• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-23 22:12:27 följande:
    Spela roll om någon råkar felsäga sig ibland. Det gör alla politiker
    Tja, du är ju sverigedemokrat så... men något som vi andra fick lära oss i skolan var att ställa oss frågan är detta rimligt.

Åkessons svärmor är ungefär som barnet som för första gången ska försöka använde räknefunktionen på en mobil och får fram att fem multiplicerat med sex är 300.000. Barnet kommer så småningom förhoppningsvis att lära sig att alltid ställa frågan "är detta rimligt" och lyckas inte barnet med detta så lär väl risken vara påtaglig att hen växer upp till sverigedemokrat, precis som Åkessons svärmor.

Rimlighetsperspektivet gäller ju inte bara matte utan i princip alla tänkbara ämnen - och dessvärre brister så gott som alltid sverigedemokrater i den aspekten - kritiskt och självständigt tänkande lyser ju med sin frånvaro i SD-kulturen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-23 22:25:37 följande:
    Tja, du är ju sverigedemokrat så... men något som vi andra fick lära oss i skolan var att ställa oss frågan är detta rimligt.

Åkessons svärmor är ungefär som barnet som för första gången ska försöka använde räknefunktionen på en mobil och får fram att fem multiplicerat med sex är 300.000. Barnet kommer så småningom förhoppningsvis att lära sig att alltid ställa frågan "är detta rimligt" och lyckas inte barnet med detta så lär väl risken vara påtaglig att hen växer upp till sverigedemokrat, precis som Åkessons svärmor.

Rimlighetsperspektivet gäller ju inte bara matte utan i princip alla tänkbara ämnen - och dessvärre brister så gott som alltid sverigedemokrater i den aspekten - kritiskt och självständigt tänkande lyser ju med sin frånvaro i SD-kulturen.
    va? SDare bär upp den mest kritiska hjärnan av alla i sverige idag, vi tänker själva. till skillnad från dig och alla andra, som låter media tänka åt er.
  • Svt
    FDFMGA skrev 2014-11-23 22:25:37 följande:

Matematik är knepigt. Även för Folkpartister, som brukar anses vara de mest högutbildade politikerna samt ha de mest högutbildade väljarna.

• FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-23 22:35:56 följande:
    va? SDare bär upp den mest kritiska hjärnan av alla i sverige idag, vi tänker själva. till skillnad från dig och alla andra, som låter media tänka åt er.
    Det där är rätt kul, eftersom det inte går att vara kritiskt och rationellt tänkande och samtidigt anse sig veta hur andra har kommit fram till de åsikter de har genom att anpassa sig till en tänkt "mediasanning".

Och föga förvånande är tesen om det indoktrinerade folket central för alla sekter, inte minst SD-sekten.

Jag tror faktisk det är fjärde gången på en vecka som strålkärringar här på FL har bestämt hur jag bildar mig min uppfattning om saker och ting, och i samtliga fall bygger bestämningen på inbillade paranormala förmågor hos sverigedemokraten..

I förra inlägget skrev ja om att testa sina påståenden utifrån rimlighetprincipen.

Kan man rimligen veta hur personer man inte känner har format sina åsikter, skulle bara sverigedemokrater klara av att ställa sig den frågan och förmå besvara den rationellt så skulle strålkärringarna drabbas av en rejäl lågkonjunktur.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-23 23:41:25 följande:
    Det där är rätt kul, eftersom det inte går att vara kritiskt och rationellt tänkande och samtidigt anse sig veta hur andra har kommit fram till de åsikter de har genom att anpassa sig till en tänkt "mediasanning".

Och föga förvånande är tesen om det indoktrinerade folket central för alla sekter, inte minst SD-sekten.

Jag tror faktisk det är fjärde gången på en vecka som strålkärringar här på FL har bestämt hur jag bildar mig min uppfattning om saker och ting, och i samtliga fall bygger bestämningen på inbillade paranormala förmågor hos sverigedemokraten..

I förra inlägget skrev ja om att testa sina påståenden utifrån rimlighetprincipen.

Kan man rimligen veta hur personer man inte känner har format sina åsikter, skulle bara sverigedemokrater klara av att ställa sig den frågan och förmå besvara den rationellt så skulle strålkärringarna drabbas av en rejäl lågkonjunktur.
    HAHAHA ja det är ju just det här som du anklagar sverigedemokrater för att göra. Du påstår att sverigedemokrater inte kan kritiskt granskande. Så frågan är hur DU kan dra såna slutsatser utöver en SÅ stor grupp? Vi är trots allt snart 1.000.000 människor som röstar på SD nu.
  • FDFMGA
    Elake skrev 2014-11-24 00:32:13 följande:
    HAHAHA ja det är ju just det här som du anklagar sverigedemokrater för att göra. Du påstår att sverigedemokrater inte kan kritiskt granskande. Så frågan är hur DU kan dra såna slutsatser utöver en SÅ stor grupp? Vi är trots allt snart 1.000.000 människor som röstar på SD nu.
    Nja, jag är möjligen lite slarvig med att definiera vilka sverigedemokrater jag refererar till, när det gäller debatten här på FL så syftar jag på de SD-aktivister som är aktiva här- jag vet inte mycket om hur sverigedemokrater som inte är nätaktiva resonerar. Jag känner bara en person irl som är sverigedemokrat , men eftersom våra barn är kompisar så undviker jag att prata politik med mamman - synd om vuxna ska störa/förstöra en kompisrelation.

Hursomhelst. Av de som är hyfsat aktiva här vet jag bara en sverigedemokrat som verkar ha god läsförståelse och även förstånd att veta vad man kan veta eller inte veta, i övrigt är det en soppa med ingredienser som strålkärringsobservationer, bristfällig läsförståelse, konspirationstänkande och oförmåga att resonera rationellt.

Jag kan ställa mig frågan hur ska det vara möjligt att kunna skapa sig en någotsånär god bild av omvärlden när man inte ens förmår att tillgodogöra sin  enkla texter eller förmår att föra ett resonemang som hänger ihop logiskt.
  • Svt
    Biffus skrev 2014-11-23 22:09:49 följande:
    För en felskrivning spelar så stor roll. Det är en stor skillnad på om jag bor i Södertälje eller i Alby... Eller inte.
    Vi får väl se nästa gång du tar ton. Men jag anser att Katarina-Sofia är något annorlunda gentemot Spånga-Tensta.
  • Jonas07

[quote=74389128][quote-nick]Biffus skrev 2014-11-23 21:10:08 följande:[/quote-nick]En av Sveriges 3 mest invandrartäta kommuner enligt SCB. Det finns tre att välja bland... [/

Googlade Sveriges mest invandringstäta kommuner SCB men fick inget svar. Kan du svara på det så skall jag besvara dig direkt om du vill ha en konstruktiv, saklig och framför allt faktaspäckad debatt.

• Svt
    Jonas07 skrev 2014-11-24 17:55:29 följande:

[quote=74389128][quote-nick]Biffus skrev 2014-11-23 21:10:08 följande:[/quote-nick]En av Sveriges 3 mest invandrartäta kommuner enligt SCB. Det finns tre att välja bland... [/

Googlade Sveriges mest invandringstäta kommuner SCB men fick inget svar. Kan du svara på det så skall jag besvara dig direkt om du vill ha en konstruktiv, saklig och framför allt faktaspäckad debatt.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Fortsatt-okning-av-utrikes-fodda-i-Sverige/

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Befolkning/Befolkningens-sammansattning/Befolkningsstatistik/25788/25795/Topplistor-kommuner/290736/

Ska bli kul att få veta var Biffus bor. Haparanda känns uteslutet, så det bör ju vara Södertälje eller Botkyrka.
  • Biffus
    Elake skrev 2014-11-23 22:35:56 följande:
    Vad säger du om mig då, som inte följer politiskt vinklad media? Jag har inte läst aftonbladet, expressen eller liknande på minst 5 år; och är betydligt mer mot SD nu än då. 

Fast SD:ares kärleksrelation till avpixlat är nog inte ens värt att nämna. Tar man allt som skrivs på avpixlat som den enda rätta sanningen så tänker man helt klart själv DrömmerKräks
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!