• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-26 21:56:18 följande:
    Varför skriver du inlägg som du i efterhand hävdar är spam? Be någon moderator att ta bort ditt inlägg om du tycker att det är spam. 
    Det här är ett dagis för vuxna. Hoppas ni inte tvingar era barn till de här åsikterna. Men, ja, antar jag slår i vinden.
  • nihka
    Elake skrev 2014-11-26 01:55:13 följande:

Sen skulle jag vilja att "Nihka", "FDFMGA" och "Biffus" kommenterar den här nyheten.
    http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtuppland/moske-beskylls-for-att-inte-slappa-in-kvinnor-i-bibliotek

Visst.

Vettigt sagt av ordförande för Svenska islamiska församlingarna:

"Jag förstår inte varför kvinnorna inte får vara i biblioteket? Jag kan inte förstå den typen av argument. Varje människa kan göra vad den vill men om de vill ha statsbidrag, så måste den hjälpa till och bidra till samhällets grundläggande värderingar. Och en av de värderingarna är jämstäldheten mellan män och kvinnor, säger Abd al Aaqq Kielan, ordf Svenska islamiska församlingarna."
  • nihka
    Elake skrev 2014-11-26 13:58:46 följande:
    Ja, kan du se någonstans i denna tråden att personerna tagit avstånd från det jag länkade till? Nej, jag kan inte se det någonstans ännu. Väntar fortfarande på att "Nihka" och resten i hennes kartell ska visa avståndstagande nu. Men det lyser med sin frånvaro, illavarslande om du frågar mig.
    Jag har ingen kartell. Och ingen fanklubb, men det är givetvis fullt tillåtet att dela mina åsikter även om det retar dig att någon kan göra det.

Jag tycker det är jättebra att de fått kritik från egen "högre ort". Det måste ha känts bra för kvinnorna som studerade där att ha interna auktoriteter på sin sida. De smäller nog högre än vad både du och jag säger.
  • Biffus
    Dragonkrydda skrev 2014-11-26 22:27:59 följande:
    Nej absolut inte, men det innebär att man inte ska stänga ut ett parti heller. 
    Nej, inte politik, men de politiskt aktiva människorna. 
    Kan du ärligt säga att du inte ser ner på SD som personer utan enbart deras politik?
    De får ignorera partier om de vill. Att vara folkvalda betyder inte att de andra partierna måste lyssna på dem. 

Der är inte rasism att ogilla människor pga deras politiska åsikter. Rasism innefattar inte politik

Varför skulle jag säga det? 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-26 23:21:19 följande:
    Och sen anser du ha ensamrätt på historien.

Jag kräktes lite själv faktiskt.
    Jaså, berätta för mig var jag har sagt det. Belägg ditt påstående med lite citat där jag har hävdat detta. 
  • Biffus
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-26 23:29:35 följande:
    Det här är ett dagis för vuxna. Hoppas ni inte tvingar era barn till de här åsikterna. Men, ja, antar jag slår i vinden.
    Ja, det är bara dagisbarn som skriver en sak för att sedan helt ignorera svar på detta och hävda att ens eget inlägg är spam. 
  • Anghammarad

Ett par saker får jag inte riktigt ihop.

SD-anhängare påstår att partiet är det Israel- och därmed också det judevänligaste partiet. Samtidigt svänger man sig slentrianmässigt med djupt nedlåtande kommentarer om Bonniersfären och "judemedia" samt om personer som uppenbart anses som fienden baserat på en uppfattad koppling till judendom. Hur går det ihop? 

• vår2012
    FDFMGA skrev 2014-11-26 22:15:05 följande:
    Mm, det finns ju en komisk poäng med att att avkräva ett avståndstagande från en taskig kvinnosyn hos en muslimsk församling i Uppsala från personer som förmodligen inte är muslimer - och även om så vore knappast kan ta på sig skuld för andras kvinnosyn - samtidigt som en av Familjelivs mest flitiga sverigedemokrater i samma tråd har skrivit ett inlägg som hör hemma på en nazistsajt utan att någon sverigedemokrat tar kräket i örat och förklarar att judehat inte platsar i SD.

Annars tycks det ju som alltid vara lite klent med förståelsen att skillnaden mellan SD och övriga partier är att sverigedemokrater har fokus på människor som representanter för något - medan de mer västerländskt orienterade partierna sätter fokus på individen.

Det är väl därför somliga har så svårt att förstå att man kan ogilla islam som religion men ändå anse att Åkesson agerade som den rasist han är när han förklarade att det främst är den muslimska invandringen som ska stoppas.

För somliga är det representanter för något som kommer till Sverige medan det för andra är enskilda individer. Gränsdragningen mellan synsätten är tydlig och densamma som den mellan rasism och icke-rasism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Men att vilja minska muslimsk invandring behöver ju inte alls handla om rasism.

Även om man kan hitta texter i främst GT som är kvinnoförtryckande så är det väldigt få kristna som lever efter dessa. Iallafall i Sverige.

Även om det absolut finns sekulariserade muslimer så känns det som en ganska stor del är "bokstavstroende".

Räcker att titta in i en moské där kvinnorna inte får vistas ihop med männen utan hänvisas att be bakom skärmar. Detta gäller såvitt jag vet alla moskéer i Sverige. Det är kvinnoförtryck och det ska vi inte acceptera i Sverige. Men det gör vi.... Och folk blir oroade av detta.

Att höra om en hel skolklass som är könsstympade,kvinnoförtryck mm gör naturligtvis att många blir upprörda och rädda!

Vi har i västvärlden kämpat för att kvinnor och män skall ha samma rättigheter och det är klart att många blir oroade när det kommer hit människor med en helt annan kvinnosyn.

Det är en kulturkrock som många lider av. Inte bara kvinnorna som förtrycks utan även sekulariserade muslimer och andra människor då de kan utsättas (både verbalt och fysiskt) av män som ser ner på dem då de inte har slöja.

Det är ett problem som breder ut sig i samhället och det går inte att blunda för.

Man måste kunna prata om detta utan att klassas som rasist och islamofob.

Jag anser att vi skall värna om religionsfriheten men den får inte gå före alla människors lika värde. Därför borde man inte få bygga moskéer där kvinnor sorteras bort utan anpassa religionen till det samhälle man lever i. Sådana krav ställs inte idag och det är olyckligt och gör att fler och fler blir rädda för att muslimer ökar i Sverige.
  • nihka
    Anghammarad skrev 2014-11-27 07:52:33 följande:

Ett par saker får jag inte riktigt ihop.

SD-anhängare påstår att partiet är det Israel- och därmed också det judevänligaste partiet. Samtidigt svänger man sig slentrianmässigt med djupt nedlåtande kommentarer om Bonniersfären och "judemedia" samt om personer som uppenbart anses som fienden baserat på en uppfattad koppling till judendom. Hur går det ihop? 

Lite allt möjligt dras till SD. Deras officiella hållning är inte antijudisk, men tittar man i kommentarsfälten på exempelvis Avpixlat, Fria Tider och Nordfront så ser man än tydligare än här vart det spretar iväg bland SD-följarna och än mer bland de med mer renodlat högerextremistiska åsikter. Ekeroth med sitt judiska påbrå vinner inte många popularitetspoäng där.

SD är partiet som skulle falla sönder av interna stridigheter om de fick något att säga till om, men så länge de bara sitter på avbytarbänken utan att vara inbjudna till spel märks inte allt riff-raff inom partiet fullt lika tydligt.
  • Dragonkrydda
    Biffus skrev 2014-11-27 06:46:28 följande:
    De får ignorera partier om de vill. Att vara folkvalda betyder inte att de andra partierna måste lyssna på dem. 

Der är inte rasism att ogilla människor pga deras politiska åsikter. Rasism innefattar inte politik. 

Varför skulle jag säga det? 
    Ja de får, men det är inte rätt för det. Och det ligger på en nivå som borde vara långt under deras värdighet. Vi har ju demokrati i Sverige av en anledning. 

Jag sa inte att du SKA säga det, jag undrade om du KAN, det är en viss skillnad där. 

Jag köper att rasism inte innefattar politik.
    Men det du menar är alltså att det är okej att hata människor - eller ogilla som du så fint skriver, så länge det är på politiska grunder får då är det inte rasism? Då får man trycka ner och smutskasta?
    Vad gör då det hatet finare och mer acceptabelt än någon annan grund?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!