• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • oOOo  oOOo

Finns hur många exempel som helst på hur vi särbehandlar svenskar i Sverige. Bara titta på nyhetsrapporteringen. En klar inskränkning på mediautrymmet för utländska medborgare.

• nihka
    nihka skrev 2014-11-27 20:28:05 följande:
    Nej, idén om folkhemmet bygger inte på rasism utan på att Sverige hade den sämsta bostadsstandarden i hela Europa. Vi behövde bygga fler bostäder som också hade en högre standard och ändå var billiga att bygga och bo i. Hemmens forskningsinstitut tog fram vad som skulle anses vara en god standard och så började man bygga funktionella lägenheter med kök och badrum och tvättstuga i källaren.

Sedan har det alltid funnits människor som tvingats leva i samhällets utkant, men syftet med folkhemmet var inte särskilt att exkludera av rasistiska skäl även om alla inte mangrant fick åtnjuta en sådan standardhöjning.
    Problemet var förstås också att alla inte levde där lägenheterna byggdes eller hade råd att betala hyran. Dessa lägenheter klassades ju som ganska lyxiga på den tiden. Att ha centralvärme och rinnande varmt och kallt vatten inne var ju en lyx man kunde åtnjuta i stan och i större samhällen runt 30 till 40-talet och framåt. På landet var det fortfarande vanligt med utedass och gårdspump flera decennier senare och även riktigt centralt i storstäder. Haga i Göteborg är ett sådant exempel. Där hade folk utedass på gården långt in på 1970-talet.

Detta hade inget med rasism att göra.
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:37:31 följande:
    Jag har inte sagt det har betydelse. Försöker du lägga till dina egna argumentationsfel här, tyckte du strawman saknades?

Har du glömt bort att du skrev inlägg #827?

"Det rasbioligiska institutet grundades för ca 100 år sedan men var aktivt tills slutet på 50 talet som ett eget institut innan det uppgick i Uppsala universitet. Vi hade även minst en professor(Böök) i rasbiologi in på 60 talet som bland annat skrev följande i Svensk uppslagsbok 1965

<"korsningar mellan negroida och europeiska raser" inte är "önskvärda" ur den sistnämnda rasens synvinkel>

allt med socialdomokratins goda minne. Lite märkligt kan tyckas om man nu gillar svensk socialdemokrati och ogillar rasism. "
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:48:36 följande:

Har du glömt bort att du skrev inlägg #827?
    Eh nej, var står det att det har någon betydelse? Tycker du att det har stor betydelse vad som hände för några decennier sedan?
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:41:14 följande:
    Eh jo, utländska medborgare har inte samma friheter på det ekonomiska, politiska eller sociala området. De får inte rösta tex.
    Du förstår inte! Deras politiska rättigheter inskränks inte av att de inte får rösta i Sverige. De inskränks om de kommer från en våldsbejakande diktatur där de inte har rösträtt och att de ändå inte får asyl. Det är en inskränkning att neka en person att bo i Sverige även om personen skulle nekas bostad i alla andra länder. Det är inte en inskränkning att inte ge en fattig, svensk medborgare bidrag för att köpa en stor villa i Saltsjöbaden. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:42:26 följande:
    Värst vad du tjatar, det står ju klart och tydligt vad som gäller
    Håller du på att få härdsmälta eller?
    Jag trodde att du förstod skillnaden mellan "inskränkning" och "inkränkning av de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet", vilket du uppenbarligen inte gör.
  • vår2012
    Biffus skrev 2014-11-27 20:07:06 följande:
    Varför påstår ni saker om mig? Jag påpekade att nyheten som personen syftade på var falsk. Jag rättade ett fel, jag gav inte någon egen åsikt.

Det är du som påstod att de flesta muslimer är bokstavstroende. Det är du som har bevisbördan. Vet du vad ett bevis är? 
    Jag skrev en ganska stor del och det får du till "de flesta". En ganska stor del är mindre än en stor del som är mindre än hälften som är mindre än de flesta. Så du hamnade ganska långt bort från det jag faktiskt skrev.

Hur skulle det vara om du läser inläggen innan du svarar.
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:52:25 följande:
    Du förstår inte! Deras politiska rättigheter inskränks inte av att de inte får rösta i Sverige. 
    Klart det är en inskränkning. 

Varför detta motstånd mot att förstå innebörden av FN-konventionen?

Skall vi inte bekämpa denna rasismen istället för att sitta och försvara den? Är det inte precis så SDare brukar prata. En vilja att exkludera massa beteenden och fenomen som rasistiska. Och här sitter ni och kör samma tugg, ganska komiskt
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:50:26 följande:
    Eh nej, var står det att det har någon betydelse? Tycker du att det har stor betydelse vad som hände för några decennier sedan?
    I sista meningen. Om du inte menade att det har betydelse så leder sista meningen till en motsägelse. 
  • Biffus
    vår2012 skrev 2014-11-27 20:55:57 följande:
    Jag skrev en ganska stor del och det får du till "de flesta". En ganska stor del är mindre än en stor del som är mindre än hälften som är mindre än de flesta. Så du hamnade ganska långt bort från det jag faktiskt skrev.

Hur skulle det vara om du läser inläggen innan du svarar.
    Det spelar ingen roll vilket ord du använde - du måste ändå ge belägg för dina påståenden. 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!