderat ett antal gånger om det blir en nr 4Haha. Min sambo har inga barn så han är mer spänd än ja inför detta men nu börjar jag typ prata press på mina ägg Haha. Jag har blitt gravid på direkten innan och även med ppiller så jag hoppas ju att du inte tar för lång tid Haha
  • sweetheart80

Hej. Idag har jag varit och plockat ut spiralen. Hade ont i ena äggstocken igår och Bm sa att det är nog på gång Vad hon kunde se. Va lite öppet men inte riktigt ägglossnings flytning ännu så va bara att köra på nu sa hon. Och att jag som haft väldigt lätt innan att bli gravid kunde mycket väl bli gravid redan denna ägglossningen som är på gång. Kom ju på att jag blött lite ibland vissa månader så kroppen är igång. Spännande detta. Har aldrig planerat grav innan utan det har liksom bara blivit när jag tänkt att vi kör en gång utan skydd. Haha

• sweetheart80
    zandraa4848 skrev 2015-01-14 17:42:23 följande:

Håller tummarna för er :)

Tack så mycket. Borde ju vara nu i dagarna som kommer.mår illa av och till så är nog i starten. Väldigt spännande är det iallafall
  • sweetheart80

Jag gick upp 24kg vid alla 3grav. Usch. Men denna gången tänkte jag inte tappa all kontroll. Va jobbigt att bli av med dom efter sista trollet. Satt verkligen fast

• sweetheart80
    Flisan79 skrev 2015-01-15 17:06:52 följande:

Ja, det må vara ytligt men visst är det även något jag tänker på. Är ganska "omärkt" av tidigare graviditeter och får ofta höra att det inte syns att jag fött barn.

Men det har varit uppenbart svårare att gå ner gravkilona för varje gång så vem vet hur det slutar denna gång.

Funderar på at hårdträna hemma ett tag nu innan. Få magmusklerna i form så kanske det är större chans att saker "håller sig på plats"

Det syns inte på mig heller att jag har fött 3ungar men har oxå tränat rätt hårt efter sista. Konstiga är att jag gick upp så mycket då jag kräkte första 4månaderna. Men kanske va lika bra det haha
  • sweetheart80

Jag åt allt som inte sprang ifrån mig haha. Väldigt dumt. Och Japp det va för att slippa må illa. Spydde 20v med första 16v med andra och 14v med trean. Finns ju hopp då att det bara blir 12v Haha. Hade jag bara kräkts på morgonen hade det varit kanon men näääää. Hela dygnet Haha. Och ändå vill man ha en till. Är man lite galen kanske? Haha.

Svar på tråden nån mer som planerar nr 4 som vill följas åt?