• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 19:50:01 följande:
    Snubblade du på retoriken, igen?
    Nej, inte alls - men inlägget var inte avsett för dig.

Debatten om debatten kallas ibland metadebatt och är vanlig här på FL, såväl ditt inlägg som mitt är en del av metadebatten.

Liksom frågan som jag upprepat rätt många gånger nu - hur går det med källhänvisning till den där undersökningen du hade tagit del av som visar att brottskulturen bland SD-riksdagsledamöter inte avviker särskilt från den för ledamöter från de andra riksdagspartierna.

Du håller mig ju i spänd förväntan, måste vara typ värsta cliffhangern nånsin.

Låt det inte bli ett västgötaklimax av det hela såtillvida att du  berättar att undersökningen bara var något du snöt ur näsan.

Sätt Biffus på plats nu och visa att även sverigedemokrater kanSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:05:53 följande:
    Enligt FNs definitionen av rasism är det det eftersom det innebär en inskränkning på grund av nationalitet. 

Ur Fn-konventionen

...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras, hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung, som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden av det offentliga livet.
    Förklara hur Sverige inskränkte på de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
  • Sensitiveguy
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 19:56:07 följande:

Läs inläggen tidigare i tråden. Du vet det där om socialdemokratins rasism, Erlanders register över tattare, statens institut för rasbiologi. Eftersom du redan fått detta berättat för dig antar jag att det är slöseri med tid att förklara det igen men se det som en trevlig vink om att du inte är ignorerad så behöver du inte lipa över det.

Fast tråden handlar om SD, inte S.
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:13:27 följande:
    Förklara hur Sverige inskränkte på de mänskliga rättigheterna och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala, kulturella eller andra områden i det offentliga livet. 
    Skojar du? Fattar du inte det.

Utländska medborgare har inte samma ekonomiska rättigheter i folkhemmet, du vet hela bidragsköret tex.
  • oOOo  oOOo
    Sensitiveguy skrev 2014-11-27 20:13:53 följande:
    Fast tråden handlar om SD, inte S.
    Förvisso, diskussionen följde efter att någon tog upp det här med det rasbiologiska institutet som sossarna startade upp. Något de faktiskt var först i världen med, Sverige var ett rasistiskt föregångsland kan man säga
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:15:32 följande:
    Skojar du? Fattar du inte det.

Utländska medborgare har inte samma ekonomiska rättigheter i folkhemmet, du vet hela bidragsköret tex.
    Jag är seriös. Sverige inskränker inte bara pga att inte ge det till alla. Det hade varit en inskränkning att neka människor asyl trots att de kommer från länder där deras mänskliga rättigheter kränks. 

Du måste ge belägg för dina påståenden. "Fattar du inte det"...
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-27 20:19:42 följande:
    Jag är seriös. Sverige inskränker inte bara pga att inte ge det till alla. 
    Nu är det ju så Biffus att bara för att du påstår något blir det inte så
    Att inte ge till alla är en inskränkning givetvis.

Du låter inte riktigt seriös, du låter lite som någon som vägrar inse fakta.
  • Sensitiveguy
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 20:17:51 följande:

Förvisso, diskussionen följde efter att någon tog upp det här med det rasbiologiska institutet som sossarna startade upp. Något de faktiskt var först i världen med, Sverige var ett rasistiskt föregångsland kan man säga

Försök hålla dig till nutid och till SD.
  • oOOo  oOOo
    Sensitiveguy skrev 2014-11-27 20:22:51 följande:
    Försök hålla dig till nutid och till SD.
    Så brukar det låta ja när socialdemokratins rasism kommer på tal
  • nihka
    Biffus skrev 2014-11-27 20:00:08 följande:
    Jag hittar inga belägg för att det bygger på rasism. Jag ser att det har förekommit rasism, men du måste ge belägg för att det bygger på rasism. 
    Nej, idén om folkhemmet bygger inte på rasism utan på att Sverige hade den sämsta bostadsstandarden i hela Europa. Vi behövde bygga fler bostäder som också hade en högre standard och ändå var billiga att bygga och bo i. Hemmens forskningsinstitut tog fram vad som skulle anses vara en god standard och så började man bygga funktionella lägenheter med kök och badrum och tvättstuga i källaren.

Sedan har det alltid funnits människor som tvingats leva i samhällets utkant, men syftet med folkhemmet var inte särskilt att exkludera av rasistiska skäl även om alla inte mangrant fick åtnjuta en sådan standardhöjning.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!