• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    vår2012 skrev 2014-11-27 09:20:42 följande:
    Men att vilja minska muslimsk invandring behöver ju inte alls handla om rasism.

Även om man kan hitta texter i främst GT som är kvinnoförtryckande så är det väldigt få kristna som lever efter dessa. Iallafall i Sverige.

Även om det absolut finns sekulariserade muslimer så känns det som en ganska stor del är "bokstavstroende".

Räcker att titta in i en moské där kvinnorna inte får vistas ihop med männen utan hänvisas att be bakom skärmar. Detta gäller såvitt jag vet alla moskéer i Sverige. Det är kvinnoförtryck och det ska vi inte acceptera i Sverige. Men det gör vi.... Och folk blir oroade av detta.

Att höra om en hel skolklass som är könsstympade,kvinnoförtryck mm gör naturligtvis att många blir upprörda och rädda!

Vi har i västvärlden kämpat för att kvinnor och män skall ha samma rättigheter och det är klart att många blir oroade när det kommer hit människor med en helt annan kvinnosyn.

Det är en kulturkrock som många lider av. Inte bara kvinnorna som förtrycks utan även sekulariserade muslimer och andra människor då de kan utsättas (både verbalt och fysiskt) av män som ser ner på dem då de inte har slöja.

Det är ett problem som breder ut sig i samhället och det går inte att blunda för.

Man måste kunna prata om detta utan att klassas som rasist och islamofob.

Jag anser att vi skall värna om religionsfriheten men den får inte gå före alla människors lika värde. Därför borde man inte få bygga moskéer där kvinnor sorteras bort utan anpassa religionen till det samhälle man lever i. Sådana krav ställs inte idag och det är olyckligt och gör att fler och fler blir rädda för att muslimer ökar i Sverige.
    Nja, kalla det vad du vill - men ditt synsätt, liksom nästan alla sverigedemokraters, går på tvärs mot västerländsk människosyn och rättsuppfattning.

Att människor bedöms som individer är fundamentalt för alla riksdagspartier utom SD - som anser att individer ska ses som representanter för tänkta gruppegenskaper.

Plockar vi ner detta på individnivå så blir det två diametralt motsatta synsätt som kolliderar, Sjuklöverns där en person bedöms utifrån asylskäl och SD:s där en religiös tillhörighet blir ett negativt asylskäl eller ett avvisningsskäl.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-27 14:16:54 följande:
    Att människor bedöms som individer är fundamentalt för alla riksdagspartier utom SD - som anser att individer ska ses som representanter för tänkta gruppegenskaper.
    Är inte det din paradgren? Sverigedemokrater hit och dit

Hur står det till med självinsikten?
  • nihka

Dragonkrydda skrev 2014-11-27 14:10:10 följande:
    Ja de får, men det är inte rätt för det. Och det ligger på en nivå som borde vara långt under deras värdighet. Vi har ju demokrati i Sverige av en anledning.

Låt oss fantisera, om SD ingick i en regering med M skulle du anse att det var odemokratiskt och långt under SDs värdighet om SD inte sammarbetade med V eller MP med motiveringen att "Vi har ju en demokrati i Sverige av en anledning"?
  • Dragonkrydda
    nihka skrev 2014-11-27 14:38:39 följande:

Låt oss fantisera, om SD ingick i en regering med M skulle du anse att det var odemokratiskt och långt under SDs värdighet om SD inte sammarbetade med V eller MP med motiveringen att "Vi har ju en demokrati i Sverige av en anledning"?
    Nej det finns ju en viss skillnad i att samarbeta med partier och att frysa ut partier. Det förstår du säkert själv. 
    Och det handlar ju inte bara om att inte samarbeta heller. Som när talmannen Per Westerberg vägrar ta Åkesson i hand med bortförklaringen "Det blir ju så tjatiga bilder". Den biten är patetisk. Ska man sitta i en riksdag, eller som högt uppsatt i vad det en handlar om så måste man kunna bortse från personliga åsikter och bete sig som en vuxen människa och behandla alla med respekt. Kan man inte det så kanske man ska börja köra lastbil istället. 

I vilket all som helst, ni anser att det är okej att hata människor för deras åsikter, och jag anser att det hatet är lika fult som något annat. Så om ingen har något mer att komma med så känner jag inte riktigt att jag har varken tid ork eller lust att lägga på diskussioner som med största sannolikhet snart kommer leda till smutskastning. 
  • vår2012
    FDFMGA skrev 2014-11-27 14:16:54 följande:
    Nja, kalla det vad du vill - men ditt synsätt, liksom nästan alla sverigedemokraters, går på tvärs mot västerländsk människosyn och rättsuppfattning.

Plockar vi ner detta på individnivå så blir det två diametralt motsatta synsätt som kolliderar, Sjuklöverns där en person bedöms utifrån asylskäl och SD:s där en religiös tillhörighet blir ett negativt asylskäl eller ett avvisningsskäl.
    Det var endast i sista stycket som jag skrev om vad mitt synsätt var.

Det andra var mest funderingar kring varför människor är oroade över att muslimer (inte sekulariserade) ökar i Sverige.
  • nihka
    Dragonkrydda skrev 2014-11-27 14:45:47 följande:
    Nej det finns ju en viss skillnad i att samarbeta med partier och att frysa ut partier. Det förstår du säkert själv. 
    Och det handlar ju inte bara om att inte samarbeta heller. Som när talmannen Per Westerberg vägrar ta Åkesson i hand med bortförklaringen "Det blir ju så tjatiga bilder". Den biten är patetisk. Ska man sitta i en riksdag, eller som högt uppsatt i vad det en handlar om så måste man kunna bortse från personliga åsikter och bete sig som en vuxen människa och behandla alla med respekt. Kan man inte det så kanske man ska börja köra lastbil istället. 
    Jag ställde en direkt fråga som jag önskar svar på och om det hjälper dig kan jag byta ut "inte samarbeta" mot "frysa ut".

Låt oss fantisera, om SD ingick i en regering med M skulle du anse att det var odemokratiskt och långt under SDs värdighet om SD fryser ut V eller MP med motiveringen att "Vi har ju en demokrati i Sverige av en anledning"?

Nu är det ju av respekt för alla de människor som detta rasistiska parti inte visar respekt för som man inte låter sig associeras med dem. Den dagen SD visar respekt mot andra människor, inklusive invandrare, flyktingar, muslimer och HBTQ-personer kan de börja förvänta sig att folk vill ta dem i hand och låta sig fotograferas med dem.

Är det bara du som anser det eller är det en allmän "sanning" inom SD att människor som kör lastbil inte behöver kunna bete sig som vuxna människor?

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2014-11-27 14:24:43 följande:
    Är inte det din paradgren? Sverigedemokrater hit och dit

Hur står det till med självinsikten?
    Svårt att svara på, men det är ju klart att det är lite anmärkningsvärt att anmärka på att inlägg i en tråd som ska handla om SD handlar om SD.

Men jag vill inte uttala mig om din självinsikt, eftersom det dels är så OT och att du för mig är så slätstruken som debattör.

Men om du kommer med något annat än rasbiologiska institut eller att Palme och Erlander skulle ha varit sverigedemokrater idag så kanske jag kan du kan få någon ytterligare kommentar, av mig eller någon annan som inte tillhör SD-sekten.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-27 15:27:39 följande:
    Svårt att svara på, 
    För dig är det nog det ja
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2014-11-27 15:27:39 följande:
    Erlander skulle ha varit sverigedemokrater idag 
    Dagens sverigedemokrater hade nog haft svårt att smälta Erlanders rasism. Ingen idag avser ju ens något i närheten av hans tattarregister. 
  • Dragonkrydda
    nihka skrev 2014-11-27 15:22:00 följande:
    Jag ställde en direkt fråga som jag önskar svar på och om det hjälper dig kan jag byta ut "inte samarbeta" mot "frysa ut".

Låt oss fantisera, om SD ingick i en regering med M skulle du anse att det var odemokratiskt och långt under SDs värdighet om SD fryser ut V eller MP med motiveringen att "Vi har ju en demokrati i Sverige av en anledning"?

Nu är det ju av respekt för alla de människor som detta rasistiska parti inte visar respekt för som man inte låter sig associeras med dem. Den dagen SD visar respekt mot andra människor, inklusive invandrare, flyktingar, muslimer och HBTQ-personer kan de börja förvänta sig att folk vill ta dem i hand och låta sig fotograferas med dem.

Är det bara du som anser det eller är det en allmän "sanning" inom SD att människor som kör lastbil inte behöver kunna bete sig som vuxna människor?

Titta, nu börjar du till och med bli lite nedlåtande, precis som jag sa.

Fast nu är det ju så att det handlar om att frysa ut, och inte om att välja att inte samarbeta. Men för att svara på din fråga. Nej, det anser jag inte. Men har du o andra sidan hört något parti säga "Vi ska se till att (som exempel nu) M och KD inte kommer få något inflytande alls!"? Där har du skillnaden på att välja att inte samarbeta och att frysa ut -MHO. 

En allmän sanning inom SD? Så du har bara tagit för givet att jag är SD väljare alltså, intressant. Har jag sagt det någonstans? Eller yttrat mina åsikter på ett i dina ögon rasistiskt sätt? Eller tog du bara till en vild chansning? Jag är ledsen, men du gick på en nit. Jag har ingenstans yttrat varken sympatier eller åsikter som överensstämmer med SD, så det är dina fördomar som talar. Att någon som inte röstat på SD inte kan stå upp för deras sak.  
    Och nej, jag anser inte att man inte behöver bete sig för att man är chaufför - men då träffar man inte riktigt lika mycket folk och man framställs inte medialt. 

Det får bli mitt sista ord nu i det här nu.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!