nihka skrev 2014-11-27 15:22:00 följande:
Jag ställde en direkt fråga som jag önskar svar på och om det hjälper dig kan jag byta ut "inte samarbeta" mot "frysa ut".
Låt oss fantisera, om SD ingick i en regering med M skulle du anse att det var odemokratiskt och långt under SDs värdighet om SD fryser ut V eller MP med motiveringen att "Vi har ju en demokrati i Sverige av en anledning"?
Nu är det ju av respekt för alla de människor som detta rasistiska parti inte visar respekt för som man inte låter sig associeras med dem. Den dagen SD visar respekt mot andra människor, inklusive invandrare, flyktingar, muslimer och HBTQ-personer kan de börja förvänta sig att folk vill ta dem i hand och låta sig fotograferas med dem.
Är det bara du som anser det eller är det en allmän "sanning" inom SD att människor som kör lastbil inte behöver kunna bete sig som vuxna människor?
Titta, nu börjar du till och med bli
lite nedlåtande, precis som jag sa.
Fast nu är det ju så att det handlar om att frysa ut, och inte om att välja att inte samarbeta. Men för att svara på din fråga. Nej, det anser jag inte. Men har du o andra sidan hört något parti säga "Vi ska se till att (som exempel nu) M och KD inte kommer få något inflytande alls!"? Där har du skillnaden på att välja att inte samarbeta och att frysa ut -MHO.
En allmän sanning inom SD? Så du har bara tagit för givet att jag är SD väljare alltså, intressant. Har jag sagt det någonstans? Eller yttrat mina åsikter på ett i dina ögon rasistiskt sätt? Eller tog du bara till en vild chansning? Jag är ledsen, men du gick på en nit. Jag har ingenstans yttrat varken sympatier eller åsikter som överensstämmer med SD, så det är dina fördomar som talar. Att någon som inte röstat på SD inte kan stå upp för deras sak.
Och nej, jag anser inte att man inte behöver bete sig för att man är chaufför - men då träffar man inte riktigt lika mycket folk och man framställs inte medialt.
Det får bli mitt sista ord nu i det här nu.