• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • SpanskaFlugan
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 22:12:52 följande:

Då antar jag att förintelsen a judar också var okej. Eftersom det var ett majoritetsbeslut.

Ja, för det var ju exakt det jag skrev, eller inte... Jag påpekade bara att flera riksdagspartier var inblandade i beslutet eftersom du felaktigt pekade ut det som ett helt socialdemokratiskt initiativ.
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2014-10-08 22:11:12 följande:
    Det jag vänder mig mot när det gäller sd är inte i första hand att dom vill minska invandringen.
    Jag vet för lite för att kunna uttala mig om det, men jag vet att vi inte får stänga dörren för människor som flyr för sina liv.
    Det är inte en ekonomisk fråga, det är en rent humanitär fråga.

Nej, det jag vänder mig mot är det som inte skrivs ut i partiprogrammet.
    Deras hat och deras hets mot invandrare, främst muslimer.
    Det sätt dom smutskastar, hotar, kränker, förvränger, och ljuger.
    Det där som hela tiden slipprar ur dom, på alla nivåerna, från Åkesson som kallar muslimer för vår tids största hot, till lokalpolitiker som hävdar att judarna bar skuld till förintelsen och allt därimellan.
    Bekymrar inte det dig att det parti jag antar att du röstade på beter sig på det viset? 
    Och då har jag inte ens nämnt deras syn på religion, homosexualitet och kvinnor. 
    Det är ju så att Islam är en religion som förespråkar kvinnoförtryck, det kan man inte bortse från. Kristendomen har förvisso sina lik i garderoben, men den har utvecklats med tiden, medans Islam är kvar på medeltiden. Jag har kontakt med många bra och rättskaffens muslimer som inte alls är extremistiska på det sätt SD gärna vill utmåla dem som. Men extremismen (IS, al quaida, Hamas m.m.) är ett problem och jag tror att muslimer måste lära sig vikten av demokrati och kvinnors rättigheter för att kunna bli integrerade i det svenska samhället.

• SpanskaFlugan
    Daniel12 skrev 2014-10-08 22:05:41 följande:

Haha, vem var det som inte klarade att debattera? Hen sa ju själv att han var trött på SD:are och deras argument. Därför valde hen att hoppa av debatten.

Hej, jag kallas "SpanskaFlugan". Det är mig du har debatterat med under kvällen och det var även jag som postade det inlägg du citerade....

Och jag sa att jag var trött på att debattera med SD:are om fördelningspolitik eftersom jag gjort det hela sommaren och svaren från er alltid blir det samma. Varför ska jag för femtioelfte gången dra harangen om varför en "vi och dem" politik är förödande för ett samhälle?

Det finns inget som säger att jag måste debatter med dig eller någon annan. Däremot finns det en regel, både här på forumet och som vanlig hyfs, som säger att man inte använder sig av personangrepp. Du klarade två inlägg innan du kände att du var tvungen att kalla mig psykiskt svag. Svaga argument från din sida.
  • Biffus
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 21:54:16 följande:

Här är en dokumentär om SocialDemokraternas rasbiologiska institut:
    www.podcasts.nu/avsnitt/sr-p3-dokumentar/rasbiologiska-institutet
    Wiki: sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Det är roligt när SD:are tar upp rasbiologiska institutet i sin argumentation. De missar bara det att det hände för nästan 100 år sedan; medan SD grundades av nazister för 25 år sedan, bjöd in nazister för 10 år sedan och har nazister på sina mandat idag
  • Biffus
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 21:54:16 följande:

Här är en dokumentär om SocialDemokraternas rasbiologiska institut:
    www.podcasts.nu/avsnitt/sr-p3-dokumentar/rasbiologiska-institutet
    Wiki: sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

Det är roligt när SD:are tar upp rasbiologiska institutet i sin argumentation. De missar bara det att det hände för nästan 100 år sedan; medan SD grundades av nazister för 25 år sedan, bjöd in nazister för 10 år sedan och har nazister på sina mandat idag
  • Elake
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-08 21:47:26 följande:
    Men du har fortfarande inte kommenterat statistiken över kriminaliteten bland våra riksdagsledamöter. Hur ställer du dig till att SD är så kraftigt överrepresenterade?
    Va? Vad ska jag kommentera kring det?
    Jag skiter i vad politiker gör för fädäser tidigare i livet, och det har jag redan klargjort tidigare i tråden.
    ALLA människor har lik i garderoben, mer eller mindre allvarliga. Och ska man mena allvar med att man är för en rättsstat, där man sonar sitt straff och sedan får en ny chans, så ska det gälla politiker också.
    Vad som spelar roll för mig, är vad de jag röstar på faktiskt åstadkommer med min röst. Vilken talan de för för mig i riksdagen.
  • SatanLendMeADollar
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-08 22:29:45 följande:
    Ja, för det var ju exakt det jag skrev, eller inte... Jag påpekade bara att flera riksdagspartier var inblandade i beslutet eftersom du felaktigt pekade ut det som ett helt socialdemokratiskt initiativ.
    Initiativet har helt socialdemokraternas. Det var de som lämnade in motionen och drev igenom det i riksdagen.
  • Anghammarad
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 22:12:52 följande:
    Då antar jag att förintelsen a judar också var okej. Eftersom det var ett majoritetsbeslut.
    Om vi nu helt bortser från Godwin här, skillnaden mellan SD och S vad gäller detta är att du inte kan hitta någon sosse som idag försvarar rasbiologiska intitutet eller, än värre, påstår att det aldrig existerade. 
  • Hummelnr12

Att vi har varit innovativa i detta land är det väl ingen som missat men att vi hade ett industrialiserat skogsbruk på 500-600 talet f.kr. är ganska imponerande. Framförallt när industrialiseringen var på 1800 talet. 

Sällan studsar en termos
  • SpanskaFlugan
    SatanLendMeADollar skrev 2014-10-08 23:08:18 följande:

Initiativet har helt socialdemokraternas. Det var de som lämnade in motionen och drev igenom det i riksdagen.

Motionen skrevs av en socialdemokrat, en bondeföebundare(numera Centern) och en rasbiolog. Den undertecknades sedan av företrädare för flera partier, bland annat föregångarna till moderaterna, Allmänna Valmansförbundet.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!