Inlägg från: Hummelnr12 |Visa alla inlägg
  • Hummelnr12

Smutsiga sanningar om SD!

FDFMGA skrev 2014-09-22 07:05:21 följande:
    Röstade också på sjuklövern, faktiskt på olika klöverblad i de tre valen. Jag tycker det är stort med ett parti som värnar svenska traditioner  och tycker att alla barn ska få lära sig att räkna, läsa och skriva.

Bra länk i ts där hela sjuklövern står upp för våra unika svenska värderingar. Jag har för mig att jag såg något exempel på en sverigedemokrat häromdagen som gick till angrepp mot sjuklövern och pk-mentaliteten, dvs till angrepp mot demokratin och våra fina svenska värderingar. Jag ska se om jag hittar artikeln senare.

Det jag tycker är märkligt med SD-klientelet är att de anser att sjuklövern ska anpassa politiken efter dem. Det är ju inte bra när vissa inte förstått att 87 är så mycket större än 13 - och man kan ju inte precis påstå att sjuklövern inte varit tydliga med att de aldrig kommer att samarbeta med SD.
    Ja jag får inte i heller ihop den ekvationen riktigt med 87% skall rätta sig efter 13%. Varför skall 13% få diktera krav på 87% och sen inte vara beredda på att göra en enda eftergift utan alla måste dansa efter deras pipa.

Avslöjande ja jag har tjatat om det tidigare men det är bara att läsa deras principprogram och delen om människan, mer foliehattar än så får man leta efter. det dravlet som står där gör mig inte bara upprörd utan det gör mig spyfärdig om 13% av väljarna läst det och sen köper det rakt av. Det enda man kan säga om det dravlet är att de faktiskt säger att de inte har vetenskapliga belägg för de säger men det är ändå sanningen för att alla vet ar så.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Elake skrev 2014-10-08 13:24:29 följande:
    Maken till mer extrem och slätstruken vinkling får man ju leta efter!
    Snacka om att ni väljer era sanningar.
    Jösses säger jag bara.
    Men jag förstår, om ni baserar era åsikter på såna här artiklar, så säger det mer om era egna slutledningsförmågor och fördomar än vad det gör om SDare.
    Fortsätt lycka till med att stoppa SDs framväxt, hahahaha!
    Du gör din tolkning jag gör min det är så det fungerar i en demokrati. Man ser det man vill se. Det  enda jag skrev var intressant läsning genast så gör de en tolkning. Det roliga med denna analys är att det är taget direkt från principprogrammet. Jag har läst det har du ? om inte så rekommenderar jag skarpt att läsa den.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:53:08 följande:
    Vi är 13%. Är vi då alla rasister? Titta extra runtom dig på bussen imorgon. Finns garanterat flera rasister där.
    Har jag någonstans skrivit att någon är rasist? Nä det har jag inte. Men om man röstar på detta parti så lägger man sin röst på ett parti som har rasistiska åsikter och värderingar. Då gör man ett val eller hur?

Jag gjorde mitt val jag röstade inte på ett parti med så klara rasistiska värderingar som finns i deras principprogram. Du gjorde ett annat val. Jag blir kallad för vänsterextrem för att jag inte delar SDs värderingar. Vi lever en demokrati där man får rösta på det man vill. Men i en demokrati får man också vara beredd på att man blir debatterad mot av en som inte delar ens åsikter. Jag kan respektera att du inte delar min syn på det som står i SDs principprogram, och jag kan förstå att du inte delar min värdering av vad som står där. 

Men vad som inte är okej är du genast utan att jag skrivit det anklagar mig för att kalla dig rasist vilket jag inte gjorde. Om du uppfattade det så ber jag om ursäkt men som sagt. Var inte så snar att kasta ur sig saker som du inte vet något om. Jag känner inte dig vet inte vad du har för värderingar. 
    Men min analys av det som står i SDs principprogram är att det är rasistiskt. Du får göra din värdering.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Elake skrev 2014-10-08 21:42:12 följande:
    Jag har läst det betydligt mer seriöst än vad du har gjort.
    Och den "tolkningen" som debattskrivaren uppvisar är inget annat än rejäla påhitt.
    Jag skulle kunna vinkla Socialdemokraternas partiprogram minst lika rasistiskt om man ska hårda det. Helt meningslöst med andra ord.
    Det är bara sunt förnuft och realism när man, som i SDs partiprogram, konstaterar att alla kulturer inte matchar varandra.
    Ursäkta men hur vet du hur seriöst jag läst deras principprogram? Då får du gärna förklara den mänskliga essensen för mig utan att det blir rasbiologiskt och rasistiskt.

Du får gärna göra en likadan analys av socialdemokraternas partiprogram jag ser framemot det.
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12

Att vi har varit innovativa i detta land är det väl ingen som missat men att vi hade ett industrialiserat skogsbruk på 500-600 talet f.kr. är ganska imponerande. Framförallt när industrialiseringen var på 1800 talet. 

Sällan studsar en termos
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!