• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-26 17:18:08 följande:
    Procentuellt tror jag dig. Till antalet tror jag du har fel.
    Har alla sverigedemokrater bristande matematikkunskaper? Behöver jag förklara, ännu en gång, varför man räknar med andelar? 
  • Dragonkrydda
    Biffus skrev 2014-11-26 21:59:32 följande:
    Rasism-begreppet innefattar inte politik! 
    Jag är inte helt säker på att jag förstår ditt inlägg här. 
    Oavsett om det innefattar politik eller inte så är det ju fortfarande hat mot en folkgrupp i håller på med. 
    Jag har aldrig hört någon säga  - Jag har ingenting mot SD eller Jimmie Åkesson utan hatar enbart deras politik. Och varför har man inte hört det? För att trångsynta människor som inte accepterar oliktänkande varelser helt enkelt hatar personerna som står bakom dessa värderingar. 
    Det kan vi väl komma överens om? 
    Att ogilla eller till och med hata ett partis politik är helt normalt och känns faktiskt ganska sunt. Men att spy okvädningsord om dess väljare (idioter, lågutbildade, bakåtsträvare etcetera) tycker jag känns som hat. 
  • FDFMGA
    Biffus skrev 2014-11-26 21:36:09 följande:
    Det där kallar jag verkligen att "städa upp" och vara ljusår från de nazistiska rötterna... Kräks
    Mm, det finns ju en komisk poäng med att att avkräva ett avståndstagande från en taskig kvinnosyn hos en muslimsk församling i Uppsala från personer som förmodligen inte är muslimer - och även om så vore knappast kan ta på sig skuld för andras kvinnosyn - samtidigt som en av Familjelivs mest flitiga sverigedemokrater i samma tråd har skrivit ett inlägg som hör hemma på en nazistsajt utan att någon sverigedemokrat tar kräket i örat och förklarar att judehat inte platsar i SD.

Annars tycks det ju som alltid vara lite klent med förståelsen att skillnaden mellan SD och övriga partier är att sverigedemokrater har fokus på människor som representanter för något - medan de mer västerländskt orienterade partierna sätter fokus på individen.

Det är väl därför somliga har så svårt att förstå att man kan ogilla islam som religion men ändå anse att Åkesson agerade som den rasist han är när han förklarade att det främst är den muslimska invandringen som ska stoppas.

För somliga är det representanter för något som kommer till Sverige medan det för andra är enskilda individer. Gränsdragningen mellan synsätten är tydlig och densamma som den mellan rasism och icke-rasism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 18:22:06 följande:
    Vad är det du har missat i debatten? När vp skanderade "Inga rasister på våra gator" under valnatten? Eller det kanske bara var deras politik som hatades där och inte människorna? I så fall kanske de skulle ha vrålat "ingen invandrarfientlig politik i vår riksdag". 
    Jag känner en hel del som röstar på SD som inte ens vågar gå ut med det för att de kommer bli vända ryggen av allt för många.
    Vakna upp och se, att det inte bara är SDs politik som hatas utan deras väljare. Mobbningen som pågår i riksdagen mot Jimmie Åkesson, att frysa ut någon som är vald av en del av folket, är en dagisbeteende (förlåt, förskolebeteende) och att håna honom offentligt (Özz Nûjen) när han blir sjuk är inget annat än hat. 
    Så om alla rasister mot rasister kunde inse att de hatar människor de också så skulle det vara fint. 
    Att vara folkvald betyder inte att alla partier måste samarbeta med en. 

Rasism innefattar inte politik. 
  • Biffus
    oOOo oOOo skrev 2014-11-26 22:05:53 följande:
    Det rasbioligiska institutet grundades för ca 100 år sedan men var aktivt tills slutet på 50 talet som ett eget institut innan det uppgick i Uppsala universitet. Vi hade även minst en professor(Böök) i rasbiologi in på 60 talet som bland annat skrev följande i Svensk uppslagsbok 1965

<"korsningar mellan negroida och europeiska raser" inte är "önskvärda" ur den sistnämnda rasens synvinkel>

allt med socialdomokratins goda minne. Lite märkligt kan tyckas om man nu gillar svensk socialdemokrati och ogillar rasism. 
    Fortfarande flera decennier före SD. Flera decennier efter att rasbiologiska institutet lades ner grundades SD ur BSS, var ett öppet nazistiskt parti, demonstrerade med Vitt Ariskt Motstånd, bjöd in nazister för att tala m.m. För att inte tala om att Jimmie Åkesson blev medlem i partiet när det fortfarande bestod av uniformerade skinnskallar och att Björn Söder har fotograferat sig med en SS-soldat. 
  • Dragonkrydda
    Biffus skrev 2014-11-26 22:18:38 följande:
    Att vara folkvald betyder inte att alla partier måste samarbeta med en. 

Rasism innefattar inte politik. 
    Nej absolut inte, men det innebär att man inte ska stänga ut ett parti heller. 
    Nej, inte politik, men de politiskt aktiva människorna. 
    Kan du ärligt säga att du inte ser ner på SD som personer utan enbart deras politik?
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 22:14:16 följande:
    Jag är inte helt säker på att jag förstår ditt inlägg här. 
    Oavsett om det innefattar politik eller inte så är det ju fortfarande hat mot en folkgrupp i håller på med. 
    Jag har aldrig hört någon säga  - Jag har ingenting mot SD eller Jimmie Åkesson utan hatar enbart deras politik. Och varför har man inte hört det? För att trångsynta människor som inte accepterar oliktänkande varelser helt enkelt hatar personerna som står bakom dessa värderingar. 
    Det kan vi väl komma överens om? 
    Att ogilla eller till och med hata ett partis politik är helt normalt och känns faktiskt ganska sunt. Men att spy okvädningsord om dess väljare (idioter, lågutbildade, bakåtsträvare etcetera) tycker jag känns som hat. 
    Nej, det blir inte mot en folkgrupp. Det blir mot en politisk riktning. Att hata SD:s politik är inte hets mot någon folkgrupp. Rasism innefattar inte politik. 
  • oOOo  oOOo
    Biffus skrev 2014-11-26 22:27:02 följande:
    Fortfarande flera decennier före SD. Flera decennier efter att rasbiologiska institutet lades ner grundades SD ur BSS, var ett öppet nazistiskt parti, demonstrerade med Vitt Ariskt Motstånd, bjöd in nazister för att tala m.m. För att inte tala om att Jimmie Åkesson blev medlem i partiet när det fortfarande bestod av uniformerade skinnskallar och att Björn Söder har fotograferat sig med en SS-soldat. 
    Det är sant. Samma skrot och korn kan man säga. Dåtidens sossar och nutidens SDare. Hade Palme och Erlander levat idag hade de kanske varit SDare
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-26 21:36:09 följande:
    Det där kallar jag verkligen att "städa upp" och vara ljusår från de nazistiska rötterna... Kräks
    Och sen anser du ha ensamrätt på historien.

Jag kräktes lite själv faktiskt.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-26 21:51:53 följande:
    Två saker:
    1. Öknamn, inte smeknamn.
    2.  Varför använder du nazisternas definition av jude?
    Förklara gärna en nazists definition av jude och ställ det mot en normal judekritisk  definition.

Eller är alla judekritiker mest detsamma?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!