• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-24 00:32:13 följande:
    HAHAHA ja det är ju just det här som du anklagar sverigedemokrater för att göra. Du påstår att sverigedemokrater inte kan kritiskt granskande. Så frågan är hur DU kan dra såna slutsatser utöver en SÅ stor grupp? Vi är trots allt snart 1.000.000 människor som röstar på SD nu.
    Om SD:are hade varit kritiskt granskade hade jag sett minst en SD:are som har  gett en riktig källa till ett påstående som denne har gjort, och att källan stödjer påståendet. Det har faktiskt aldrig hänt. Inte vad jag har sett, och jag har debatterat med många SD:are... 
  • Biffus
    Jonas07 skrev 2014-11-24 17:55:29 följande:

[quote=74389128][quote-nick]Biffus skrev 2014-11-23 21:10:08 följande:[/quote-nick]En av Sveriges 3 mest invandrartäta kommuner enligt SCB. Det finns tre att välja bland... [/

Googlade Sveriges mest invandringstäta kommuner SCB men fick inget svar. Kan du svara på det så skall jag besvara dig direkt om du vill ha en konstruktiv, saklig och framför allt faktaspäckad debatt.

Hur går det med googlandet? 

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Topplistor-kommuner/290736/
  • Biffus
    Svt skrev 2014-11-24 01:34:56 följande:
    Vi får väl se nästa gång du tar ton. Men jag anser att Katarina-Sofia är något annorlunda gentemot Spånga-Tensta.
    Fast de där ligger inte ens i Sveriges tre mest invandrartäta kommuner... 
  • FDFMGA
    Statistik kan vara intressant.

Tittar man på de tre mest invandrartäta kommunerna så låg andelen röster på SD under riksgenomsnittet i två av dem, Botkyrka och Södertälje och något över i en, Haparanda.

Riktigt intressant blir det om man i stället tittar på de tio minst invandrartäta kommunerna, i tre av dessa, Piteå, Öckerö och Gotlands kommun låg andelen röster på SD klart under riksgenomsnittet - men i de övriga sju ligger det väsentligt över rikssnittet.

I Sveriges minst invandrartäta kommun, Lekeberg, fick SD 18,2 procent av rösterna.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Breaking Bad
    FDFMGA skrev 2014-11-24 20:01:25 följande:

Statistik kan vara intressant.

Tittar man på de tre mest invandrartäta kommunerna så låg andelen röster på SD under riksgenomsnittet i två av dem, Botkyrka och Södertälje och något över i en, Haparanda.

Riktigt intressant blir det om man i stället tittar på de tio minst invandrartäta kommunerna, i tre av dessa, Piteå, Öckerö och Gotlands kommun låg andelen röster på SD klart under riksgenomsnittet - men i de övriga sju ligger det väsentligt över rikssnittet.

I Sveriges minst invandrartäta kommun, Lekeberg, fick SD 18,2 procent av rösterna.

Varför tycker du att den statistiken är så intressant? Vad drar du för slutsats?
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-11-24 21:10:16 följande:
    Varför tycker du att den statistiken är så intressant? Vad drar du för slutsats?
    Tja, jag är ju inte sverigedemokrat så det var naturligtvis inte någon tillfällighet att jag inte drog någon slutsats - men självklart är det ju intressant att röstandelen på SD i sju av de tio kommuner  som har lägst andel invandrare i Sverige ligger väsentligt över riksgenomsnittet.

Öckerö vet jag inget om men gotlänningar och pitebor är ju kända för att inte ha så mycket till övers för testuggare, så det förvånar mig inte att folk i dessa två kommuner inte har mycket till övers för testuggarpartiet framför alla andra - SD.

• nihka
    Breaking Bad skrev 2014-11-24 22:04:18 följande:
    Verkar vara korrekta siffror iallafall, tog ett stickprov....
    Korrekta siffror??? Affe är en SDare med en privat blogg. Han använder många färger i sina diagram och listar källor såsom BRÅ under sina egna "kallibrerade" siffror, iaktagelser, och slutsatser.

Hans blogg är för statistik vad Buttericks är för heminredning.
  • Svt
    Biffus skrev 2014-11-24 19:33:31 följande:
    Nej, men förorter. Eller har vi vuxit i debatten?

Om du bara berättar i vilken av de tre mest invandrartäta kommuner du bor i, så kan vi nog komma vidare relativt fort.

• Svt
    Spånga-Tensta inte ens i närheten? Okej.
  • FDFMGA
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.

Bara för att nyansera bilden.
    Såg att du skrev om att växa i debatten i ett inlägg.

Apropå det så väntar jag fortfarande på ett svar om på vilka grunder du klassar Aschberg som jude och varför du kallar honom Aschelberg. Och det där med judemedia - är det sånt som ni tar upp på seanserna i SD?

Jag tycker rent generellt att FL har blivit rätt dåliga på att ta bort nazistinfluerad avföring.

Petar in ditt inlägg igen. Det är faktiskt rätt obehagligt för att uttrycka mig milt.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.

Bara för att nyansera bilden.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!