Daniel12 skrev 2014-10-08 22:03:54 följande:
Jag håller med dig i dina åsikter om alliansen. De har aktivt medverkat till att skapa ett otryggare samhälle med större klyftor, där är vi helt överens!
Faktiskt så blev jag glad att sossarna vann valet för det innebär att det kan bli ett slut på privatiseringar och utförsäljning av välfärden. Men den stora invandringen ÄR ett problem som inte kan förnekas! Och det måste man ta hänsyn till. Det handlar för guds skull inte om att döma ut människor efter härkomst, religion eller ras! Det handlar om att rädda välfärden så att alla, invandrare såväl som svenskar, kan få ett drägligt och värdigt liv. Är du med mig på den punkten?
Det jag vänder mig mot när det gäller sd är inte i första hand att dom vill minska invandringen.
Jag vet för lite för att kunna uttala mig om det, men jag vet att vi inte får stänga dörren för människor som flyr för sina liv.
Det är inte en ekonomisk fråga, det är en rent humanitär fråga.
Nej, det jag vänder mig mot är det som inte skrivs ut i partiprogrammet.
Deras hat och deras hets mot invandrare, främst muslimer.
Det sätt dom smutskastar, hotar, kränker, förvränger, och ljuger.
Det där som hela tiden slipprar ur dom, på alla nivåerna, från Åkesson som kallar muslimer för vår tids största hot, till lokalpolitiker som hävdar att judarna bar skuld till förintelsen och allt därimellan.
Bekymrar inte det dig att det parti jag antar att du röstade på beter sig på det viset?
Och då har jag inte ens nämnt deras syn på religion, homosexualitet och kvinnor.