• nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Konspirationsteorier, rasbiologi och ren och skär rasism. Här är filmen som sammanfattar sidorna som SD helst mörkar.

Här samlar vi sedan fler smutsiga sanningar som SD helst mörkar - smutsiga sanningar som många som röstat på SD inte känner till eller väljer att blunda för.

">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:41
    Här är 24 vidriga åsikter från SD-politiker som mer än var åttonde svensk röstade på:

nyheter24.se/maktkamp24/777308-24-vidriga-asikter-som-mer-an-var-attonde-svensk-rostade-pa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-26 14:01
    Nya fräscha extremister i SDs EU-parlamentsgrupp EFDD:

www.europaportalen.se/2014/10/uppgifter-sd-grupp-tillbaka-i-europaparlament

• Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!
  • nihka
    Daniel12 skrev 2014-10-08 00:34:53 följande:
    Björn Söder är en av de mest kompetenta riksdagspolitiker vi har. Inte många som vågar vara så blodigt ärliga.
    Ja, han är blodigt ärlig om sin islamofobi och sin homofobi, och det uppskattar många likasinnade SDare, men det gör honom knappast kompetent mer än i islamofobi och homofobi förstås.
  • StackarsMia
    nihka skrev 2014-10-08 18:32:43 följande:
    Ja, han är blodigt ärlig om sin islamofobi och sin homofobi, och det uppskattar många likasinnade SDare, men det gör honom knappast kompetent mer än i islamofobi och homofobi förstås.
    Så länge det inte är brottsligt att vara islamofob, känns det som ett slag i luften att yttra sådant. Men, ja, ni är ju begåvningsreserven.
  • Biffus
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:53:08 följande:
    Vi är 13%. Är vi då alla rasister? Titta extra runtom dig på bussen imorgon. Finns garanterat flera rasister där.
    Det är partiet som är rasister. Alla väljare är inte nödvändigtvis det. Det spelar ingen roll vad väljarna är eller inte är, det är partiets åsikter som är det viktiga. 
  • Daniel12
    Speakers Corner skrev 2014-10-07 18:56:28 följande:

Juholt uttalar sig om Söder och jag är beredd att hålla med här.

www.dn.se/nyheter/politik/juholt-om-sd-talman-min-varsta-dag-under-20-ar/

Förstår verkligen inte denna alarmism över SD och dess ledamöter. Jag tror att svenskar i gemen lider av någon sorts trygghetsnarkomani där man föredrar att blunda för problemen än att tvingas se dem i vitögat. Inget parti vill erkänna att SD:s framgångar beror på att folk är rädda, inte litar på de etablerade partierna och i allmänhet ett ökande politikerförakt, samt en ökad otrygghet och ett ökat utanförskap i samhället. Varför är det så svårt för dem att se elefanten mitt i rummet? Varför är det så svårt att förstå att folk är rädda om den välfärd vi har och gärna vill behålla? Varför spottar man på arbetslösa och sjukskrivna svenskar samt pensionärer till förmån för att invandrare ska få komma hit villkorslöst och ha det så bra som möjligt? Varför SER man inte, varför HÖR man inte? Varningsklockan borde tas på fullaste allvar. Ändå denna ständiga stigmatisering av SD och SD-röstare. Jag förstår ärligt talat inte logiken..

• SpanskaFlugan
    Daniel12 skrev 2014-10-08 20:39:59 följande:

Förstår verkligen inte denna alarmism över SD och dess ledamöter. Jag tror att svenskar i gemen lider av någon sorts trygghetsnarkomani där man föredrar att blunda för problemen än att tvingas se dem i vitögat. Inget parti vill erkänna att SD:s framgångar beror på att folk är rädda, inte litar på de etablerade partierna och i allmänhet ett ökande politikerförakt, samt en ökad otrygghet och ett ökat utanförskap i samhället. Varför är det så svårt för dem att se elefanten mitt i rummet? Varför är det så svårt att förstå att folk är rädda om den välfärd vi har och gärna vill behålla? Varför spottar man på arbetslösa och sjukskrivna svenskar samt pensionärer till förmån för att invandrare ska få komma hit villkorslöst och ha det så bra som möjligt? Varför SER man inte, varför HÖR man inte? Varningsklockan borde tas på fullaste allvar. Ändå denna ständiga stigmatisering av SD och SD-röstare. Jag förstår ärligt talat inte logiken..

Du svarar själv på frågan. Du, och SD, ställer grupper mot varandra. Arbetslösa och sjukskrivna mot invandrare, ständigt vi mot dem. Vi som inte litar på SD, som ser igenom deras dimridåer, inser att det är en retorik som i alla tider använts av diverse krafter med farliga mål.

I ett sunt samhälle ställer politiker inte grupper mot varandra.
  • Daniel12
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-08 21:13:16 följande:
    Du svarar själv på frågan. Du, och SD, ställer grupper mot varandra. Arbetslösa och sjukskrivna mot invandrare, ständigt vi mot dem. Vi som inte litar på SD, som ser igenom deras dimridåer, inser att det är en retorik som i alla tider använts av diverse krafter med farliga mål.

I ett sunt samhälle ställer politiker inte grupper mot varandra.
    Ja men iom invandringen så ökar sveriges befolkning med 100 000 pers per år. Det är väl klart som korvspad att man då måste dra ner på viktiga samhällsfunktioner och socialt skyddsnät för att kunna bekosta detta? Men är det försvarbart i dina ögon? Ska en grupp människor behöva lida för att den andra gruppen ska ha det bra. Vem är det som ställer grupp mot grupp egentligen?

• SpanskaFlugan
    Daniel12 skrev 2014-10-08 21:18:56 följande:

Ja men iom invandringen så ökar sveriges befolkning med 100 000 pers per år. Det är väl klart som korvspad att man då måste dra ner på viktiga samhällsfunktioner och socialt skyddsnät för att kunna bekosta detta? Men är det försvarbart i dina ögon? Ska en grupp människor behöva lida för att den andra gruppen ska ha det bra. Vem är det som ställer grupp mot grupp egentligen?

Du frågade varför vi är "alarmister" över SD och jag svarade. I ett sunt samhälle ställer politiker inte grupper mot varandra.

Diskussionen om hur invandringen ska bekostas orkar jag inte ta en gång till. Jag vet av erfarenhet att avd jag än säger kommer personer som du tycka att lösningen är att kraftigt minska invandringen eller stoppa den helt.
  • Hummelnr12
    Elake skrev 2014-10-08 13:24:29 följande:
    Maken till mer extrem och slätstruken vinkling får man ju leta efter!
    Snacka om att ni väljer era sanningar.
    Jösses säger jag bara.
    Men jag förstår, om ni baserar era åsikter på såna här artiklar, så säger det mer om era egna slutledningsförmågor och fördomar än vad det gör om SDare.
    Fortsätt lycka till med att stoppa SDs framväxt, hahahaha!
    Du gör din tolkning jag gör min det är så det fungerar i en demokrati. Man ser det man vill se. Det  enda jag skrev var intressant läsning genast så gör de en tolkning. Det roliga med denna analys är att det är taget direkt från principprogrammet. Jag har läst det har du ? om inte så rekommenderar jag skarpt att läsa den.
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!