• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • Daniel12
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-08 21:24:17 följande:
    Du frågade varför vi är "alarmister" över SD och jag svarade. I ett sunt samhälle ställer politiker inte grupper mot varandra.

Diskussionen om hur invandringen ska bekostas orkar jag inte ta en gång till. Jag vet av erfarenhet att avd jag än säger kommer personer som du tycka att lösningen är att kraftigt minska invandringen eller stoppa den helt.
    Nej du kanske inte orkar diskutera eftersom du har en färdig bild av hur jag som SD-sympatisör är och resonerar. Men sanningen är ju ofrånkomligen att allt måste finansieras, det måste finnas kapital! Skulle du t.ex säga till ditt barn att det är helt Ok att hen bjuder hem en massa vänner på middag, trots att ni har väldigt begränsad ekonomi och knappt har råd att överleva själva? Svara ärligt, men du kanske redan har tröttnat eftersom "såna som jag" har en färdig lösning på problemet.

• Elake
    Hummelnr12 skrev 2014-10-08 21:34:50 följande:
    Du gör din tolkning jag gör min det är så det fungerar i en demokrati. Man ser det man vill se. Det  enda jag skrev var intressant läsning genast så gör de en tolkning. Det roliga med denna analys är att det är taget direkt från principprogrammet. Jag har läst det har du ? om inte så rekommenderar jag skarpt att läsa den.
    Jag har läst det betydligt mer seriöst än vad du har gjort.
    Och den "tolkningen" som debattskrivaren uppvisar är inget annat än rejäla påhitt.
    Jag skulle kunna vinkla Socialdemokraternas partiprogram minst lika rasistiskt om man ska hårda det. Helt meningslöst med andra ord.
    Det är bara sunt förnuft och realism när man, som i SDs partiprogram, konstaterar att alla kulturer inte matchar varandra.
  • SpanskaFlugan
    Daniel12 skrev 2014-10-08 21:35:38 följande:

Nej du kanske inte orkar diskutera eftersom du har en färdig bild av hur jag som SD-sympatisör är och resonerar. Men sanningen är ju ofrånkomligen att allt måste finansieras, det måste finnas kapital! Skulle du t.ex säga till ditt barn att det är helt Ok att hen bjuder hem en massa vänner på middag, trots att ni har väldigt begränsad ekonomi och knappt har råd att överleva själva? Svara ärligt, men du kanske redan har tröttnat eftersom "såna som jag" har en färdig lösning på problemet.

Jag har ägnat hela sommaren åt att diskuterar fördelningspolitik med SD sympatisörer inför valet och mitt tålamod är slut.

Men om du vill ha en ledtråd till varför din jämförelse haltar; barn på besök i en familj betalar inte skatt.
  • Hummelnr12
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:53:08 följande:
    Vi är 13%. Är vi då alla rasister? Titta extra runtom dig på bussen imorgon. Finns garanterat flera rasister där.
    Har jag någonstans skrivit att någon är rasist? Nä det har jag inte. Men om man röstar på detta parti så lägger man sin röst på ett parti som har rasistiska åsikter och värderingar. Då gör man ett val eller hur?

Jag gjorde mitt val jag röstade inte på ett parti med så klara rasistiska värderingar som finns i deras principprogram. Du gjorde ett annat val. Jag blir kallad för vänsterextrem för att jag inte delar SDs värderingar. Vi lever en demokrati där man får rösta på det man vill. Men i en demokrati får man också vara beredd på att man blir debatterad mot av en som inte delar ens åsikter. Jag kan respektera att du inte delar min syn på det som står i SDs principprogram, och jag kan förstå att du inte delar min värdering av vad som står där. 

Men vad som inte är okej är du genast utan att jag skrivit det anklagar mig för att kalla dig rasist vilket jag inte gjorde. Om du uppfattade det så ber jag om ursäkt men som sagt. Var inte så snar att kasta ur sig saker som du inte vet något om. Jag känner inte dig vet inte vad du har för värderingar. 
    Men min analys av det som står i SDs principprogram är att det är rasistiskt. Du får göra din värdering.
    Sällan studsar en termos
  • SpanskaFlugan
    Elake skrev 2014-10-08 21:42:12 följande:

Och den "tolkningen" som debattskrivaren uppvisar är inget annat än rejäla påhitt.

Jag skulle kunna vinkla Socialdemokraternas partiprogram minst lika rasistiskt om man ska hårda det. Helt meningslöst med andra ord.

Det är bara sunt förnuft och realism när man, som i SDs partiprogram, konstaterar att alla kulturer inte matchar varandra.

Men du har fortfarande inte kommenterat statistiken över kriminaliteten bland våra riksdagsledamöter. Hur ställer du dig till att SD är så kraftigt överrepresenterade?
  • Biffus
    Daniel12 skrev 2014-10-08 20:39:59 följande:
    nget parti vill erkänna att SD:s framgångar beror på att folk är rädda, inte litar på de etablerade partierna och i allmänhet ett ökande politikerförakt, samt en ökad otrygghet och ett ökat utanförskap i samhället.
    Fast det gör alla partier. S har sagt det många gånger, men jag har även hört S, Mp, V och Fp säga det vid ett flertal tillfällen. 
  • Hummelnr12
    Elake skrev 2014-10-08 21:42:12 följande:
    Ursäkta men hur vet du hur seriöst jag läst deras principprogram? Då får du gärna förklara den mänskliga essensen för mig utan att det blir rasbiologiskt och rasistiskt.

Du får gärna göra en likadan analys av socialdemokraternas partiprogram jag ser framemot det.
    Sällan studsar en termos
  • Daniel12
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-08 21:45:53 följande:
    Jag har ägnat hela sommaren åt att diskuterar fördelningspolitik med SD sympatisörer inför valet och mitt tålamod är slut.

Men om du vill ha en ledtråd till varför din jämförelse haltar; barn på besök i en familj betalar inte skatt.
    Ok men då är ju det logiska att du vilar lite och tar timeout från alla dessa provocerande SD-trådar. För att rädda ditt känsliga psyke helt enkelt.

• Daniel12
    Biffus skrev 2014-10-08 21:50:34 följande:
    Fast det gör alla partier. S har sagt det många gånger, men jag har även hört S, Mp, V och Fp säga det vid ett flertal tillfällen. 
    Ja men det viktiga är ju vad de vill göra åt politikerföraktet och utanförskapet..

• Speakers Corner
    Daniel12 skrev 2014-10-08 20:39:59 följande:
    Förstår verkligen inte denna alarmism över SD och dess ledamöter. Jag tror att svenskar i gemen lider av någon sorts trygghetsnarkomani där man föredrar att blunda för problemen än att tvingas se dem i vitögat. Inget parti vill erkänna att SD:s framgångar beror på att folk är rädda, inte litar på de etablerade partierna och i allmänhet ett ökande politikerförakt, samt en ökad otrygghet och ett ökat utanförskap i samhället. Varför är det så svårt för dem att se elefanten mitt i rummet? Varför är det så svårt att förstå att folk är rädda om den välfärd vi har och gärna vill behålla? Varför spottar man på arbetslösa och sjukskrivna svenskar samt pensionärer till förmån för att invandrare ska få komma hit villkorslöst och ha det så bra som möjligt? Varför SER man inte, varför HÖR man inte? Varningsklockan borde tas på fullaste allvar. Ändå denna ständiga stigmatisering av SD och SD-röstare. Jag förstår ärligt talat inte logiken..
    Du har inte förstått, vi spottar inte på någon som redan ligger.
    Det är sd som håller på med sånt.
    Jag ser också problemen och jag tycker det är förjävligt.
    Men att ta in ett fascistiskt parti gör ingenting bättre, det bara förstör för alla.
    Och bara det faktum att du skriver att det beror på invandrarna är ju så sorgligt. 
    Det visar hur fel ute du är, det handlar inte om invandrarna,
    Det handlar om snedfördelning av dom resurser vi har, som alliansen hållt på med.
    Det är dom redan besuttna som fått tillgångarna, det är dom som har gynnats på dom utsatta grupperna du nämner, inklusive invandrarna.
    Sen vet jag att sd gärna utmålar det som om det är invandrarna som är skurkarna, och det är just den inställningen som är så farlig, 
    Sverige är inte bra idag,men det blir bättre nu när vi har fått bort alliansen.
    Men vi ska inte göra det på bekostnad av grupper som är ännu mer utsatta än vi är i Sverige, på sätt som du och jag inte ens kan föreställa oss.
    Vi ska inte tappa bort vår humanitet och våra mänskliga värderingar som sd vill att vi ska bortse ifrån.
    Det är ingen stigmatisering av sd, det är en sund reaktion på deras uttalanden, beteenden och politik.
    Läs i tråden här och se filmen, det är nazister och kriminella människor du försvarar.
    Är du helt säker på att du vill göra det? 
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!