• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 09:17:57 följande:
    Fick du inte lär dig hur källhänvisning går till? 
    Antar att du blandar ihop demokratibegreppet liknande hur Dorian gör ovan. Hur vår implementation av demokrati ser ut.

Hur som helst, är du medveten om problemet med Majoritetsförtryck?
    Jag hänvisar till en bok. Det är så man gör... Jag hade angett sida, om jag hade haft boken kvar. Det är i början av demokratikapitlet. 
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-30 09:29:18 följande:
    Jag hänvisar till en bok. Det är så man gör... 
    Nej, biffus det är inte så an gör.
    Jag hade angett sida, om jag hade haft boken kvar. Det är i början av demokratikapitlet. 
    Ja du biffus, du hänvisar till ett stycke som finns i ditt minne. Det är inte så man källhänvisar.

Men vi kan lämna det, du behöver inte källhänvisa. Lets take your word for it.

Så, är du medveten om problemet med majoritetsförtryck?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-29 22:58:36 följande:
    Jo, det är förenligt med demokrati eftersom det räcker med att 50% röstar för folkmord, på en tex en minoritet. Tänker du inte alls innan du skriver?
    50 procent röstar på folkmord!

Folkomröstningar om folkmord i en tråd som handlar om SD.

Det blir nog inga sådana, vare sig i Sverige eller i något land med tydligare inslag av direktdemokrati.

Läs gärna på lite om demokratibegreppet, det är knappast så enkelt att det kan reduceras till folkomröstningar om folkmordTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-30 10:13:24 följande:
    50 procent röstar på folkmord!

Folkomröstningar om folkmord i en tråd som handlar om SD.

Det blir nog inga sådana, vare sig i Sverige eller i något land med tydligare inslag av direktdemokrati.

Läs gärna på lite om demokratibegreppet, det är knappast så enkelt att det kan reduceras till folkomröstningar om folkmordTomte
    Så nu när biffus visat på sin okunnighet är det din tur
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 10:14:39 följande:
    Så nu när biffus visat på sin okunnighet är det din tur
    Menar du att Biffus inte kände till dina folkomröstningar om folkmord.

Det finns alltså  fler som svävar i okunnighet om dina aktiviteter.

Ja, herregud. Folkomröstning om folkmord.

Ja, jag får väl erkänna att det är ett område som jag inte vet mycket om. Är det vanligt i dina kretsar med sådana omröstningar och tror ni att det är demokrati när alla små "o-ringar" har fått rösta  om folkmord.

Ja, jag säger då det. Varje gång du hittar ut från FL:s lekavdelningar i sandlådan så kommer tråden att handla om dina aktiviteter i stället för  trådens ämne.

Tyvärr måste jag städa lite nu, apropå aktiviteter och OT - men berätta gärna om dina folkomröstningar om folkmord, så jag har något att se fram emot under städningen.

Är det inte oerhört slappt egentligen att vi dröjt till in i det sista med att adventsstäda.

Nu ska vi ha en folkomröstning om dammråttemord innan vi sätter i gångSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 09:41:02 följande:
    Jag hade angett sida, om jag hade haft boken kvar. Det är i början av demokratikapitlet. 
    Berätta för mig hur man gör då. 

"En källhänvisning är en referens till källmaterial, det vill säga en uppgift om var författaren uppfattar sig ha belägg för det hen skriver, på ett sätt som gör det möjligt för läsaren att kontrollera uppgiften eller bedöma dess trovärdighet.
    Källhänvisningar kan gälla så väl skriftligt som muntligt material. De kan gälla till exempel böcker, tidningar, tidskrifter, webbsidor eller intervjuer."
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 09:41:02 följande:
    Ja du biffus, du hänvisar till ett stycke som finns i ditt minne. Det är inte så man källhänvisar.

Men vi kan lämna det, du behöver inte källhänvisa. Lets take your word for it.

Så, är du medveten om problemet med majoritetsförtryck?
    Det finns i boken, i början av demokratikapitlet. Dock minns jag inte om demokratikapitlet började på s. 120 eller s. 86. Läs de första 10 sidorna i kapitlet om demokrati. 
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-30 10:38:08 följande:

"En källhänvisning är en referens till källmaterial, det vill säga en uppgift om var författaren uppfattar sig ha belägg för det hen skriver, på ett sätt som gör det möjligt för läsaren att kontrollera uppgiften eller bedöma dess trovärdighet.
    Källhänvisningar kan gälla så väl skriftligt som muntligt material. De kan gälla till exempel böcker, tidningar, tidskrifter, webbsidor eller intervjuer."

Det finns i boken, i början av demokratikapitlet. Dock minns jag inte om demokratikapitlet började på s. 120 eller s. 86. Läs de första 10 sidorna i kapitlet om demokrati. 
    Om du funderar på det biffus.Om det räckte med att hänvisa till en bok för att anses ha bekräftat sin uppgifter.
    Hur skulle det fungera? 
    Tips: Varför inte bara referera till alla böcker i hela världen på en gång och säga att det står där någonstans.

Jag tror inte du är korkad eller så, jag tror du vill väl men har problem med att analysera konsekvenser av begrepp. Mycket liknande andra här i tråden. Du verkar ovanligt vettig om man jämför med en hel del djupingar faktiskt

När det gäller demokratibegreppet är det förenligt med en hel del problematiska effekter. Det finns en hel del olika implementationer av demokrati men som begrepp är det problematiskt.

I fallet ovan där du visar att du inte förstår problemet med majoritetsförtryck så framgår hur det kan gå när man låter sin 'religiösa' tro på begreppen råda. 

Jag tror att du har lärt dig hur vi i Sverige implementerat demokrati, det är ju det som lärs ut i våra skolor.

Fundera lite mer på det där med majoritetsförtryck eller pöbelvälde för den delen. 
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-30 10:38:08 följande:
    Du kan hänvisa tid en bok, ange sida och radnummer, om det är en definition du vill hänvisa till.
  • nihka
    Anghammarad skrev 2014-11-29 16:54:30 följande:

Det vore kul att se reaktionerna om MP föreslår ett samarbete. Hur SD än gör då så blir det märkligt. Väljer man att samarbeta så vill jag väldigt gärna läsa kommentarerna från SDanhängarna som postar här vad det tycker om att samarbeta med MP och om de vägrar så vill jag läsa förklaringarna varför det  är demokrati att SD vägrar samarbeta med ett annat parti men inte tvärtom.

Ja, faktiskt. Kul scenario! Hahahahahaha!
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-30 11:05:02 följande:
    Om du funderar på det biffus.Om det räckte med att hänvisa till en bok för att anses ha bekräftat sin uppgifter.
    Hur skulle det fungera? 
    Tips: Varför inte bara referera till alla böcker i hela världen på en gång och säga att det står där någonstans.

Jag tror inte du är korkad eller så, jag tror du vill väl men har problem med att analysera konsekvenser av begrepp. Mycket liknande andra här i tråden. Du verkar ovanligt vettig om man jämför med en hel del djupingar faktiskt

När det gäller demokratibegreppet är det förenligt med en hel del problematiska effekter. Det finns en hel del olika implementationer av demokrati men som begrepp är det problematiskt.

I fallet ovan där du visar att du inte förstår problemet med majoritetsförtryck så framgår hur det kan gå när man låter sin 'religiösa' tro på begreppen råda. 

Jag tror att du har lärt dig hur vi i Sverige implementerat demokrati, det är ju det som lärs ut i våra skolor.

Fundera lite mer på det där med majoritetsförtryck eller pöbelvälde för den delen. 
    Jag refererar inte till alla böcker i hela världen. Jag refererar till ett ställe i en bok.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!